Telefoonhouder

BikelifeLN

Rookie
7 jun 2020
4
0
Hey mensen, ik wil graag mijn telefoon op mijn stuur gaan doen. Heeft iemand aanbevelingen van goede telefoonhouders? (Telefoon is een iPhone 11).

Ps Zijn er nog andere accessoires voor op/aan de motor die het bekijken waard zijn, let me know !
 
Het schijnt dat je camera helemaal verrot rammelt op je stuur, dus pas er wel mee op.
 
Ram mount X-grip sowieso.

En dan even bedenken waar je hem op wilt hebben. Ik zweer zelf bij het plaatje dat je op je rem/koppeling reservoirtje kunt schroeven (RAM-B-346U). Maar iets voor je tankdopring of je balhoofd of desnoods voor een stuurstang of zo, afhankelijk van soort motor en voorkeuren, is er ook.
 
Het schijnt dat je camera helemaal verrot rammelt op je stuur, dus pas er wel mee op.
Ik rijd zelf al tien jaar met al mijn smartphones op het stuur en bij mij is er nog nooit een camera stukgegaan. Maar goed, het trilt wel natuurlijk, dus wie weet. Eigen risico :)
 
Ik rijd zelf al tien jaar met al mijn smartphones op het stuur en bij mij is er nog nooit een camera stukgegaan. Maar goed, het trilt wel natuurlijk, dus wie weet. Eigen risico :)
Ligt aan het type camera, dus niet alle telefoons gaan verrot.
 
Ik heb mijn telefoon in een hoesje van Ultimate Addons zitten, vastgeklikt op een driepunts-mount die aan een buis achter mijn ruitje geschroefd zit. Op de Dragstar had ik hem gewoon aan het stuur zitten. Voordeel; hoesje is waterdicht en stootvast, dus mocht je een keer overvallen worden door een buitje, dan blijft 'ie het doen, en mocht je hem per ongeluk van je stuur laten vallen, dan is 'ie niet kapot. Nadeel; je moet je telefoon als je gaat rijden 'kaal' in dat hoesje steken, dus eerst uit de cover die je er standaard op hebt zitten halen. Voor mij niet zo'n probleem, als je dagelijks ww ermee gaat rijden kan het irritant worden.

Zowel mijn Galaxy S7 als mijn huidige S10+ hebben er nog geen enkele hinder van ondervonden. :Y
 
De S7 en de 10+ zijn toch gewoon IP68 waterproof? Ik neem mijn Samsungs in ieder geval al vanaf de S6 gewoon hoesloos mee het zwembad in op vakantie en het blijft gewoon prima werken, ook als ik 'm een tijdje onder water houd. Dus van een spatje regen schrikken die dingen echt niet. Waterdicht hoesje is dus nergens voor nodig. (Overigens heb ik er normaal wel een Gear4 d3o Oxford hoes omheen, en dat werkt fantastisch voor valbescherming, alleen die haal ik eraf als ik 'm in het water meeneem.) (Overigens #2: de Note 9 past inclusief dikke Gear4 hoes gewoon in de X-grip zonder enig gepruts.)
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd zelf met een sp-mount daar ben ik zeer tevreden over (zit aan mijn stuur) er zit een antivibratie module in de mount die volgens hun site 40% van dr trillingen wegneemt (dat kan ik uiteraard niet controleren).
ik rijd pas een paar maanden motor en alleen voor het plezier, op dit moment ondervind ik iig geen problemen met mijn camera, maar nog niet echt een duurtest dus.

ze verkopen tegenwoordig nog een extra module tegen trilling om nog mee te filteren.

voordeel: het is lekker makkelijk
Nadeel: je telefoon altijd in het sp-mount hoesje of continu uit en in het hoesje doen.
 
Het was even graven in een paar Gopro recordings maar hier heb je een beeld.

1592086027279.png
 
De S7 en de 10+ zijn toch gewoon IP68 waterproof? Ik neem mijn Samsungs in ieder geval al vanaf de S6 gewoon hoesloos mee het zwembad in op vakantie en het blijft gewoon prima werken, ook als ik 'm een tijdje onder water houd. Dus van een spatje regen schrikken die dingen echt niet. Waterdicht hoesje is dus nergens voor nodig. (Overigens heb ik er normaal wel een Gear4 d3o Oxford hoes omheen, en dat werkt fantastisch voor valbescherming, alleen die haal ik eraf als ik 'm in het water meeneem.) (Overigens #2: de Note 9 past inclusief dikke Gear4 hoes gewoon in de X-grip zonder enig gepruts.)

