Telegraaf Dashcam

Ben ik nu de enige die denkt dat we met zijn allen wat milder moeten zijn?

Was vroeger ook zo'n heethoofd, tegenwoordig laat ik als zo'n auto voor in wil voegen gewoon een gat vallen zodat deze ook makkelijk in kan voegen en er dus niemand op de rem hoeft gaan staan, zodat 40 auto's erachter er ook geen last van hebben......

Kan je verzekeren, rijdt echt een stuk relaxter :Y
 
Ben ik nu de enige die denkt dat we met zijn allen wat milder moeten zijn?

Was vroeger ook zo'n heethoofd, tegenwoordig laat ik als zo'n auto voor in wil voegen gewoon een gat vallen zodat deze ook makkelijk in kan voegen en er dus niemand op de rem hoeft gaan staan, zodat 40 auto's erachter er ook geen last van hebben......

Kan je verzekeren, rijdt echt een stuk relaxter :Y


:^

Alleen driekwart van de auto's rijden dat gat voorbij en proberen hem op het uiterste puntje van de invoeg strook er tussen te proppen, op een plek waar geen ruimte is. Met als gevolg dat het daar door verdringing 3 rijen dik stagneerd en de file en feit is. Veel (vooral Nederlandse vrachtwagenchauffeurs) zien het overigens een stuk beter en maken wel gebruik van de ruimte die ik voor ze maak. Meestal zie je dan wel even een handje in de spiegel omhoog gaan. :)

Het rijgedrag van veel oostblokkers neigt me ertoe, om te denken, dat ze het rijbewijs bij wat AH zegels gratis hebben gekregen. Voor veel van hen zou een EMG voordat ze weer op de Nederlandse wegen worden toegeltaen wel nuttig zijn. :P
 
Overigens, die 2e poging van de bestelbus chauffeur om de motorrijder aan te rijden lijkt me bewust gedaan en dat lijkt me toch strafbaar ???

Als je dat 'bewust gedaan' kunt bewijzen dan wel, maar dan ga je ook uit de Wegenverkeerswetgeving naar het Wetboek van Strafrecht en zou je er 'poging zware mishandeling' of iets dergelijks van moeten maken. Maar daarbij moet je dus wel bewijzen dat hij bewust een poging deed de motorrijder te verwonden. Als je daar het strafrecht overheen legt dan gaat dat erg moeilijk worden.

De chauffeur van de bus zegt dat ie schrok van een geluid en daardoor van z'n lijn raakte, of dat ie de motorrijder helemaal niet had gezien toen ie naar links ging. Bewijs maar dat ie de motorrijder heeft gezien en bewust naar hem toestuurde.

Dat probleem, de bewijsbaarheid dat je 'erop uit was' is ook waarom het zo moeilijk is iemand die een ander doodrijdt te veroordelen voor 'dood door schuld' van in het Wetboek van Strafrecht thuishoort ipv 'aanrijding veroorzaken met letsel/dood ten gevolge' dat in de Wegenverkeerswet staat.
Bewijzen dat iemand bij een aanrijding betrokken is en zijn gedrag oorzaak is van een aanrijding is 1, bewijzen dat het een bewuste handeling was...dat is een ander verhaal.
 
Maar de actie van de bestelwagen om op hem in te rijden is wel zeker een aangifte waard. Als is het alleen al als kapstokartikel, zodra er genoeg aangiften zijn kan de bestuurder daarvoor worden aangehouden.

Ook bij 1 aangifte kan dat al, als er maar genoeg bewijsmateriaal is, getuigen zijn daarbij doorslaggevend.




Tuurlijk maakt de motorrijder een fout door niet een gaatje te maken en dus bus te laten invoegen...

Maar: gewoon de bus ertussen drukken en daarmee levens in gevaar brengen? Die bus is bezig met een bijzondere verrichting en moet dus sowieso voorrang verlenen. Dan maar een stukkie vluchtstrook meepakken of nog meer gas los. (Daarnaast lijkt de bus ook nog eens geen richting aan te geven maar dat is wat moeilijk te zien).

Uiteindelijk hadden beide partijen beter moeten anticiperen maar mocht dit tot ongeluk zijn gekomen dan zal dus bus altijd aan het kortste eind getrokken hebben.

Het is verboden op de vluchtstrook te rijden, ook als oplossing die jij nu aandraagt is het formeel niet toegestaan.
Al is het soms wel de beste oplossing...formeel gezien niet toegestaan.



Als dit tot een ongeluk was gekomen dan heeft de bus een probleem, maar als de bus zegt: "Sorry, ik had m niet gezien, echt niet !!" en de motorrijder zegt:"ik zag m idd wel aankomen, maar dat plekje waar hij wilde invoegen dat was mijn plekje, dus ik gaf even snel gas bij, ik had geen zin om achter een busje te komen rijden"... Veranderd dat dan iets ?

Bij aanrijdingen gaat het om 'verwijtbaarheid en/of vermijdbaarheid"
Een situatie bewust niet vermijden kan net zoveel schuld of aansprakelijkheid opleveren als directe verwijtbaar gedrag.
 
Laatst bewerkt:
Formeel gezien mag het inderdaad niet. Echter de eerste automobilist (of motorrijder) die het presteert om op het einde van de invoegstrook z'n auto stil te zetten omdat hij geen plek had/kreeg om in te voegen moet ik nog tegenkomen... (en ik hoop dat ik hem nooit tegenkom...)

Dat probeerde ik ook te zeggen dat inderdaad de bus een probleem heeft...

Vermijdbaarheid gaat hierbij niet direct op lijkt mij? De motorrijder houdt zich hierbij aan de verkeersregels en de bus gaat de fout in en overtreedt verkeersregels. Dat het misschien kinderachtig is van de motorrijder en neigt naar aso gedrag klopt maar het is niet fout.
 
Laatst bewerkt:
Formeel gezien mag het inderdaad niet. Echter de eerste automobilist (of motorrijder) die het presteert om op het einde van de invoegstrook z'n auto stil te zetten omdat hij geen plek had/kreeg om in te voegen moet ik nog tegenkomen... (en ik hoop dat ik hem nooit tegenkom...)
...
Dan zou ik niet in Duitsland gaan rijden want daar heb ik het al een paar keer meegemaakt om vervolgens vanuit stilstand de rijbaan op te draaien :X
 
Wow... zelfs in Rusland heb ik dat soort stunts niet gezien... wel weer een hele hoop anadere levensgevaarlijke capriolen :P
 
Formeel gezien mag het inderdaad niet. Echter de eerste automobilist (of motorrijder) die het presteert om op het einde van de invoegstrook z'n auto stil te zetten omdat hij geen plek had/kreeg om in te voegen moet ik nog tegenkomen... (en ik hoop dat ik hem nooit tegenkom...)

Dat probeerde ik ook te zeggen dat inderdaad de bus een probleem heeft...

Vermijdbaarheid gaat hierbij niet direct op lijkt mij? De motorrijder houdt zich hierbij aan de verkeersregels en de bus gaat de fout in en overtreedt verkeersregels. Dat het misschien kinderachtig is van de motorrijder en neigt naar aso gedrag klopt maar het is niet fout.
Dit wel eens gehad persoon kreeg of pech of durfde de snel weg niet op te rijden wat me gezien de leeftijd (ronde de 70)van de bestuurster niet zou verassen.

Want hoe dichter ze bij de snelweg kwam hoe langzamer ze begon te rijden :X
 
Dan zou ik niet in Duitsland gaan rijden want daar heb ik het al een paar keer meegemaakt om vervolgens vanuit stilstand de rijbaan op te draaien :X
Zat er dan niet toevallig een nederlander voor je :X

Moet inderdaad wel zeggen dat ik het maar een systeem van niks vind die haaientanden als je een autobaan of snelweg op wil rijden daar.(kom het niet overal tegen maar op sommige plekken hebben ze het nog :/ )
 
Dan zou ik niet in Duitsland gaan rijden want daar heb ik het al een paar keer meegemaakt om vervolgens vanuit stilstand de rijbaan op te draaien :X

Is wel iets wat je zo geleerd is! Aan het begin van de invoegstrook zoek je een plek om in te voegen, maar als dat niet lukt mag/moet je je auto/voertuig stil zetten. In de praktijk van ruim 23 jaar ben ik dat nog nooit tegengekomen. Maar doorrijden op de vluchtstrook is zeker niet toegestaan.
 
Is wel iets wat je zo geleerd is! Aan het begin van de invoegstrook zoek je een plek om in te voegen, maar als dat niet lukt mag/moet je je auto/voertuig stil zetten. In de praktijk van ruim 23 jaar ben ik dat nog nooit tegengekomen. Maar doorrijden op de vluchtstrook is zeker niet toegestaan.

Dat het niet toegestaan is, is iedereen het wel over eens. Dat (na natuurlijk een dergelijke situatie te voorkomen) doorrijden over de vluchtstrook en dan zsm invoegen de veiligere optie is tov stilstaan op de invoegstrook is volgens mij ook een no-brainer.
 

Nee, zal wel een oosblok chauffeur zijn, die de weg kwijt is, ik zie in de buurt van Rotterdam regelmatig treintjes van trekkers met oostblok kentekens rijden of stilstaan op parkeerplaatsen, in Nederland zijn het meestal overigens bestuurders van personen auto's die te beroerd/dom ....weet ik veel wat zijn om via een afslag te keren.

http://www.vanoostmedia.nl/2016/08/dodelijk-ongeval-n381-oorzaak-keren-op-de-weg/

Slachtoffer dodelijk ongeluk N34 bij Emmen keerde op de weg

Emmen.nu maakt gebruik van cookies

De laatste jaren moet mijn zusje regelmatig in actie komen als ambulance verpleegkundige, door ongevallen veroorzaakt door keren op de weg. En deze berichten zijn allemaal uit haar werkgebied.
Als ze de kans heeft, spreekt ze mensen er op aan, zo zat is ze deze meestal heel ernstige of fatale ongevallen.
 
Laatst bewerkt:
Apart, dit filmpje werd een paar weken/maanden terug ook al op de site geplaatst en toen was de bestelbus wel fout :X Nu is het ineens de motorrijder... (of dat was mijn perceptie destijds)

In elk geval kun je je ook afvragen in hoeverre de motorrijder naar de linkerbaan kan, aangezien daar ook al iemand rijdt?

Dit gebeurd me overigens dagelijks. Niks nieuws of schokkends aan.
(oké, ik sla dan nooit op busjes en ik had daar waarschijnlijk al tussen de file doorgereden)

En ja, die deskundige is irritant. Dat is iets waar iedereen het wel over eens is denk ik ;)
 
Laatst bewerkt:
Apart, dit filmpje werd een paar weken/maanden terug ook al op de site geplaatst en toen was de bestelbus wel fout :X Nu is het ineens de motorrijder... (of dat was mijn perceptie destijds)

In elk geval kun je je ook afvragen in hoeverre de motorrijder naar de linkerbaan kan, aangezien daar ook al iemand rijdt?

Dit gebeurd me overigens dagelijks. Niks nieuws of schokkends aan.
(oké, ik sla dan nooit op busjes en ik had daar waarschijnlijk al tussen de file doorgereden)

En ja, die deskundige is irritant. Dat is iets waar iedereen het wel over eens is denk ik ;)

Aan de linkerkant van de rijbaan (uitvoegstrook) rijdt niets!!!
En ja, als ie wakker was geweest had ie die bus al lang zien aankomen. Je ziet nl. een invoegstrook/rijbaan erbij komen (zelf kijk ik altijd zo'n rijbaan na met wat ik kan verwachten).
Ten derde, nee, die uilskuiken in de bus praat ik niet goed, evenals het slaan op de wagen.
Al moet ik zeggen dat ik ook een keer tijdens het rijden op een raam heb gemept omdat die malloot moedwillig mijn vrouw op de motor liep te sarren (gelukkig met goede afloop. Helaas geen cam anders had ik ermee naar de politie gegaan
)...
Maar 99x uit de 100 win je het niet van een auto, laat staan een bestelbus/vrachtwagen O-) :?
 
Aan de linkerkant van de rijbaan (uitvoegstrook) rijdt niets!!!

Daar rijdt die cameradude toch? Die wil je ook niet snijden.

En ja, als ie wakker was geweest had ie die bus al lang zien aankomen. Je ziet nl. een invoegstrook/rijbaan erbij komen (zelf kijk ik altijd zo'n rijbaan na met wat ik kan verwachten).

Dat is inderdaad wel zo ja. Maar die bus had geen voorrang en je weet niet wat er (vlak) achter die motor reed. Kunnen we aan het filmpje zien of de motorfiets de kans had om te remmen dan wel van rijbaan te wisselen? Ik vind dat op zijn minst niet helemaal duidelijk te beoordelen vanaf hier. :Y

Maar goed, het lijkt er idd op dat Wijnand het ook anders had kunnen oplossen.
 
Laatst bewerkt:
Daar rijdt die cameradude toch? Die wil je ook niet snijden.

Daar had ik al moeten zitten als ie verstandig had geweestDat is inderdaad wel zo ja. Maar die bus had geen voorrang en je weet niet wat er (vlak) achter die motor reed. Kunnen we aan het filmpje zien of de motorfiets de kans had om te remmen dan wel van rijbaan te wisselen? Ik vind dat op zijn minst niet helemaal duidelijk te beoordelen vanaf hier.

Als je goed kijkt, zit op de invoegstrook links de auto met dashcam, die ruimte laat voor de motorrijder. Daarachter lijkt genoeg ruimte te zijn waar later de auto met dashcam en daarvoor de bestelbus hun plaats innemen! :t

:Y

Ik zeg ook niet dat het een schoonheidsprijs verdient, maar iedereen heeft er een eigen mening over.
 
Laatst bewerkt:
Mensen in bestelbusjes: 1 Reet..

Oh, verkeerde site. _O-



Ze zoeken nog een goeie verkeersdeskundige in Syrie.. Denk dat deze knakker prima op uitzending die kant op kan.. :W
 
Mensen in bestelbusjes: 1 Reet..

Oh, verkeerde site. _O-



Ze zoeken nog een goeie verkeersdeskundige in Syrie.. Denk dat deze knakker prima op uitzending die kant op kan.. :W
De ene kameel beet de ander dat is gewoon ongehoord :+





_O- _O- _O- _O-
 
Mensen in bestelbusjes: 1 Reet..

Oh, verkeerde site. _O-



Ze zoeken nog een goeie verkeersdeskundige in Syrie.. Denk dat deze knakker prima op uitzending die kant op kan.. :W


Motorrijders ergeren regelmatig andere weggebruikers, bestelbus rijders ergeren regelmatig andere weggebruiker. Ik rijd beide }) *O*
 
Die telegraaf verkeersexpert :X is nog hinderlijker dan een zwerm muggen. Man man dat ze zo iemand een medium geven om zijn onzin de wereld in te sturen. Uit de hele rijstijl van die bus kan je opmaken dat hij bewust die motor weg drukt. Hij komt immers van achter dus heeft hem voor zich gehad en dus gezien.
Maar Nederland is het land waarin je alles maar moet accepteren en je over je heen moet laten lopen. De uitdager wordt hier in bescherming genomen door de "expert" Maar dat is het typische hier in dit land. Je mag iemand uitdagen, treiteren en het bloed onder de nagels vandaan trekken. Totdat die persoon een hand uitsteekt dan zit hij fout en niet de uitdager. :r
 
hoop drukte om een situatie die je elke dag tegenkomt en die met een beetje ruimte geven of uitwijken opgelost was. Je zal toch maar verkeersdeskundige zijn zeg, wat een drama


:]
 
En dat zegt iemand die als motto heeft: ikhaatlinksrijders.nl
Met een beetje naar rechts gaan kan je dat toch prima oplossen? Je zal toch maar verkeersdeskunbdige zijn, wat een drama...
 
Terug
Bovenaan Onderaan