tegen roest

7 jul 2004
181
0
amsterdam
Hallo

Bestaat er een middel wat ik op mijn motor kan spuiten of smeren of poetsen tegen roest?
een transparant vet of olieachtig spul? wat ik op alle chromen onderdelen kan spuiten zonder dat mijn motors met 120 onder me vandaan glibberen? Ze staan buiten, en het weer wordt er niet beter op...

dank
 
Voor de winter?

http://www.s100.nl

Voor de winter inspuiten, na de winter met de s100 reiniger weer afspuiten, werkt perfect, oogt alleen heel de winter dof, maar na de winter, glimt weer als een tiet
 
Siliconenspray werkt ook goed, na harde buien even bijspuiten en klaar.
 
Siliconenspray werkt ook goed, na harde buien even bijspuiten en klaar.

mijn ervaring als je ooit iets wilt overspuiten wat in de siliconenspray gestaan heeft, is dat de verf NOOIT meer hecht. :(
 
mijn ervaring als je ooit iets wilt overspuiten wat in de siliconenspray gestaan heeft, is dat de verf NOOIT meer hecht. :(

Kwestie van goed reinigen, ontvetten en schuren, dan hecht het best! Overigens: Ik spuit 'm in de winter ook in de wd 40, werkt prima! Of idd blanke tectiel, maar da's niet zo fijn voor je chroom... Succes ermee!

Oh ja: je kunt m ook gewoon zo laten en regelmatig wassen, afspuiten en poetsen.
 
Inspuiten met Tectyl (merknaam) Superwax. Zit in een spuitbus. Ziet er niet uit, maar werkt goed. Wordt volgens mij ook gebruikt in de autoindustrie voor de holle ruimtes. IS DUS GEEN TECTYL of andere shit.
Hecht goed en beschermd goed tegen pekel. Wordt wel zacht op hete delen zoals het motorblok, maar blijft zelfs dan nog zitten.

tlh
 
Inspuiten met Tectyl (merknaam) Superwax. Zit in een spuitbus. Ziet er niet uit, maar werkt goed. Wordt volgens mij ook gebruikt in de autoindustrie voor de holle ruimtes. IS DUS GEEN TECTYL of andere shit.
Hecht goed en beschermd goed tegen pekel. Wordt wel zacht op hete delen zoals het motorblok, maar blijft zelfs dan nog zitten.

tlh
Gebruik die superwax ook, op alle bijna niet zichtbare delen en zit er al 11 jaar op. zit nu onder zadel, onder de tank achterbrug, accubak en natuurlijk de spatborden.
 
jazeker bestaat er een middel tegen roest, we noemen het ook wel teer, kan aangebracht worden met kwast en roller. Meer info op http://www.rataplan-ratbikeclub.tk (www.rataplan-ratbikeclub.tk)
 
Terug
Bovenaan Onderaan