Telegraaf Dashcam

Beide partijen zijn hier lomp. Motorrijder had gewoon plek moeten maken, bestuurder van het busje had zijn plek niet mogen afdwingen.
 
Hier zit toch ook wel wat in...

De motorrijder moet zien dat het busje aan het eind van de invoegstrook is en even het gas los laten is dan echt niet meer dan normaal. Ieder van ons zou in plaats van de busjeschauffeur hetzelfde verwachten.

Natuurlijk blijft de invoegactie van de bus een bijzondere manoeuvre en moet hij dus de motorrijder voor laten gaan en daar is het busje dan weer net iets meer fout dan de motorrijder, neemt niet weg dat de motorrijder in dit geval het er bewust op aan laat komen en dat is nogal dom en geeft blijk van slecht anticiperen.

Wat er daarna gebeurd is natuurlijk voor geen van beide kanten goed te praten en belachelijk.

De commentator/verkeersdeskundige kan beter de politiek in gaan, veel praten, niets zeggen en wat op zeggen lijkt is te dom om aan te horen.


Zoals ik het inschat (gezien de snelheid waarmee de bus in beeld komt en hoe hij hem de strook op rijdt: komt met relatief hoge snelheid aanrijden om zover mogelijk vooruit in te voegen en zonder te wachten / kijken of er ruimte is of wordt vrijgemaakt.

Zou me ook helemaal niets verbazen als daarvoor op de invoegstrook auto's staan in te voegen en hij die over de vluchtstrook voorbij is gereden ....
 
Tja, ben nu in Italië me t de motor en moet zeggen als de telegraaf hier werd uitgegeven er geen houden meer aan is, alleen maar anticiperen want ga je voor de regels dan ben je snel klaar hier langs de Amalfikust
 
http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/26527064/__Bestelbusrammer_meldt_zich__.html

Ben wel eens benieuwd naar jullie reacties?
Wat vinden jullie van de verkeersdeskundige?

Je bedoeld vast; wat vinden jullie van de motorrijder?
Een ongelooflijke zwans en wel om de volgende reden:
Hij ziet dat de bestelbus niet anders kan dan invoegen, hij kan opzij en doet dat niet.
Vervolgens slaat hij tegen de bestelbus, daarbij zou hij zijn evenwicht kunnen verliezen en vallen, met alle gevolgen van dien.
Als ik die bestuurder van die bus was geweest had deze gast nu een kraus op z'n buik gehad.
Je blijft met je poten van mijn zuurverdiende spullen af!
Die verkeersdeskundige mag men een kneus vinden, hij heeft wel een punt; dit gedrag gaat nergens over.
Misschien moet Wijnand eens een nieuwe bril kopen.
 
Laatst bewerkt:
Hier zit toch ook wel wat in...

De motorrijder moet zien dat het busje aan het eind van de invoegstrook is en even het gas los laten is dan echt niet meer dan normaal. Ieder van ons zou in plaats van de busjeschauffeur hetzelfde verwachten.

Natuurlijk blijft de invoegactie van de bus een bijzondere manoeuvre en moet hij dus de motorrijder voor laten gaan en daar is het busje dan weer net iets meer fout dan de motorrijder, neemt niet weg dat de motorrijder in dit geval het er bewust op aan laat komen en dat is nogal dom en geeft blijk van slecht anticiperen.

Wat er daarna gebeurd is natuurlijk voor geen van beide kanten goed te praten en belachelijk.

De commentator/verkeersdeskundige kan beter de politiek in gaan, veel praten, niets zeggen en wat op zeggen lijkt is te dom om aan te horen.

Als de betreffende motorrijder zo'n goed inzicht had en zoals ie zelf verteld vaker gesneden wordt, mankeert er echt iets aan de man zelf... |( O-)
Als je daar rijdt en een bus ziet komen, schuif je toch op naar de lege invoegstrook?
Zou ik in ieder geval gaan rijden totdat de invoegstrook rechts op de huidige rijbaan is overgegaan.
Praat daarmee de klap niet goed, want ook in files deel ik wel eens een klapje op het koetswerk uit. Zeker als je bewust van je motor gereden wordt.
Maar de actie van de bestelwagen om op hem in te rijden is wel zeker een aangifte waard. Als is het alleen al als kapstokartikel, zodra er genoeg aangiften zijn kan de bestuurder daarvoor worden aangehouden.
 
Nou, ook even gekeken ( phoe phoe )

Ik moet eigenlijk alleen maar verschrikkelijk schijten als ik de stem hoor,
en de kop zie van die verkeers neuroot van de televaag.

Heb dat soms..
Dan hoor je een stem, zie je een kop..
En dan komt die anale fixatie bovendrijven..
 
Snap trouwens niet wat die motorrijder op de rechterbaan doet. Na het incident gaat hij wel naar de linkerbaan om de file in te halen. Als hij dat gelijk gedaan had was er niets gebeurd.
 
Tuurlijk maakt de motorrijder een fout door niet een gaatje te maken en dus bus te laten invoegen...

Maar: gewoon de bus ertussen drukken en daarmee levens in gevaar brengen? Die bus is bezig met een bijzondere verrichting en moet dus sowieso voorrang verlenen. Dan maar een stukkie vluchtstrook meepakken of nog meer gas los. (Daarnaast lijkt de bus ook nog eens geen richting aan te geven maar dat is wat moeilijk te zien).

Uiteindelijk hadden beide partijen beter moeten anticiperen maar mocht dit tot ongeluk zijn gekomen dan zal dus bus altijd aan het kortste eind getrokken hebben.
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk maakt de motorrijder een fout door niet een gaatje te maken en dus bus te laten invoegen...

Maar: gewoon de bus ertussen drukken en daarmee levens in gevaar brengen? Die bus is bezig met een bijzondere verrichting en moet dus sowieso voorrang verlenen. Dan maar een stukkie vluchtstrook meepakken of nog meer gas los. (Daarnaast lijkt de bus ook nog eens geen richting aan te geven maar dat is wat moeilijk te zien).

Uiteindelijk hadden beide partijen beter moeten anticiperen maar mocht dit tot ongeluk zijn gekomen dan zal dus bus altijd aan het kortste eind getrokken hebben.

En had onze Telegrof "verkeersdeskundige" iets anders gehad om te yanken. O-) De beide betrokken partijen ook trouwens.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat de motorrijder in zijn recht staat. De boesbestuurder duwt hem gewoon opzij, een aktie die eigenlijk met een forse bekeuring/rijbewijs inleveren beloond mag worden.
Maar je kan als motorrijder weinig anders dan slokken, dit is gewoon bedreigen.

Als ik met een dikke uzi voorrang ga lopen afdwingen gaat oom agent er ook wat van zeggen. En dat is net zo goed een bedreiging met de dood als deze boes-dwaas hier doet.

Jammer genoeg is dit opzij duwen mij (niet alleen op de motor) vaker overkomen. Ik los dat meestal op door de claxon een paar minuten vast te houden en wat ruimte tussen de idioot en mezelf te creëeren.
De laatste keer was een week geleden toen ik met een klein autootje reed en de dwaas een wat "stoerder" koektrommeltje.

Misschien is het toch tijd voor politiesurveillance middels de camera's langs de weg.
 
Rare situatie daar trouwens, ritsstrook aan de linkerkant en een blokmarkering aan de rechterkant. Als die rechterkant een invoegstrook is dan had de bus moeten wachten totdat er gelegenheid is om in te voegen. niet ertussen drukken en de andere weggebruiker de ritsstrook op dwingen.
 
Snap trouwens niet wat die motorrijder op de rechterbaan doet. Na het incident gaat hij wel naar de linkerbaan om de file in te halen. Als hij dat gelijk gedaan had was er niets gebeurd.


Als ik een klap op een bestelbus geef, blijf ik ook niet wachten, totdat de rood aangelopen bestuurder probeert mij de onderkant van die bus te laten zien.
En als ik net ingevoegd heb, duik ik ook niet meteen een ritsvak op, teveel kans, dat daar ook ineens nog een leasgebakje met hoge snelheid langs komt schieten. Ik heb de afgelopen dagen weer teveel "voorbeeldig" verkeersgedrag gezien.

Overigens, die 2e poging van de bestelbus chauffeur om de motorrijder aan te rijden lijkt me bewust gedaan en dat lijkt me toch strafbaar ???
 
Terug
Bovenaan Onderaan