Tegen auto aan gereden, maar niet verzekerd, wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

enforcerer

Die hard MF'er
11 sep 2020
948
405
2022 is mijn geliefde motorscooter gestolen.
Ik had geen geld meer over en moest ik een scootertje kopen van 400 euro. Ik ben op vakantie gegaan en hierdoor is de scooter niet meer gestart.
Ik had wat geld gespaard en een nieuwe scooter gekocht en wou naar huis rijden en het verzekeren op mijn gemak.
Onderweg naar huis heb ik een aanrijding gehad met een tesla en weet niet wat ik moet doen. Ik lees op forums dat een deur duizenden euro’s kan kosten en ik heb uit puur ongeluk 3 delen geraakt. Ik weet het ik dacht er niet bij na om het gelijk te verzekeren ik dacht ik doe het thuis omdat het buiten zo koud was maar het is nu al gebeurd en ik zoek advies. Ik weet niet meer wat ik moet doen
 
Laatst bewerkt:
Is het net gebeurd? Iedereen veilig en niemand gewond?
Wat stelt de Tesla bestuurder zelf voor?
Verzeker de scooter zo snel mogelijk in ieder geval
 
Is het net gebeurd? Iedereen veilig en niemand gewond?
Wat stelt de Tesla bestuurder zelf voor?
Verzeker de scooter zo snel mogelijk in ieder geval
Is het net gebeurd? Iedereen veilig en niemand gewond?
Wat stelt de Tesla bestuurder zelf voor?
Verzeker de scooter zo snel mogelijk in ieder geval
Ja het is een aantal uur geleden gebeurd ik ben net 1 dag terug van vakantie en had vervoer nodig voor mijn nieuwe baan. Ze wilt het met de verzekering afhandelen.ik heb wat verwondingen op mijn benen en hand maar dat maakt me niet uit ik ben in ongelofelijke stress momenteel
 
Je hebt onverzekerd aan het verkeer deelgenomen en daardoor ben je aansprakelijk voor alle gevolgschade na een ongeval, dus ook eventuele letselschade.
Bovendien is onverzekerd rijden strafbaar en daaraan is een boete gekoppeld het bedrag daarvoor zou je moeten Googlen.
Gelukkig geen ernstig lichamelijk letsel, ik wens je sterkte.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt onverzekerd aan het verkeer deelgenomen en daardoor ben je aansprakelijk voor alle gevolgschade na een ongeval, dus ook eventuele letselschade.
Bovendien is onverzekerd rijden strafbaar en daaraan is een boete gekoppeld het bedrag daarvoor zou je moeten Googlen.
De tegenpartij wil het met de verzekering regelen lees ik in je verhaal.
Verzeker de scooter of schors deze.
Gelukkig geen ernstig lichamelijk letsel, ik wens je sterkte.
Ik lees dat tesla niks uitdeukt dus komt mischien op 10 K uit hoe in hemels naam moet ik dit betalen
 
Dus de aanrijding is jouw schuld?
En je bent onverzekerd gaan rijden?

Tja. Dan ist niet leuk, maar wel duidelijk.

Wat wil je graag lezen?

Als dit de situatie is, ben ik bang dat je gewoon mag dokken, ev nog rbw tijdelijk kwijt.
Kan ik in termijnen betalen? Of verwachten ze 10k in 1x
 
Ik lees dat tesla niks uitdeukt dus komt mischien op 10 K uit hoe in hemels naam moet ik dit betalen
Maak je nu niet te druk, je weet niet hoe hoog de schade uitpakt, de bedragen die ik hoor zijn allemaal aannames. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat snap ik. Maar om nu helemaal over de tif te gaan is contraproductief.
 
Laatst bewerkt:
Maak je nu niet te druk, je weet niet hoe hoog de schade uitpakt, de bedragen die ik hoor zijn allemaal aannames. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat snap ik. Maar om nu helemaal over de tif te geen is contraproductief.
Klopt ook ik krijg een hart aanval op deze manier. Maar ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet. En ja ik weet het ik
Had moeten verzekeren voor dat ik ging rijden maar ik heb dat nou eenmaal niet gedaan omdat ik het thuis op
Mijn gemak wou doen
 
Het is makkelijk om eigen schuld te zeggen, ga ik niet doen want dat doe je zelf al. Ik zou het afwachten, morgen kijken of je de scooter verzekerd krijg. let wel op, ik weet niet of je een meldingsplicht heb over de schade van vandaag. Wat je zeker niet wil is bij de verzekeringsmaatschappijen op een soort van fraudelijst komen. Wees slim met wat je wel en niet niet verteld. Verzekeren met terugwerkende kracht is zeker geen optie denk ik?
Ik wens je veel wijsheid!
 
Nee, verzekeringen zijn ook niet gek, terugwerkende kracht is er niet bij. De verzekering van de tegenpartij zal de schade dekken (indien deze all-risk dekking heeft) en op jou verhalen. Mogelijk kun je met hen een betalingsregeling treffen.
 
Het is heel lullig, maar ik denk dat je enforced gaat worden.
Nee, verzekeringen zijn ook niet gek, terugwerkende kracht is er niet bij. De verzekering van de tegenpartij zal de schade dekken (indien deze all-risk dekking heeft) en op jou verhalen. Mogelijk kun je met hen een betalingsregeling treffen.
Pin me er niet op vast, de tegenpartij gaat toch gewoon, in dit geval gedekt worden (WA of niet)? wat @reinhoud zegt. En de schade wordt verhaald op @enforcerer (betalingsregeling, en als je echte pech hebt, rijbewijs kwijt en boetes voor rijden zonder verzekering.).
Voor nu zou ik alle schade beperken, heb je de telefoongegevens van de tegenpartij?
 
Welkom bij het Waarborgfonds Motorverkeer


hoe in hemels naam moet ik dit betalen
Nou, je wist volgens mij al dat je geen geld had. Je bent heel bewust het risico aangegaan. Toch?
Nou is er het waarborgfonds dat in sommige gevallen ons “brave” mensen beschermd tegen dit soort onozelaars.
En zo word de door jouw gemaakte brokken verhaald op de belastingbetaler. Dat geld komt tenslotte ook niet met de regen mee uit de lucht gevallen.

En wie haalt er nou in de uren rond middernacht een voertuig op?
Je weet ook al dat je dan geen verzekering had kunnen afsluiten als je gezonde verstand ineens wel was gaan werken?

Dit alles in overweging nemende hoop ik dat je flink op je donder krijgt, meestal de enige manier om het besef door te laten dringen dat je “een beetje” dom was/bent.


Succes.


de tegenpartij
Ook beter bekend als het slachtoffer op het altaar van de roekeloosheid.
 
Laatst bewerkt:
Zal ook in hun voordeel zijn dat een schade wordt afgehandeld dus zal vast een betaalregeling worden. Zuur maar je zal natuurlijk gewoon nog kunnen eten en leven lijkt me. Zou open kaart spelen bij aanmelding vanmorgen, wie weet kun je met hen wat regelen in ruil vooschadevrije jaren oid
 
Ik lees dat tesla niks uitdeukt dus komt mischien op 10 K uit hoe in hemels naam moet ik dit betalen

Eerst afwachten wat het bedrag is dan kan je de bank gaan bellen. je zal waarschijnlijk ook vervolgd worden voor onverzekerd rijden.
Zoek een baan erbij om deze schulden te gaan af lossen.

Het ergste is dat je niet eens bezorgt bent om de man wie jij schade hebt veroorzaak maar met jezelf bezig bent...
 
Even los van wie het ongeluk veroorzaakt heeft, ben jij onverzekerd de weg op gegaan...
Ik vermoed duur leergeld... of het nou een Tesla model 3 of een VW Up is, de schade hersteller die moet ook gewoon betaald worden.

Volgende keer, meteen (online) verzekering afsluiten, dan heb je "voorlopige dekking" en kan je naar huis rijden.
Achteraf kan je dan thuis nog eventjes gaan vergelijken etc etc. en gebruik maken van de "polisbedenktijd".

Nu word het een betalingsregeling treffen. eventueel met schuld-hulp-verlening...
Je kan ook proberen met een zielig verhaal op social-media een "fund-me" actie proberen op te zetten.

-----
Wat ik niet snap is wat je vakantie toedoet aan het niet starten van je scootertje en je daarom een nieuwe koopt, ipv de niet-starter te laten repareren...
 
Lullig, dom. Gebeurd.
Nu nog een verzekering gaan afsluiten werkt niet. En, als je gaat afsluiten, dan dit gevalletje vermelden, dat kan er toe leiden dat ze je niet willen verzekeren, verzwijgen leidt daar zeker toe, als ze het uitvinden.
En wees gerust, je mag gewoon in termijnen betalen.
(Blijft een raar (trol?)verhaal)
 
Het ergste is dat je niet eens bezorgt bent om de man wie jij schade hebt veroorzaak maar met jezelf bezig bent...
Nou nou, hij heeft een deukje in een dure auto gereden, en die eigenaar van die auto krijgt gewoon zijn schade vergoed, zo bezorgd hoef je daar niet om te zijn hoor, die overleeft het wel. Alle gevolgen zijn voor @enforcerer. Ik snap de stress wel.

Dat @enforcerer midden in de nacht met een soort "oh fuck oh fuck oh fuck oh fuck" paniekstress thuis zat en tegen de muren opliep van ellende kan ik me heel goed voorstellen, zeker 's nachts.

Hebben we allemaal niet ooit eens iets doms gedaan waar ons pas de ernst van bleek toen er brokken kwamen, en dan in totale paniek niet meer weten waar je heen kunt om hulp te vragen? Ik in ieder geval wel.

Ik snap het verhaal ook niet helemaal, maar goed, als het allemaal waar is dan, wel, iets met gedane zaken, billen branden en blaren en zo. Maar goed, zo ver was @enforcerer ook al.

Volgende keer, meteen (online) verzekering afsluiten, dan heb je "voorlopige dekking" en kan je naar huis rijden.
Achteraf kan je dan thuis nog eventjes gaan vergelijken etc etc. en gebruik maken van de "polisbedenktijd".
:^

Ik heb geen advies, anderen weten er meer van. Maar @enforcerer zo erg kan het allemaal niet zijn, het zijn maar spullen, het is maar geld, ook dit gaat weer voorbij, ook al zul je er misschien tijdelijk financiëel flink voor moeten boeten. Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan