Tegenoffensief op diefstal motorfietsen !

Wat vind je van dit idee ?

  • Zie het niet zitten !

    Stemmen: 25 45,5%
  • Leuk bedacht maar moet het eerst zien.

    Stemmen: 21 38,2%
  • Vooral opzetten !

    Stemmen: 9 16,4%

  • Totaal aantal stemmers
    55
Status
Niet open voor verdere reacties.
je kunt toch ook bij de politie details opvragen over een gestolen voertuig.

Zomaar persoonlijke gegevens op het internet kan gewoonweg niet, en anders is het gewoon een tweede versie wat ebay al heeft.

Probleem is dat de meeste motorfietsen worden gebruikt als onderdelenverkoop of worden omgekat.

Zouden de motorfietsfabrikanten geen chip binnenin het frame kunnen aanbrengen en na diefstal je deze kunt activeren. Of wat bij honden ook doen dat je met een scanner er over gaat ofzo iets :W
 
Alleen als dit systeem weer ingeburgerd raakt weten de dieven dit ook te vinden en uit te schakelen en zal je het goed moeten inbouwen, wellicht in motorblok "af-fabriek", maar dan praten we echt over de toekomst ...

Ferrari en Bentley hebben een dergelijk systeem, maar dan is het geen zender, maar een soort datatag. Bij Ferrari zit het in de carter, dus eruit halen is niet te doen, want dan moet je je carter opensnijden met alle gevolgen van dien.
 
Nou maak maar, dan vraag ik een geregistreerde gebruiker even voor mij te kijkenvoor laten we zeggen 50 eurocent per keer, dat gaat ook al jaren zo met b.v NAP, techn data enz...
Er is altijd een weg te vinden om de betalingen te omzeilen, je hebt hier met Hollanders te maken hoor niet met verspillingszieke filantropen.....
tis maar een waarschuwing hoor

Canal plus en weet ik niet welke TV uitzender (tequila, premiere,enz enz) hebben de meest ingewikkelde systemen bedacht om misbruik te voorkomen, en ik kijk nog steeds gratis alle betaaltelevisie,

Bill gates probeert ook zo iets met windows of vista....
Lang leven ubunti en de kraakwereld

Binnenkort maar even mailtje sturen geloof ik...ivm die gratis betaaltv:P
 
Nou ben ik al een tijdje bezig geweest met registratie methoden e.d.
En ik heb een systeem ontwikkeld waarmee alle mazen in de wet omzeilt worden O-)
Bovendien heb ik er patent op laten leggen O-)
Mazen in de wet moet je niet omzeilen, die moet je juist GEbruiken.

[edit]hmmzz... had deadeye dus al opgemerkt[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ferrari en Bentley hebben een dergelijk systeem, maar dan is het geen zender, maar een soort datatag. Bij Ferrari zit het in de carter, dus eruit halen is niet te doen, want dan moet je je carter opensnijden met alle gevolgen van dien.

Dat tracker systeem wat de engelse politie heeft? Alleen een motor heb je sneller uitelkaar dan een auto.
 
Ik denk dat er geen oplossing komt in de nabije toekomst voor dit probleem. Het is net Internet en antivirus programmas van pc s. Die zijn allemaal te omzeilen en te breken. Zo ook met motoren, de criminelen van tegenwoordig worden ook handiger. Het blijft gewoon een kat en muis spel. Je kunt vandaag een mooie oplossing hebben, maar morgen hebben ze er weer iets op gevonden om het te omzeilen. Voorlopig dus nog alarm erop, goede sloten, opletten waar je je bike achterlaat en natuurlijk heel goed verzekeren. Politie vraagt ook meteen hoe je verzekerd bent.

Dat tracker systeem wat de engelse politie heeft? Alleen een motor heb je sneller uitelkaar dan een auto.
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

In november 2004 werd mijn GSX-R onder mijn raam ontvreemd :(
Intussen is het de afgelopen jaren een ziekte geworden ipv een enkel insident. :?

Elke keer als ik weer zo`n topic zie, voel ik wat de gedupeerde moet voelen en wat ik zelf destijds voelde. -O-

Het is zelfs tegenwoordig zó slecht gesteld dat er zelfs handelaren zijn die zonder blikken of blozen, gestolen waar aanbieden!
Zich totaal niet schamende voor het feit dat ze aan ander mans zuur verdiende geld komen.

De overheid en verwante instellingen laat hier ook duidelijk grote steken vallen :X
Kortom we zijn aan het noodlot over geleverd. |(

________________

Zelf iets ondernemen heeft geen enkele zin en bovendien loop je er zelf nog het gevaar mee dat je zélf aangepakt word :(

Verzekeren is leuk, je krijgt in een gunstig geval de mogelijkheid om een vervangende motorfiets aan te schaffen maar vaak betekend het toch dat het je extra geld gaat kosten -O-
Bovendien is hij nóóit het zelfde als die motorfiets die je met veel zwoegen zelf hebt betaald !

________________

Je zou het liefst alle gegevens die je hebt van dader en gestolen waar op het net willen gooien maar ook dan ben je strafbaar i.v.m. wet op de privacy.

Kortom het is klote gesteld met het rechtsysteem op dit gebied !!
________________

Nou ben ik al een tijdje bezig geweest met registratie methoden e.d.
En ik heb een systeem ontwikkeld waarmee alle mazen in de wet omzeilt worden O-)
Bovendien heb ik er patent op laten leggen O-)

Met een beetje ombouwen kan ik het óók geschikt maken voor (of eigenlijk tegen) motordiefstal :+

Begrijp me niet verkeerd, het betekend NIET dat je motor niet meer gestolen kan worden helaas -O-

Maar.......

Je kan direct zien op kenteken of chassisnummer of de motorfiets gestolen is of niet.
Je kan ook een naam in geven en zien of deze persoon zich schuldig heeft gemaakt aan handel in gestolen motorfietsen en of het safe zaken doen is wat dat betreft.

Er zit echter één maar aan en dat is dat het wél betaald moet worden omdat ik geen filantropische instelling ben.

Je moet dus lid worden om het systeem te kunnen gebruiken.
Daar naast heb je zelf de mogelijkheid om aanmeldingen te doen van diefstal of handel in gestolen motorfietsen.

Echter......
Ik wil éérst een aantal zaken weten voordat ik me in een heleboel werk ga steken :Y

Ten eerste of er animo naar is.
Ten tweede of men er een vergoeding van plus minus 15€ per jaar voor over heeft ?


Ben even benieuwd over je patent aanvraag, je kunt het registreren bij de belastingdienst.... daar schiet je niet zoveel mee op, of je registreerd t bij de European P Office in Rijswijk, maar dat kost wat.....Ik hoor wel ?
 
Misshien hier op motor-forum een speciaal plekje indelen waar alle gestolen motoren kunnen worden gemeld waarop je kunt terug zoeken op kenteken en andere opvallende dingen aan de fiets ? mocht een mede forumer wat hebben gezien wat vreemd is hij het hier dat dan natrekken ? ;(
 
Ben even benieuwd over je patent aanvraag, je kunt het registreren bij de belastingdienst.... daar schiet je niet zoveel mee op, of je registreerd t bij de European P Office in Rijswijk, maar dat kost wat.....Ik hoor wel ?

Dat kost niet "wat" maar heel erg veel zelfs !

Vandaar dat men niet gauw over gaat tot het registreren.
Beetje fout, maar in dit geval een mazzeltje voor mij.
Degene die mij persoonlijk kennen, weten dat ik op dit moment niet in staat ben om me erg in te spannen.
Vandaar dat het nog op de plank ligt. (vreet tenslotte geen brood)
Er draait dus op dit moment maar één geldig systeem, de rest kan een brief verwachten zodra ik de tijd daar rijp voor acht.

Maar terug naar het topic.

De bedoeling was enkel om hier te peilen of er uberhaubt animo voor is.
Dat er voor betaald moet worden lijkt me logisch.
Dat nog niet vast staat op welke wijze lijkt me ook logisch want dat zal afhangen van hoeveel mensen er behoefte aan hebben of mogelijk deel gaan nemen.
Dat heet "voor onderzoek"

Voor hen die niet begrijpen hoe je een gedegen onderzoek doet......
Je legt de lat bij een voor onderzoek altijd hoger, zodat je zeker weet wat je kansen zijn op het moment dat je lager start.
Men weet dat er altijd een percentage afvallers zijn om de diverse redenen.
Zo dek je jezelf in tegen onverwachte tegenvallers.

De wijze waarop vergoedingen gevraagt worden, word dus bepaald aan de hand van de uitkomsten van het voor onderzoek.
Net als dat je bepaald of het levensvatbaar is of het de moeite waard is.

Details komen pas aan de orde op het moment dat je beslist om het tot uitvoering gaat brengen.
etc.etc.
Maar om het te vertalen in de motorhandel.
Hier schijnt men te denken dat de heren motorfabriekanten eerst al hun geheimen hebben prijsgegeven voordat ze uberhaubt besloten om motoren te gaan maken |(

Maar goed, het is me duidelijk geworden dat MFers niet zitten te wachten op z`n dergelijk iets, en ik me dus beter met de zakelijke markt bezig kan houden.

No heartfealings *O*

Slotje graag :W
 
Je wil peilen of er animo voor is, maar ook op vragen hoe je omgaat met naw-gegevens ed geef je geen antwoord..... jij schijnt te denken dat je als motorfabrikant alleen aankondigd dat je een revolutionaire motor uitbrengt en zegt dat er ergens 1 rondrijdt en dan vraagt wie er allemaal belang bij zo'n motor heeft je een gedegen vooronderzoek hebt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan