Tekeningen Ural

kilowattknijper

MF veteraan
21 nov 2004
5.701
6
breda
Waar kan ik tekeningen met maten verkrijgen van de Ural.
Het gaat om een ombouwproject waarbij ik het frame moet aanpassen.

Gr,
Henk
 
Vraag eens aan die toerrijders vd Beatrix run want daarin zitten altijd een partij ural fanaten ;)
 
Ik heb wat tekeningen van de M72, ik weet niet of je daar wat aan hebt maar ik kan het wel mailen het is wel 4,5Mb.


<nieuwsgierig)
Om wat voor ombouw project gaat het eigenlijk?
</nieuwsgierig>
 
Het gaat om tekeningen van een ural (of Dnepr) Frame's zijn volgens mij bijna gelijk. Ik denk dat aan het framewerk niet veel wordt verandert in de loop der jaren.
4,5 meg is geen probleem (voor mij) maar misschien wel voor mijn provider ,ik weet niet wat de max. cap. is van de mailbox.
Maar alles is welkom.

Het is een dieselombouwproject. Daar heb ik hier en daar al iets over gezegd in dit forum. Ik moet wat aan het frame veranderen maar omdat de wielbasis niet te groot mag worden (afwijken van het origineel) moet ik precieze maten weten.

De bedoeling is om een 1000 cc dieselmotor in het frame te bouwen. 25-30 Pk.
De motor is heel nieuw, directe inspuiting, zeer zuinig en toch robuust. Komt pas over enkele maanden op de markt.

Gr,
Henk
 
Ik meen dat er nog best wel verschil zit tussen een M72 en bijvoorbeeld een MT-11 of 16
 
zaterdag 30 april 2005 19:06 schreef kilowattknijper het volgende
Waar kan ik tekeningen met maten verkrijgen van de Ural.
Het gaat om een ombouwproject waarbij ik het frame moet aanpassen.

Gr,
Henk

Hoi, Henk ff op de site van de UDCN kijken kun je het een en ander bestellen. })
      
Op mijn site staat een Rar bestand met tekeningen/nummers en Tif bestanden met orginele bouwtekeningen. Weet niet of je daar wat aan hebt zijn namelijk M72 tekeningen. Dus achter plunjer vering !! Géén draaibrug met schokbrekers :+
Je zou ook even bij http://www.russentreiber.2xs.de/ kunnen kijken.
Dneprbella heet zijn ombouwproject !
 
He, bedankt Ratman1. Mooie tekeningen.
Het frame is inderdaad anders dan bij Dnepr of Ural. Maar ik zie ook her en der hetzelfde ontwerp in de div. onderdelen.
Het zou mij niet verbazen als de versnellingsbak van een Dnepr of ural zo overgezet kan worden.
Jammer dat ik geen Russisch kan lezen. Jaren geleden nog over gedacht om het te leren maar het is er niet meer van gekomen.

Gr,
Henk
 
Ik ben eens gaan informeren bij Gossie. En inderdaad de versnellingsbakken kunnen zo overgezet worden Dnepr-Ural.
Ze hebben me van veel info voorzien. Helaas geen tek.

De motoren van de Dnepr-Ural zijn in principe gelijk maar de uitvoering is hier en daar gewijzigd. Bijv. de verhoudingen van de versnellingsbakken komen overeen maar de tandwielen en schakeltanden zijn anders gemaakt en kunnen weer niet worden uitgewisseld.

Gr,
Henk
 
Terug
Bovenaan Onderaan