Correct, en in dat opzicht is zeker een buitje ook niet zo erg. Maar voor het idee vind ik het wel zo prettig, ding was niet goedkoop, dus een beetje bescherming is mooi meegenomen. Op de een of andere manier komen de X-Grips altijd wat onveilig op mij over, alsof de telefoon daar nooit goed in vast blijft zitten. Maar ik hoor er eigenlijk alleen maar goede verhalen over, dus dat zit vermoedelijk in mijn hoofd. :Y

Als ik IP68 goed heb gaan ze trouwens uit van zoet water, dus geen zee of met chloor/andere chemicaliën behandeld water. Is nog een tijdje gesteggel over geweest met lui die ermee de zee in waren gegaan en wat probleempjes kregen door de zoutkristallen. Ach, ik bel toch nooit vanuit een zwembad. :+
 
Zeewater is sowieso andere koek, dat bijt als een malle. En ik heb er een hekel aan, dus mij zul je daar niet vinden :)

En ja, die X-grip voelt echt heel veel steviger dan hij eruit ziet. Ik was er in eerste instantie ook niet erg van onder de indruk toen ik 'm zag, maar als je hem in je handen hebt voelt hij solide. In ieder geval ruim solide genoeg als je niet gaat motorcrossen of zo, hoewel ik denk dat hij het dan nog gewoon blijft doen. Ik heb ook wel eens een motor laten stuiteren met een telefoon in de X-grip en dan beweegt het nog geen milimeter. Zit echt als een huis. Je krijg er nota bene zo'n rubberen flap bij waarmee je de telefoon vast kunt sjorren, maar die gebruik ik niet eens.
 
Ik vind het heerlijk als die ook draadloos op kan laden, dus ik heb een Chinese gekocht.. Kan ik rustig de hele dag navigeren en muziek luisteren.
Ook in mijn 4 jaar geen last van defecte camera gehad. Wel één waterdicht toestel is aan te raden
 
O, wow, wat een goede feature! Blijkbaar verkoopt RAM mounts dit zelf ook. Leuk voor een volgende keer. Op zich niet essentieel als je een 12V aansluiting op de motor hebt, want een klein USB kabeltje werkt prima met een telefoon in de X-grip, maar wel cool.
 
Ps Zijn er nog andere accessoires voor op/aan de motor die het bekijken waard zijn, let me know !
Ehm... In welke hoek zoek je advies? Bagage? Camera's/andere gadgets? Looks/bling? Bescherming tegen schade/diefstal/weersomstandigheden? Verlichting? Onderhoud? En wat voor motor rijd je en waar gebruik je 'm voornamelijk voor? Deze vraag is echt veel te breed :)
 
Of een motornavigatie aanschaffen, kosten tegenwoordig geen drol meer (< €300) en montagemateriaal zit erbij:

Gekoppeld aan je telefoon kan je er ook mee bellen, en het mooie is dat je dit ook uit kan schakelen.
Pushberichten weergeven kan je per app op je telefoon instellen, ze laten voorlezen is dan weer vrij beperkt (max 160 tekens).

Muziek afspelen kan via BT (telefoon) of vanaf de interne opslag.

Beperkingen van deze Garmin serie (346 / 396):
  • Geen spotify vanaf je telefoon
  • Geen zon reflecterend scherm
Wel een hoop value for money.

Gebruik zelf alleen de navigatie geluiden. Vind muziek in de helm niet fijn, leidt me teveel af van de omgevingsgeluiden.
Pushberichten van de telefoon wil ik ook niet zien.

Gewoon lekker ongestoord sturen zonder lastiggevallen worden door telefoontjes /whatsappjes en meer van die telefoon ellende :]

Edit:

Ander nadeel van Garmin is dat ze geen USB voedingskabel voor in de houder meeleveren en zelfs niet in het assortiment hebben.
Meegeleverde voedingskabel wil je niet rechtstreeks op je accu zetten vanwege stroomverbruik, zit een 12V naar 5V convertor in de kabel.

Op geschakelde spanning geen probleem. Geen idee waar ik die zou kunnen vinden op mijn motor en kabels doorknippen en opnieuw verbinden leek me geen goed plan. Dus de schaar in de Garmin voedingskabel gezet en daar een USB kabel aan gesoldeerd.

Apart dat Garmin deze kabels niet in het assortiment heeft.
Niet iedereen heeft een soldeerbout en krimpkousjes in huis.

Gemiste kans van Garmin, TomTom houder kan je wel via USB aansluiten heb ik me laten vertellen door Waypoint..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een chinese ali express RAM x-grip op een M8 RAM bolletje gemonteerd. Mooi centraal en geen bulk op je stuur.
telefoon zit als een huis vast aan je stuur.
 

Bijlagen

  • CD0B1733-4455-4A34-B1F1-DDBD9814B322.jpeg
    CD0B1733-4455-4A34-B1F1-DDBD9814B322.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 88
Ik heb een quad lock, werkt echt prima, en camera blijft ook heel (Oneplus 7 telefoon). Ik heb een 12V aansluiting bij m'n stuur, dus makkelijk laden met een klein kabeltje, maar zag dat je tegenwoordig ook van quad lock een versie hebt die draadloos kan laden. Bovendien vind ik dit een mooie subtiele oplossing.
 
Ik had eerst een SP Connect met balhoofd bevestiging voor een iPhone X. Was hier niet heel tevreden over. Veel plastic en had vaak het idee dat met een vaartje de hele zooi eraf zou komen 😬 Inmiddels een andere motor en gekozen voor een QuadLock. Kwalitatief vind ik dit beter en fijner af te stellen. Kost een paar centen alleen. Gebruik mijn mobiel voornamelijk voor navigatie (Flitsmeister) en voor de tijd uiteraard🤘
 
Ik heb mijn telefoon in een hoesje van Ultimate Addons zitten, vastgeklikt op een driepunts-mount die aan een buis achter mijn ruitje geschroefd zit. Op de Dragstar had ik hem gewoon aan het stuur zitten. Voordeel; hoesje is waterdicht en stootvast, dus mocht je een keer overvallen worden door een buitje, dan blijft 'ie het doen, en mocht je hem per ongeluk van je stuur laten vallen, dan is 'ie niet kapot. Nadeel; je moet je telefoon als je gaat rijden 'kaal' in dat hoesje steken, dus eerst uit de cover die je er standaard op hebt zitten halen. Voor mij niet zo'n probleem, als je dagelijks ww ermee gaat rijden kan het irritant worden.

Zowel mijn Galaxy S7 als mijn huidige S10+ hebben er nog geen enkele hinder van ondervonden. :Y

Exact dit. Ik heb de XL universele case waar m'n Galaxy A50 prima in past, en je kan de usb kabel er nog doorheen vooeren ook.

Voeding gaat via een SAE-naar-USB plugje in de druppellader aansluiting, vlak onder m'n stuur. Mijn pokkie is niet waterdicht, dus dit leek me de handigste oplossing, mocht ik in een regebrui terecht komen.

Ik vind alleen de case wel een beetje lomp groot en met de 3 klikpuntjes en 2 klemmetjes is het altijd wel ff een "gedoe" om m'n telefoon vanuit z'n cover in de case en op m'n stuur te zetten. Maarja, het werkt dermate puik dat ik die 2 minuten knoeien na een en paar minuten rijden alweer vergeten ben. 😋
 
Ik heb een chinese ali express RAM x-grip op een M8 RAM bolletje gemonteerd. Mooi centraal en geen bulk op je stuur.
telefoon zit als een huis vast aan je stuur.
Nadeel van balhoofd mount locatie vind ik dat je dan zo ver omlaag moet kijken. Toegegeven, laatste keer dat ik zo'n locatie had was op een 50cc scooter, dus andere zithouding (pleepot), maar toch. Je kunt de hele weg niet meer zien, ook niet uit je ooghoeken. Dat vind ik het toffe van mijn hoge mount op het koppelingsreservoirtje: het is qua perspectief min of meer een extensie van je dashboard.

Ik hoop trouwens wel dat TS nog wat heeft aan deze lange discussie :) (/edit: op zijn profiel staat dat hij nou deze thread aan het lezen is dus ik denk het wel :) )
 
+Ram mount :)
+niet lager dan je tellerpartij, het liefst op gelijke hoogte of hoger, vooral als je hem voor navigatie wil gebruiken.
+Ik gebruik dat rubbertje nog nog half, aan twee hoeken diagonaal.

Bij mij zit er een stem mount ín het einde van een stuurdeel.

1592128525849.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan