Telefoonlader nodig

Mauricevm11

Rookie
17 jul 2022
1
0
Ik heb sinds kort een Kawasaki ER-6n uit 2008 en wil hier graag een telefoonlader aan maken bij het stuur, dit ivm een motorvakantie die op de planning staat.
Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand een idee wat goed is daarbij te gebruiken? Ik denk dat het nodig wordt om de lader aan mijn accu te hangen gezien er nog geen aansluitingen zijn voor zover ik weet.
 
welkom op MF.
er zijn al aardig wat topics over telefoon navigatie op de motorfiets.
Ook is het wel handig om te weten wat voor telefoon en de afmetingen daarvan ivm het mapje of houder waar die in moet.

een usb aansluiting zelf is niet waterdicht en zo zijn er nog wel meer dingen om rekening mee te houden.
ik klungel zelf met een alie express 'bijnawaterdicht' mapje en wat usb kabels op de koplamp aansluiting zodat hij aan en uit gaat met contactslot.
Anderen geven graag 800 euro uit voor een Garmin en een Rammount specifiek voor het model motor van 160 euro.

Als je even de zoekfuntie gebruikt en de tijd neemt kom je misschien dingen en tips tegen waar je niet aan gedacht had en hier misschien ook niet genoemd gaan worden.
 
20220614_121649.jpg

zoiets heb je nodig,
maar ik weet niet welke aansluiting jij op je telefoon heb.
deze mag je hebben,
kost je verzendkosten..

als ie past, anders verloop erop plakken (= lijmen)
 
Ik gebruik dit naar volle tevredenheid:

  • Tecmate Optimate O-01 Sae laadkabel
  • Tecmate Optimate O-108 USB charger

Ik heb het tegen mijn frame bevestigd (ergens vlakbij de voorkant). Als je het niet gebruikt dan sluit je het waterdicht af met een siliconen dopje. Als je het wel gebruikt, dan is het (in mijn geval) niet waterdicht denk ik. Maar mijn telefoon kan ook niet tegen regen, dus dan gebruik ik het gewoon niet.

Als je het geheel onder je zadel (bijvoorbeeld) plaatst, dan zal het wel tegen regen kunnen.
 
Ik heb m van alie, maar amazon heeft ze ook.

Ik heb gekozen voor een normale usb, ipv usb c. Omdat ik de verkeerde heb besteld haha. Usb c laad veel sneller.

Maar ik heb wel gekozen voor de schakelaar er op, zodat hij gewoon direct op de accu kan. Ik heb geen zekering. Die had ik vorige keer wel, maar deze keer zat die er niet bij. En een volt meter zodat je weet what’s up. Voor in de winter of zo maar als hij niet lekker start. Dan kun je de spanning checken.

Montage. Geen gat in het plastic, maar met klitteband aan het stuur. Bandje rondom, met een stripje haaks er op. Die om je stuur gaat. Easy does it!


Dit is de luxe variant met stekker die bij mij op de accu plug en play is. En stuur montage ring.

€ 15,53 48% Off | Powstation QC3.0 Motorfiets Usb Charger Waterdichte Mobiele Snellader Autocycle Usb Socket Met Voltmeter Motorfiets Accessoires
 

Bijlagen

  • 6A77D146-E983-4B7B-B0A8-C4B635143153.jpeg
    6A77D146-E983-4B7B-B0A8-C4B635143153.jpeg
    277,3 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Stom gedoe, kon mijn bericht niet meer bewerken.

€ 1,99 38% Off | Kebidu 18W Telefoon Qc 3.0 Car Charger Socket Digitale Display Voltmeter Dc 12V-24V Usb Charge socket Aan-uit Schakelaar Voor Motorfiets

Dit is de normale usb van alie

Tip: bestel er meteen 2. Mocht hij kapot gaan in regen of what ever.
 
Gewoon een sigaretten-plug op je motor plaatsen.
Kan je dan ook nog gebruiken voor andere doeleinden. Bijv. voor je luchtpompje of voor een stormlamp.
In deze plug steek je dan de USB-adapter.
Voor deze 2 samen ben je ca €10-15 kwijt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan