Tegenligger gebruikt geen richting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rutg3r

kloon
24 okt 2007
2.277
0
Nou... Gisteren eventjes heerlijk weer, na een week lang door rukweer te hebben gereden besloot ik maar voor de fun wat te gaan rijden, alvorens de kwalificatie van de motoGP te kijken.

Ik reed over de lekdijk, haalde wat auto's in, reed op gegeven moment tussen een groep motorrijders. Lekker doorrijden, je mag er 60, dit reed ik uiteraard niet... (Stom, maarja, wat verwacht je? :] )

Ik rijd op gegeven moment alleen (met wat motorrijders+auto's achter me) heel gat voor me naar de volgende. Dus ik trek het gas beetje open, rijd zo'n 80-120 (bochtig).

Ik kom op het rechte stuk uit, rijd 140.
Ik zie een groep tegenliggers op me afkomen, gas los (geen superwegdek, wel met adviesstroken, ik ga rechts op we weg rijden), wat zie ik tot mijn verbazing?


Even ter info voor de mensen die hersenloos gaan zeiken: op het volgende moment rijd ik +- 90


Ik ben 50 a 75 meter van de tegenliggers verwijdert, gaat de voorste UITERST LANGZAAM linksaf slaan [zonder richting of iets], en hij rijdt de afrit nieteens in, hij staat nog geheel op mijn weghelft!

Nou, ik uiteraard vol in de ankers, heb nog nooit zo hard geremd, achterwiel kwam enorm omhoog, ik schok me kapot, gelukkig remden de auto's die achter het busje reden en weken ze uit naar rechts (voor mij links) waardoor ik er nog langs kon...
Ik hoorde getoeter en zag lichtsignalen (neem aan voor het busje) ik baalde enorm en had de neiging om te draaien en die persoon eens goed de waarheid te gaan vertellen, toch besloten door te rijden.

Ik naar huis gereden, thuis verteld, en rest van de dag niet meer aan gedacht, zou 's avonds uitgaan, maar de toon was al gezet (flink aan het bier dus), ik ben er nog steeds kapot van...

Wat kun je hieraan doen? Heb ik iets gemist qua anticiperen? Dit is de eerste keer dat ik zoiets meemaak, nooit last gehad van schorem dat zonder richting een actie doet waardoor ik zo moet reageren (wel kleine dingetjes, maar die vallen in het niet vergeleken met deze ervaringvertoning)... Is het nou echt zo dat je je medeweggebruiker gewoon niet meer kunt vertrouwen?

Op zulke momenten vraag ik me af hoe iemand zijn rijbewijs heeft kunnen halen... Geen richting, terwijl je duidelijk meerdere motorrijders op je af ziet komen... -O- :N :N :N
 
Laatst bewerkt:
Nee, je kunt in principe niemand vertrouwen in het verkeer. Dit denk ik omdat je gewoon kunt merken dat heel wat mensen maar wat aanrommelen. En richting aangeven is tegenwoordig een zeldzaamheid heb ik het idee.

Het lijkt wel alsof een boel mensen alleen nog maar aan zichzelf denken in het verkeer. Als IK maar kan:

- afslaan
- parkeren
- doorrijden
- invoegen
- etc etc

En een ander ziet zich maar te redden. Het individualisme regeert :N
 
Laatst bewerkt:
Je kunt niemand vertrouwen, maar ik zou altijd omdraaien en even verhaal halen. Heb dat ook al een keer meegemaakt met een Belg die gewoon de auto de weg opdraait (zonder richting, zonder te kijken) terwijl mijn broer en ik met een vaartje komen aanrijden en vol in de ankers moesten.

Uiteraard gepasseerd, voor de auto gestopt. Mijn broer stapt af, sluit die de deuren af. Tjonge, toen maar een flinke klap op het dak van zn auto gegeven. Die kijkt de volgende keer wel uit :P
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard gepasseerd, voor de auto gestopt. Mijn broer stapt af, sluit die de deuren af. Tjonge, toen maar een flinke klap op het dak van zn auto gegeven. Die kijkt de volgende keer wel uit :P

Ja dat is inderdaad een volwassen reactie, een klap op het dak geven. Daar heb je een boel begrip mee gekweekt. Goedzo jongen! Chapeau!
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is inderdaad een volwassen reactie, een klap op het dak geven. Daar heb je een boel begrip mee gekweekt. Goedzo jongen! Chapeau!
Doe dan het raampje open, dan kan je nog praten. :P

@ TS: gelukkig is het goed gegaan.
Met woon-werkverkeer merk ik ook dat ze gewwon van baan wisselen, zonder te knipperen, kijken of telefoon ophangen. :/
 
Uiteraard gepasseerd, voor de auto gestopt. Mijn broer stapt af, sluit die de deuren af. Tjonge, toen maar een flinke klap op het dak van zn auto gegeven. Die kijkt de volgende keer wel uit :P

Vind ik wel een goede actie hoor, zo'n eikel verdient een geheugensteuntje. Voor hun zit een kreukelzone, voor ons zit niks, wat zulke mensen doen is gewoon een moordpoging.

My 2 cents,
T
 
Laatst bewerkt:
Ja joh mensen halen nou eenmaal op de minst geschikte momenten de meest onvoorstelbare fratsen uit. Voortaan gewoon t zekere voor t onzekere nemen en op tijd je snelheid aanpassen.
 
Vind ik wel een goede actie hoor, zo'n eikel verdient een geheugensteuntje. Voor hun zit een kreukelzone, voor ons zit niks, wat zulke mensen doen is gewoon een moordpoging.

My 2 cents,
T

nee da's gewoon een lompe actie,net als ts aan de hand had...

zo'n lullen moesten ze hun rijbewijs eens enkele maanden innemen en met de fiets laten rondrijden als straf :Y
 
echt slaan op het dak kan ik me voorstellen dat je het lomp vind. Ik ben het niet met je eens en zou inderdaad wel eens verhaal willen halen...

Maargoed ik hoor dan ook bij de groep motorrijders die door een soortgelijke actie 4 dagen lang een ziekenhuis van binnen heeft mogen bekijken en nu, 4 maanden na dato met een pin in zn been nog altijd aan het revalideren is.
 
k zou er niet mee zitten, gebeurd vaak genoeg dat mensen niet kijken voordat ze handelen.. en voor sommige is richting aangeven ook best lastig...

en dat zegt iemand waarvan zijn richtingaanwijzers niet werken :X
 
Correctie, hard op het dak slaan laat een heeeeeele dure schade achter. Misschien is dit dus wel wat veel van het goede, dan kan je beter zn ruitje eruit meppen, die is zonder problemen te vervangen en hij heeft sowieso nog een hele koude rit terug die hij niet vergeet!

Ach even eerlijk, natuurlijk zouden we dit ook niet zomaar doen, we willen allemaal dat gelul met de politie niet en het is daarnaast gewoon asociaal, maar stiekum hebben ze het wel verdiend, laat ze maar even goed schrikken.

Mzzlzz
T
 
gebeurt elke week wel een keertje.....
maak me niet meer druk om dit soort actie,s.
remmen , FF vloeken en weer gasgeven , niet meer aan denken........ 8-)
 
gebeurt elke week wel een keertje.....
maak me niet meer druk om dit soort actie,s.
remmen , FF vloeken en weer gasgeven , niet meer aan denken........ 8-)
Da's idd het beste.
Automobilisten beseffen vaak niet eens wat voor ergenis ze veroorzaken :z .
 
Laatst bewerkt:
Nou... Gisteren eventjes heerlijk weer, na een week lang door rukweer te hebben gereden besloot ik maar voor de fun wat te gaan rijden, alvorens de kwalificatie van de motoGP te kijken.

Ik reed over de lekdijk, haalde wat auto's in, reed op gegeven moment tussen een groep motorrijders. Lekker doorrijden, je mag er 60, dit reed ik uiteraard niet... (Stom, maarja, wat verwacht je? :] )

Ik rijd op gegeven moment alleen (met wat motorrijders+auto's achter me) heel gat voor me naar de volgende. Dus ik trek het gas beetje open, rijd zo'n 80-120 (bochtig).

Ik kom op het rechte stuk uit, rijd 140.
Ik zie een groep tegenliggers op me afkomen, gas los (geen superwegdek, wel met adviesstroken, ik ga rechts op we weg rijden), wat zie ik tot mijn verbazing? Ik ben 50 a 75 meter van de tegenliggers verwijdert, gaat de voorste UITERST LANGZAAM linksaf slaan [zonder richting of iets], en hij rijdt de afrit nieteens in, hij staat nog geheel op mijn weghelft!

Nou, ik uiteraard vol in de ankers, heb nog nooit zo hard geremd, achterwiel kwam enorm omhoog, ik schok me kapot, gelukkig remden de auto's die achter het busje reden en weken ze uit naar rechts (voor mij links) waardoor ik er nog langs kon...
Ik hoorde getoeter en zag lichtsignalen (neem aan voor het busje) ik baalde enorm en had de neiging om te draaien en die persoon eens goed de waarheid te gaan vertellen, toch besloten door te rijden.

Ik naar huis gereden, thuis verteld, en rest van de dag niet meer aan gedacht, zou 's avonds uitgaan, maar de toon was al gezet (flink aan het bier dus), ik ben er nog steeds kapot van...

Wat kun je hieraan doen? Heb ik iets gemist qua anticiperen? Dit is de eerste keer dat ik zoiets meemaak, nooit last gehad van schorem dat zonder richting een actie doet waardoor ik zo moet reageren (wel kleine dingetjes, maar die vallen in het niet vergeleken met deze ervaringvertoning)... Is het nou echt zo dat je je medeweggebruiker gewoon niet meer kunt vertrouwen?

Op zulke momenten vraag ik me af hoe iemand zijn rijbewijs heeft kunnen halen... Geen richting, terwijl je duidelijk meerdere motorrijders op je af ziet komen... -O- :N :N :N
Volgende keer met tegenliggers niet zo hard rijden, dan hoef je ook niet zo hard te remmen. :? Kerel kan z'n knipperlicht wel kapot hebben of iets dergelijks. Eigenlijk hetzelfde verhaal met voorrang nemen in de plaats van krijgen.
Ik kom van rechts en heb geen aandacht voor de personen die van links komen want ja ik heb voorrang. Je moet jezelf natuurlijk eerst in bescherming nemen mocht het dan fout gaan dan zijn de consequenties nog enigzins te overzien.
 
Doordat soort acties zien heel veel mensen motorrijders dus als asociale mensen, ook al zijn we dat niet....vaak denk je hoe krijgt die idioot het voor elkaar, maar vergis je niet, vanuit de auto bekijk je het verkeer zo anders, in geval van TS waarschijnlijk heeft die lul in zn busje jou snelheid helemaal fout ingeschat en was het geen erg handige bestuurder, zo iemand die z'n achterliggers niet in de weg wil zitten dus maar snel afslaat en vervolgens rustig zijn tijd neemt om zn inrit op te zoeken <--- ERG hatelijk, maar een mens blijft een mens en een fout kan iedereen maken....conclusie en trouwens als eeuwenlang bekend feit: als motorrijder moet je niet alleen aan jezelf denken, je moet van te voren anticiperen op fouten van anderen...dus als je afslagen ziet en je hebt tegenliggers gas terug, maak je zichtbaar en wees voorbereid op het onverwachte. Eigenlijk zou ik dit niet hoeven te schrijven, want dit weten jullie evengoed als ik...uit ergernis bekijk je op zo'n moment gewoon even alles vanuit je eigen gelijk, ook menselijk ;)
 
Wat kun je hieraan doen?
Neem het niet verkeerd op, maar als je de toegestane maximum snelheid had gereden had je *waarschijnlijk* tijd genoeg gehad om te remmen voor de fout die deze automobilist maakte. Uiteraard is het erg jammer dat zo'n auto niet goed kijkt voordat ie als een slak de weg oversteekt en gelukkig gebeurde het niet op 30 meter afstand maar voor een auto kan het ook lastiger zijn je snelheid in te schatten als je ver boven het maximum rijdt (dit verwacht iemand namelijk niet).

Met als edit:

waarschijnlijk heeft die lul in zn busje jou snelheid helemaal fout ingeschat
Op zich niet zo vreemd als iemand een stuk harder rijdt dan toegestaan niet? :?
 
Laatst bewerkt:
Ja, jij moet zonodig motor rijden.

Hoort er nu eenmaal bij.
Niet te lang over wakker liggen.

;)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog geen motorrijder, maar zit wel 45K km op de weg in een koekblik. Inmiddels denk ik bij dit soort akties, gelukkig is het allemaal weer goed gegaan, zelf zal ik vast ook wel eens een aktie doen waar niet iedereen even blij mee is. Als de andere partij heeft gezien dat zijn aktie niet de slimste was, vind ik het al prima...
 
Altijd rekening houden met andere mensen die fouten maken.. Sporten op zon weg is natuurlijk ook niet de bedoeling, wel leuk. Maar gewoon rekening mee houden dus..
 
Tnx voor jullie reacties.
Werkt wel op zo'n forum posten, 'je schrijft het van je af' ofzo :)
@ Menner, hij voegde niet in of stak over, hij kwam me recht tegemoet, ik zou dan denken: das dus een snelheid tegenover elkaar van minimaal 120km/u, met 75 meter ga je dan niet afslaan, want 120 km/u = 30 m/s = dom en kansloos (2.5 seconde?..)

Verder vind ik de reacties begrijpelijk, ik wist dat mijn snelheid te hoog was, maar veel automobilisten houden hier gewoon rekening mee (misschien beetje 'verwend' dan ofzo...)
Ik ga in het vervolg in ieder geval een stuk beter letten op werkverkeer, zoveel van die busjes maken fouten waar ik zo kwaad om kan worden.

Nogmaals tnx voor reacties :)
 
wat ook te vaak gebeurt is dat men bij een rotonde zo hard aan komt rijden dat je als motorrijder (op de rotonde) toch meestal wel je ankers in gaat omdat je gewoon echt niet weet of die auto hem ervoor wil gooien. Meestal stoppen ze wel, maar het zal je maar overkomen dat hij doorrijd. Dan heb je wel gelijk, maar je ligt wel op de grond.
 
Laatst bewerkt:
Ik reed over de lekdijk, haalde wat auto's in, reed op gegeven moment tussen een groep motorrijders. Lekker doorrijden, je mag er 60, dit reed ik uiteraard niet... (Stom, maarja, wat verwacht je? :] )

(...)

Ik kom op het rechte stuk uit, rijd 140.
Je rijdt maar liefst 80 km/h te hard. Wat verwacht je nou? Natuurlijk had die blikker z'n knipper uit moeten gooien, maar hij kan domweg niet anticiperen op zulke dingen. Hij ziet een stipje in de verte, denkt daar makkelijk voorlangs te kunnen, en voordat je het weet heb je een motor die halsbrekende toeren uithaalt om nog te remmen bijna bovenop je zitten.

Jij zit fout. Simpel. Te hard rijden kan, maar 80 te hard is voor het overige verkeer echt niet meer in te schatten. Bovendien is je remweg bij zo'n snelheid ook nog eens veel en veel langer.
 
Je rijdt maar liefst 80 km/h te hard. Wat verwacht je nou? Natuurlijk had die blikker z'n knipper uit moeten gooien, maar hij kan domweg niet anticiperen op zulke dingen. Hij ziet een stipje in de verte, denkt daar makkelijk voorlangs te kunnen, en voordat je het weet heb je een motor die halsbrekende toeren uithaalt om nog te remmen bijna bovenop je zitten.

Jij zit fout. Simpel. Te hard rijden kan, maar 80 te hard is voor het overige verkeer echt niet meer in te schatten. Bovendien is je remweg bij zo'n snelheid ook nog eens veel en veel langer.
De seconde dat ik de auto's opmerkte deed ik gas los + ging rechtop zitten en zocht oogcontact, reed misschien 90 toen hij af ging slaan, ik had gewoon geen ruimte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan