Tegenoffensief op diefstal motorfietsen !

Wat vind je van dit idee ?

  • Zie het niet zitten !

    Stemmen: 25 45,5%
  • Leuk bedacht maar moet het eerst zien.

    Stemmen: 21 38,2%
  • Vooral opzetten !

    Stemmen: 9 16,4%

  • Totaal aantal stemmers
    55
Status
Niet open voor verdere reacties.

The Wizzard

MF veteraan
14 jun 2005
2.261
3
Beste mensen,

In november 2004 werd mijn GSX-R onder mijn raam ontvreemd :(
Intussen is het de afgelopen jaren een ziekte geworden ipv een enkel insident. :?

Elke keer als ik weer zo`n topic zie, voel ik wat de gedupeerde moet voelen en wat ik zelf destijds voelde. -O-

Het is zelfs tegenwoordig zó slecht gesteld dat er zelfs handelaren zijn die zonder blikken of blozen, gestolen waar aanbieden!
Zich totaal niet schamende voor het feit dat ze aan ander mans zuur verdiende geld komen.

De overheid en verwante instellingen laat hier ook duidelijk grote steken vallen :X
Kortom we zijn aan het noodlot over geleverd. |(

________________

Zelf iets ondernemen heeft geen enkele zin en bovendien loop je er zelf nog het gevaar mee dat je zélf aangepakt word :(

Verzekeren is leuk, je krijgt in een gunstig geval de mogelijkheid om een vervangende motorfiets aan te schaffen maar vaak betekend het toch dat het je extra geld gaat kosten -O-
Bovendien is hij nóóit het zelfde als die motorfiets die je met veel zwoegen zelf hebt betaald !

________________

Je zou het liefst alle gegevens die je hebt van dader en gestolen waar op het net willen gooien maar ook dan ben je strafbaar i.v.m. wet op de privacy.

Kortom het is klote gesteld met het rechtsysteem op dit gebied !!
________________

Nou ben ik al een tijdje bezig geweest met registratie methoden e.d.
En ik heb een systeem ontwikkeld waarmee alle mazen in de wet omzeilt worden O-)
Bovendien heb ik er patent op laten leggen O-)

Met een beetje ombouwen kan ik het óók geschikt maken voor (of eigenlijk tegen) motordiefstal :+

Begrijp me niet verkeerd, het betekend NIET dat je motor niet meer gestolen kan worden helaas -O-

Maar.......

Je kan direct zien op kenteken of chassisnummer of de motorfiets gestolen is of niet.
Je kan ook een naam in geven en zien of deze persoon zich schuldig heeft gemaakt aan handel in gestolen motorfietsen en of het safe zaken doen is wat dat betreft.

Er zit echter één maar aan en dat is dat het wél betaald moet worden omdat ik geen filantropische instelling ben.

Je moet dus lid worden om het systeem te kunnen gebruiken.
Daar naast heb je zelf de mogelijkheid om aanmeldingen te doen van diefstal of handel in gestolen motorfietsen.

Echter......
Ik wil éérst een aantal zaken weten voordat ik me in een heleboel werk ga steken :Y

Ten eerste of er animo naar is.
Ten tweede of men er een vergoeding van plus minus 15€ per jaar voor over heeft ?
 
Laatst bewerkt:
15 euri per jaar voor iets dat mij mogelijk kan overkomen :? Klinkt als een verzekering.
En het ruikt ook nog niet erg fris. Nee, dank je.... ik ga wel naar de filantropische instelling die politie heet.
 
Nope, maar zoiets opzetten en draaiende houden kost nou eenmaal geld.
Mocht het helemaal storm lopen dan kan het altijd nog omlaag, omhoog word nóóit geaccepteerd ;)
 
ik denk dat weinig mensen een animo hebben om per jaar iets in abbonnement vorm aan te nemen.
Eenmalige machitging (zoals marktplaats) lijkt me meer op zijn plaats.
Want als iemand anders zeg maar abbonnee is(bijvoorbeeld 1 pers op MF) dan vraag ik het hem wel of die wil kijken voor me.

Denk dat je beter iets van 2-3 euro meot vragen per keer dat je kijkt of een motor gestolen is.


P.S: zo eens systeem bestaat al in Engeland.
Moet je daar maar eens op google, die kijken meteen of kmstand correct is ivm de apk beurten en of er ooit een aangifte van schade is geweest bij een verzekeringsmaatschappij. Dus erg uitgebreid en die vragen ook per keer een betaling, mar dan voor alle bovenstaande feiten en je krijgt meteen bloknr erbij en kleur en aantal voormalige eigenaars etc etc etc.

Goed iniatief, maar denk dat het succes erin ligt het betaalbaar te houden en simpel (dus gewoon per keer dokken)

Succes
 
15 euri per jaar voor iets dat mij mogelijk kan overkomen :? Klinkt als een verzekering.
En het ruikt ook nog niet erg fris. Nee, dank je.... ik ga wel naar de filantropische instelling die politie heet.

Politie ? hahahaha

ik belde ze 2 dagen later op omdat ik gebeld werd met de mededeling dat hij in Hellevoetsluis gespot was, ze waren nog te beroerd om hun collega`s daar te bellen |(
 
ik denk dat weinig mensen een animo hebben om per jaar iets in abbonnement vorm aan te nemen.
Eenmalige machitging (zoals marktplaats) lijkt me meer op zijn plaats.
Want als iemand anders zeg maar abbonnee is(bijvoorbeeld 1 pers op MF) dan vraag ik het hem wel of die wil kijken voor me.

Denk dat je beter iets van 2-3 euro meot vragen per keer dat je kijkt of een motor gestolen is.


P.S: zo eens systeem bestaat al in Engeland.
Moet je daar maar eens op google, die kijken meteen of kmstand correct is ivm de apk beurten en of er ooit een aangifte van schade is geweest bij een verzekeringsmaatschappij. Dus erg uitgebreid en die vragen ook per keer een betaling, mar dan voor alle bovenstaande feiten en je krijgt meteen bloknr erbij en kleur en aantal voormalige eigenaars etc etc etc.

Goed iniatief, maar denk dat het succes erin ligt het betaalbaar te houden en simpel (dus gewoon per keer dokken)

Succes


Bedankt voor je bijdrage, ik heb ook enkel maar zitten filosoferen en hoop aan de hand van dit soort bijdrage er achter te komen op welke manier het het beste gaat werken en of het dan ook nog betaalbaar kan blijven.
Zal er zeker mijn gedachten over laten gaan :Y

Je moet er echter ook op bedacht zijn dan in Nederland de wet op de privacy enorm veel strenger is dan in Engeland.
Hier mag je géén persoonlijke informatie verspreiden.
 
Laatst bewerkt:
De uitdaging is hiers dat je moet zorgen dat er genoeg mensen zijn die de data betrouwbaar invoeren. Van hoeveel gebruikers ga je uit? En hoeveel heb je er nodig voor het ook echt de moeite waard is? Ik bedoel, als 10 mensen het gebruiken heb je niet echt een database om over naar huis te schrijven. En wie controleert het? Als ik voor de grap of om iemand een oor aan te naaien zijn motor invoer in de database terwijl hij niet gestolen is moet hij toch ook weer verwijderd kunnen worden.

kortom, de informatie die je geeft roept bij mij alleen meer vragen op. Leg het eens wat meer uit.
 
Politie ? hahahaha

ik belde ze 2 dagen later op omdat ik gebeld werd met de mededeling dat hij in Hellevoetsluis gespot was, ze waren nog te beroerd om hun collega`s daar te bellen |(
Tja, dat begrijp ik ook. Of wist je wie de daders waren of waar ze woonden :?
Of denk je dat zij met een papier(tje) in de auto rondrijden waarop alle gestolen voertuigen staan :+.

Maar goed, dat is een andere discussie. Als het systeem zo kan worden als het engelse systeem dat hierboven is beschreven, dan lijkt het mij wel wat. Maar dan inderdaad betalen voor de info per keer en een redelijk bedrag. Ik bedoel, stel je hebt een aantal motoren op het oog maar je wilt o.b.v. de info uit het systeem beslissen welke het wordt. Dan moet het geen 10 euro per keer kosten, want dan doet niemand het meer.
 
Laatst bewerkt:
De uitdaging is hiers dat je moet zorgen dat er genoeg mensen zijn die de data betrouwbaar invoeren. Van hoeveel gebruikers ga je uit? En hoeveel heb je er nodig voor het ook echt de moeite waard is? Ik bedoel, als 10 mensen het gebruiken heb je niet echt een database om over naar huis te schrijven. En wie controleert het? Als ik voor de grap of om iemand een oor aan te naaien zijn motor invoer in de database terwijl hij niet gestolen is moet hij toch ook weer verwijderd kunnen worden.

kortom, de informatie die je geeft roept bij mij alleen meer vragen op. Leg het eens wat meer uit.

Invulling gebeurd idd veelal door de gebruikers zelf.
Dat de informatie betrouwbaar is hang idd ook af van de gebruiker.
In het systeem word dan ook alle informatie opgenomen mét de gegevens van de gene die de invoer doet, echter word dat voor niemand zichtbaar.
Het is dan ook de verantwoordelijkheid van de invoerder en zal hem indien fake opgave ten lasten gelegd worden.
Dat klinkt hard maar het gaat hier wel om persoonlijke informatie die schadelijk kan zijn voor derde mits hier niet eerlijk mee omgegaan word.
Een grap word dan ook gelijk juridisch aangepakt, dat ten goede van alle gebruikers.

PS. het systeem draait al in andere vorm en is juridisch helemaal afgegrendeld.
 
En hoe betrouwbaar moeten die gegevens dan zijn?

Hoe ga je de persoonsgegevens/motorgegevens controleren, want klakkeloos overnemen levert je in no-time problemen op

(antwoord staat dus boven deze post... :X )

Maar het lijkt me kansloos...
 
Laatst bewerkt:
tja... als je een beetje ondernemersgeest hebt en je gelooft erin, dan voer je het gewoon uit.
als je hulp nodig hebt op bepaalde vlakken dan zoek je partners...
je kan natuurlijk polsen of verzekeringsbedrijven interesse hebben, of de MAG/KNMV

of probeer het bij Dragon's Den... wat daar langs komt is soms zo slecht voorbereid, dat kan makkelijk beter.
(als je het niet erg vind om van de grootste hoer van nederland geld te krijgen)
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me dat zoiets alleen werkt als je meer dan zeg 50% van alle motorrijders actief heb in je bestand. Anders heb je zo een ontzettend klein deel van de motoren die als gestolen worden geregistreerd bij jou dat de kans dat je die tegenkomt bijna verwaarloosbaar klein is.

Ik neem tenminste even aan dat je graag wil dat je van de mensen wil dat ze van hun motor het kenteken en framenummer en wat andere details aan jou gaan geven zodat je bij jou website wel kan controleren of een motor gestolen is terwijl de politie hier geen uitspraken over doet.

Daarnaast, als je dit echt serieus wil doen, moet je niet vanaf het begin geld ervoor vragen, want je dienst is het gewoon niet waard. Je begint met ongeveer 0 gegevens en om nou 15 Euro te gaan betalen om dat te kunnen zien gaat mij wat ver.

Als het dan na verloop van tijd blijkt dat er veel mensen gebruik van maken en dat er daadwerkelijk gestolen motoren terug gevonden worden, kan je altijd nog een soort van betaling vragen. Allerlei soorten abonnementen kan je aan denken, of een soort van Finders Fee, van de eigenaar van de motor aangezien die zonder jou website (waarschijnlijk) nooit was gevonden. Dat zou dan min of meer vrijwillig moeten gebeuren want de motor is tenslotte al terecht, maar zou wel zo netjes zijn :)

Abo per jaar lijkt mij persoonlijk niet heel nuttig. Serverkosten e.d. is natuurlijk wel per jaar dus het is wel makkelijk rekenen, maar de mensen die het gaan gebruiken zullen maar beperkt gebruik hier van maken, namelijk alleen in de periode dat ze op zoek zijn naar een motor. Handiger is het om credits of iets dergelijks te verkopen. 10E voor 3 zoekopdrachten ofzo. evt kleine vooruitbetaling bij het registreren van je gestolen fiets.

Zo maar wat gedachten! Ik hoop dat, als je hier mee door gaat, het een groot succes wordt waardoor motoren (sneller) gevonden worden!

Maar inderdaad, het puntje controle is wel heel moeilijk! Vertrouwen in de goedheid van de mens. En dat op een gestolen motoren website...
 
Laatst bewerkt:
Het is erg makkelijk om te reageren op het idee en de boel af te kammen.
Dat ga ik dus ook niet doen :N :N

Waar ik wel op reageer is dat je niet verteld wat het is, maar wel wilt vangen, dat gaat dus niet werken.

Als je toch patent/octrooi hebt aangevraagd á een X bedrag, dan maakt dat toch niet uit.
Wanneer het de bedoeling is om er een commercieel iets van te maken, zul je toch moeten 'adverteren'met je waar, wil je er een succesverhaal van maken.

Wanneer het aanslaat en het een bewezen vinding is, zullen 'de anderen' snel volgen, want imitaties en andere vormen kun je dan toch niet stoppen.

dus laat maar horen....

Mocht het uit publiek belang opgezet zijn door je, dan kun je een bijdrage vragen in het octrooi/patent bedrag, zodat je geen kosten hoeft te maken, denk dat wel werkt nml.
 
Het is erg makkelijk om te reageren op het idee en de boel af te kammen.
Dat ga ik dus ook niet doen :N :N

Waar ik wel op reageer is dat je niet verteld wat het is, maar wel wilt vangen, dat gaat dus niet werken.

Als je toch patent/octrooi hebt aangevraagd á een X bedrag, dan maakt dat toch niet uit.
Wanneer het de bedoeling is om er een commercieel iets van te maken, zul je toch moeten 'adverteren'met je waar, wil je er een succesverhaal van maken.

Wanneer het aanslaat en het een bewezen vinding is, zullen 'de anderen' snel volgen, want imitaties en andere vormen kun je dan toch niet stoppen.

dus laat maar horen....

Mocht het uit publiek belang opgezet zijn door je, dan kun je een bijdrage vragen in het octrooi/patent bedrag, zodat je geen kosten hoeft te maken, denk dat wel werkt nml.

Ik dacht dat het verhaal duidelijk was, maar mijn excusses.

Het gaat om een landelijk registratie systeem voor gestolen voertuigen en dubieuze handelaren, dat kan een bedrijf zijn of een zelfstandig opererend individu.

Betreffende voertuig:
Men kan hierbij door het ingeven van kenteken of chassisnummer of andere kreteria die bij een bepaalde motorfiets horen, invoeren en krijgt gelijk te zien of het om een gestolen voertuig gaat.

Betreffende handelaren of individuele kopers, verkopers:
Aan de hand van het invoeren van persoons gegevens kan men een advies krijgen omtrent de betreffende persoon.
Je kan hierbij zoeken op naam, adres et. gezamelijk, maar ook enkel op naam òf adres etc.

Dat er inleg gevraagt word mag duidelijk zijn.
Kosten vanwegen octrooi, publiceren op web, opzet koste.
Daar naast kosten die gemaakt worden om via verzekeringen en instanties contacten te leggen en diensten los te krijgen.

Het geld verhaal is simpel.
ik hoef er niet aan te verdienen maar je snapt dat ik er zeker geen geld op toe wil gaan leggen.
Ik bied mijn tijd, diensten en systeem aan, de rest is voor de gebruiker.
Blijkt dat de inleg werkelijk te hoog is dan kan daar op ingespeeld worden.

Denk aan terug gaaf van deel van inleg.
Steunen van een goed doel ?
Sponcoring MF race team misschien of ander soort sponsoring of reclame ?
Uitbreiding van mogenlijkheden is ook nog een optie.

Noem maar op, heb daar verder mijn gedachten nog niet over laten gaan want moet eerst weten of zo iets dergelijks in de motor wereld levensvatbaar is zonder dat ik er zelf de dupe van ga worden.

Wellicht dat het in een later stadium door verzekeringen en andere zo gesteund gaat worden dat het een kostenloze aangelegenheid word, echter moet het systeem dan wel al draaien en deelnemers bevatten.
Mij om het even !
Ik wil er echter zelf niet meer aan investeren dan tijd en dat lijkt me op de dag van vandaag al heel netjes als ik zie dat een beetje programmeur van systemen van deze omvang dik over de €100 uurgrens zit.
 
Volgens mij heeft de politie al zon soort systeem. Leuk dat je octrooi heb aangevraagd maar dat kan iedereen doen hier in nl alleen in het geval dat jij denkt dat iemand jouw idee gebruikt gaan ze kijken of er miss al eerder een octrooi is aangevraagd wat waarschijnlijk het geval is en dan heb jij die voor niets. En ik denk trouwens al iemand interesse heeft in het systeem je het moet gaan zoeken bij handelaren en geen particulieren.
 
Volgens mij heeft de politie al zon soort systeem. Leuk dat je octrooi heb aangevraagd maar dat kan iedereen doen hier in nl alleen in het geval dat jij denkt dat iemand jouw idee gebruikt gaan ze kijken of er miss al eerder een octrooi is aangevraagd wat waarschijnlijk het geval is en dan heb jij die voor niets. En ik denk trouwens al iemand interesse heeft in het systeem je het moet gaan zoeken bij handelaren en geen particulieren.

Leuk bijdehandje, die check hebben wij destijds allang gedaan :}
En vreemd maar waar, niemand was ons voor zelfs de Nederlandse staat niet, maar dat is een ander verhaal O-)
 
Doe es een linkie daar naartoe dan? Misschien dat het dan duidelijker wordt.

Dat kan dus niet, zoals ik eerder al heb gemeld.
Het gaat om een afgeschermd systeem enkel voor geregistreerde.
Bovendien heb ik daar afspraken over lopen die ik liever niet door vrijwilligers werk voor motorrijders naar de kloten zie gaan.

Hoop dat je dat wel begrijpt :W
 
Dit soort initiatieven zijn altijd goed, maar wat is nou het duidelijke verschil met http://www.motorgestolen.com/?

Verder begrijp ik de abonnementsvorm nog niet echt. Ik koop om de zoveel jaar een andere motor, dus waarom zou ik jaarlijks een bepaald bedrag willen betalen? Ik wil alleen betalen als ik een motor op het oog heb en zou dan willen controleren of hij als gestolen geregistreerd staat of niet. Reken daar dan 5 euro voor (eventueel via SMS). Verder zou je een vast bedrag (10 euro) kunnen rekenen om een gestolen motor in het systeem in te voeren.

Maar misschien mis ik net het puntje wat jouw idee briljant maakt en http://www.motorgestolen.com niet :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan