Teflon spray op je ketting ?

Spitskool

MF veteraan
4 aug 2007
44.934
163
Ergens !
Ik gebruik sinds kort ptf spray.
Blijft verdomd lang zitten!!!!!
Kan het kwaad?
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat het FTFE spray is wat Teflonspray betekent.
Teflon heeft een goede smerende werking en is vuilafstotend dus kwaad kan het zeker niet.
Dat het lang blijft zitten betwijfel ik echter en op dat gebied zijn er betere producten verkrijgbaar die speciaal voor motoren zijn ontwikkeld, Forté Red Chain Grease en Valvoline White Synthetic Chain Lube zijn er 2 van.
 
Ik vermoed dat het FTFE spray is wat Teflonspray betekent.
Teflon heeft een goede smerende werking en is vuilafstotend dus kwaad kan het zeker niet.
Dat het lang blijft zitten betwijfel ik echter en op dat gebied zijn er betere producten verkrijgbaar die speciaal voor motoren zijn ontwikkeld, Forté Red Chain Grease en Valvoline White Synthetic Chain Lube zijn er 2 van.
Die laatste kan ik echt aanraden. Je ketting word er wel spierwit van, maar blijft erg goed zitten en spettert niet.
 
Die laatste kan ik echt aanraden. Je ketting word er wel spierwit van, maar blijft erg goed zitten en spettert niet.
Die gebruikte ik tot ik de Pro-Oiler heb aangeschaft maar ik heb ook veel goede ervaringen gelezen over de Forté.
is dat wel ok met je o-ringen ?
Teflonspray is een vrij onschadelijke samenstelling dus ik denk dat het geheel onschadelijk is voor de O-ringen.
 
Ik heb ooit twee dozen van het Shell spul gekocht.
Wittig, plakt als een tierelier, spettert niet al te veel.

Nog geen klachten over gehad (behalve dat het niet goedkoop genoeg is).
 
Ik heb ooit twee dozen van het Shell spul gekocht.
Wittig, plakt als een tierelier, spettert niet al te veel.

Nog geen klachten over gehad (behalve dat het niet goedkoop genoeg is).

Zijn die bij jou ook nog niet op?

Ik had toen 3 bussen gekocht, nog steeds 1 over. Spettert een beetje, maar komt omdat ik mijn ketting een beetje overmatig invet. Plakt wel erg goed :Y
 
Misschien ook maar eens PTFE-spray proberen. Van de kettingspray die ik heb vind je de helft terug op m'n undertail en aan de linkerkant van m'n achterkuip.. :)
 
Laatst bewerkt:
PTFE spray plakte niet eens op mijn fietsketting de winter van vorig jaar.
Thuis insprayen en 5 km later rolde de ketting al op door de pekel. :')
 
Laatst bewerkt:
Yep, blijft goed zitten. Het neemt zand en vuil op en omdat het niet spettert, blijft dat goed zitten. Je hebt dus meteen een mooie slijppasta.....
Dan maar wat vaker ketting vervangen, wil mn mooie velgen niet vies hebben! :9 En als ik ga offroaden - met andere wielen - gebruik ik andere kettingvet die toevallig wel spettert.
 
Teflon-smeerspul bestaat in enige varianten; behalve (vaakst) voor zelden-bewegende dingsels, apart ook voor beweeglijker spul zoals (auto!!!) versnellingsbakken dus NIET voor (motor) meestal natte-koppeling
(!).

Het vormt een taaie, bijna-harde en SPEKGLADDE laag op wrijfpunten.

Mijn (2e-handse) Vespa PK50E bromscootertje had, wistikveel, toevallig "droge koppeling" en een slok teflon-olie toegevoegd in de tandenbak maakte het ding stiller plus iets sneller .... mwahh, geluk is met de dommen ....

:$
 
Terug
Bovenaan Onderaan