Telefoonklem en handverwarmers bevestigen op BMW K1100LT

5 feb 2020
3
0
Hoi!

Sinds afgelopen november mijn A rijbewijs gehaald en de K1100LT van mijn vader over kunnen nemen. Nu na inmiddels aardig wat kilometers te hebben gereden en de conclusie te hebben gemaakt dat ik ook in de winter wil doorrijden, lijkt het mij fijn om zowel een telefoonklem als handvatverwarmers te installeren op de motor. Helaas kwam ik er ook achter dat de stuurkolom van de motor dit verre van ondersteunt (zie bijlage).

Bij verscheidene winkels hadden ze er helaas ook geen oplossing voor dus vandaar mijn berichtje hier.
Weten jullie mogelijkheden om dit wel voor elkaar te krijgen?
Alvast bedankt!

Kleine sidenote: Ik heb de motor dus van mijn vader overgenomen. Deze is helaas komen te overlijden afgelopen juni. Ik beschouw het als een erfstuk en heb er veel emotionele waarde aan. Het liefst vermijd ik boren en zagen in het kuipwerk om tot een oplossing te komen.
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2020-02-06 at 00.04.40.jpeg
    WhatsApp Image 2020-02-06 at 00.04.40.jpeg
    99,4 KB · Weergaven: 25
Voor handvatverwarming is wellicht een nieuwer type schakelaar/handvatset van BMW een oplossing? Waar dit dus al op zit. Of dit 1 op 1 past kan ik je niet zeggen, daar heb ik geen ervaring mee.
Telefoonhouder wordt wel een lastige. Links voor de knik in het stuur vanaf het handvat gezien; zit daar een soort huls over het stuur? Deze zou je in dat geval kunnen verwijderen en zo'n stuurklem met bal kunnen monteren.
 
Telefoonklemmen heb je ook gewoon met 3M plakkers: Zelfklevend - Complete RAM Mount sets Het ziet eruit alsof je daar wel ruimte voor zou hebben.

Hoeveel vertrouwen je daarin kan hebben weet ik niet; maar het wordt ook geadverteerd voor op de motor. Wellicht iets van een veiligheidstouwtje voor de zekerheid...

Qua handverwarming; oei, dat wordt wellicht lastiger als dat echt niet passend te krijgen is. Misschien kun je beter denken richting verwarmde handschoenen ipv handvatverwarming? Schijnt ook lekkerder te zijn (zelf geen verstand van).
 
Telefoonklemmen heb je ook gewoon met 3M plakkers: Zelfklevend - Complete RAM Mount sets Het ziet eruit alsof je daar wel ruimte voor zou hebben.

Hoeveel vertrouwen je daarin kan hebben weet ik niet; maar het wordt ook geadverteerd voor op de motor. Wellicht iets van een veiligheidstouwtje voor de zekerheid...

Qua handverwarming; oei, dat wordt wellicht lastiger als dat echt niet passend te krijgen is. Misschien kun je beter denken richting verwarmde handschoenen ipv handvatverwarming? Schijnt ook lekkerder te zijn (zelf geen verstand van).
Die stickers van 3M kun je wel vertrouwen, ik heb een tijd een gopro zo bevestigd op de boeg van een catamaran, dat ding ging de helft van de tijd door t water, en lag als er niet gezeild werd op t strand. Toen de mast een keer overboord ging (en de goproet dezelfde gedachte aan de verstaging was geknoopt, bleef de sticker zitten, de plastic mount van de gopro overleefde het echter niet, dus die sticker is niet de zwakste schakel.
 
Handvatverwarming gewoon origineel aanschaffen. Werkt erg goed en hoort eigenlijk op een luxe toerfiets als een K1100lt gewoon standaard te zijn.
Wat veel mensen doen voor de bevestiging van de telefoon is het kuiplampje verwijderen, de 12v aansluiting gebruiken voor opladen en de locatie om een steun te fabrieken.
 
Telefoonklemmen heb je ook gewoon met 3M plakkers: Zelfklevend - Complete RAM Mount sets Het ziet eruit alsof je daar wel ruimte voor zou hebben.

Hoeveel vertrouwen je daarin kan hebben weet ik niet; maar het wordt ook geadverteerd voor op de motor. Wellicht iets van een veiligheidstouwtje voor de zekerheid...

Qua handverwarming; oei, dat wordt wellicht lastiger als dat echt niet passend te krijgen is. Misschien kun je beter denken richting verwarmde handschoenen ipv handvatverwarming? Schijnt ook lekkerder te zijn (zelf geen verstand van).


Heel erg bedankt voor het meedenken! Ik neig inderdaad wel sterk naar de 3m plakkers. Ik heb nog twijfels over de handvatverwarming, maar als deze winter zo doorgaat als nu is het niet erg dat een jaartje uit te stellen
 
Heel erg bedankt voor het meedenken! Ik neig inderdaad wel sterk naar de 3m plakkers. Ik heb nog twijfels over de handvatverwarming, maar als deze winter zo doorgaat als nu is het niet erg dat een jaartje uit te stellen

Je kan ook een Ram mount kogeltje monteren, zoals ik op mn RT heb gedaan: je kan bijvoorbeeld een schroefje losmaken, zoals op de foto linksboven de rechterspiegel en daar zo'n mount plaatsen. Of wellicht past dit beugeltje ook om je stuur.

Houd er rekening mee dat die stickers ook een lelijk residu achter kunnen laten, en/of verkleuring, en/of schade bij verwijderen. Een origineel kuipdeel loshalen en vervangen voor een gebruikte die je daar voor opoffert lijkt me ook daarbij geen overbodige luxe, maar dan zou ik nog steeds liever voor schroeven gaan (of een combi van beiden).
 
Ik gebruik zelf inmiddels al 3 jaar telefoonhouders van SP connect en ben daar erg positief over. Je draait je telefoon er zo op vast en het zit dan ook écht goed vast.

site: sp connect

Ikzelf gebruik gewoon het standaard beugeltje welke aan mijn stuur vast zit, maar ze hebben ook opties voor je balhoofd of evt. vastplakken op je rem reservoir deksel.
Misschien heb je er wat aan.
 
zijn alle schakelaars in het midden onder het contactslot ook allemaal schakelaars of zit daar een kale dummy bij. BMW heeft standaard handvatverwarming met een schakelaar die dan de plaats van de dummy inneemt. De bedrading loopt bij een buizenstuur door het stuur en komt tussen de stuurklemmen naar buiten. Als het meezit heb je in de draadboom onder de tank als aansluitingen daarvoor.
 
Om originele handvat verwarming te monteren heb je een ander stuur nodig, tenzij je al een stuur hebt met uitsnedes op de uiteinden.
De schakelaar en de handvatten plug je gewoon in in de kabelboom. Er ligt een losse stekker onder de tank. Bruin/zwart draadje.
 
RAM heeft ook voetjes die passen op je rem reservoir. Met de boutjes van die deksel. Is dat niet wat?


 
Terug
Bovenaan Onderaan