Technische zaken voor Guzzi-rijders

Ik ben in het laatste stadium van uitbouwen van m’n blok (Cali II, ’82), krijg ik de km- en toeren-teller kabels niet los |(

Bij de toerenteller kabel heb ik wel wartel van de kabelmantel los, maar de binnenkabel zit gewoon muurvast in de aandrijving. Bij de km-teller kabel krijg ik niet eens de wartel van de mantel losgedraaid van die messing bus. Nu zou ik natuurlijk kunnen proberen die messing bussen uit het blok resp. versnellingsbak te draaien, maar uit ervaring weet ik dat een steeksleutel bijna altijd de buitenzeskant van die bussen beschadigt (rond maakt) en met een dop- of ringsleutel kan ik er niet bij zolang die kabels er nog in zitten |(

Wat nu, gewoon maar de kabels doorknippen/slijpen en na demontage van het blok de aandrijvingen demonteren m.b.v. een zeskante ringsleutel :?
 
Ik ben in het laatste stadium van uitbouwen van m’n blok (Cali II, ’82), krijg ik de km- en toeren-teller kabels niet los |(

Bij de toerenteller kabel heb ik wel wartel van de kabelmantel los, maar de binnenkabel zit gewoon muurvast in de aandrijving. Bij de km-teller kabel krijg ik niet eens de wartel van de mantel losgedraaid van die messing bus. Nu zou ik natuurlijk kunnen proberen die messing bussen uit het blok resp. versnellingsbak te draaien, maar uit ervaring weet ik dat een steeksleutel bijna altijd de buitenzeskant van die bussen beschadigt (rond maakt) en met een dop- of ringsleutel kan ik er niet bij zolang die kabels er nog in zitten |(

Wat nu, gewoon maar de kabels doorknippen/slijpen en na demontage van het blok de aandrijvingen demonteren m.b.v. een zeskante ringsleutel :?

Al volgesproeid met kruipolie/WD40 etc, en even lekker laten weken?

Doornkippen en met dop eraf draaien is ook wel een goeie trouwens. :)
 
Ik blijf hier op terug komen natuurlijk. Ben knap ziek van die 450 euri. Niemand anders had ze (twee enkele heb ik). Alleen L. had een complete set met as. Is ook nooit weg.

Als die nieuwe kleppen erin gaan ga ik denk ik wel shoppen bij Dynotec.
 
Dat zit in het algemeen wel snor bij moturist volgens mij. Ding wordt gewoon gebruikt waar ie voor gemaakt is. Rijden. En veel ook :} :}

Dank je Ralfie, ben blij dat je zo positief tegen me aankijkt :}

Jammer genoeg heeft Bral® wel enig gelijk. M'n motor heeft al een tijd stil gestaan :( Dat heeft alles te maken met een onder water gelopen schuur, een overzeese verhuizing, een krat dat bezweek onder een daarbovenop gestapeld kist met gietijzeren afsluiters en een val van 1 1/2 mtr hoogte uit een vorkheftruck ;( ;( ;( dit alles gekoppeld aan een chronisch gebrek aan vrije tijd ;( ;( ;( boehoehoehoe..........
 
Dank je Ralfie, ben blij dat je zo positief tegen me aankijkt :}

Jammer genoeg heeft Bral® wel enig gelijk. M'n motor heeft al een tijd stil gestaan :( Dat heeft alles te maken met een onder water gelopen schuur, een overzeese verhuizing, een krat dat bezweek onder een daarbovenop gestapeld kist met gietijzeren afsluiters en een val van 1 1/2 mtr hoogte uit een vorkheftruck ;( ;( ;( dit alles gekoppeld aan een chronisch gebrek aan vrije tijd ;( ;( ;( boehoehoehoe..........
Djeeez, hoe krijg je alles zo achter elkaar, hoezo pech ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan