Telegraaf weer "lekker" bezig

Tjaa, of als je het niet relaxt vind dan neem ik wel een ander icoontje, no problem

boeie :P
't viel me gewoon op.


maar ik vind het iig wel grappig.

'motorduivels'

steeds meer mensen worden bang van me als ik in het leer over straat loop.
"kijk uit een motorduivel!!!" })
 
'De Telegraaf was de enige krant die in de 2e wereldoorlog mocht verschijnen van de Duitsers, dit zegt mij genoeg' aldus mijn anti-rechtse pa.



En mijn vader heeft altijd gelijk... !!!
 
hmmm wil niet veel zeggen maar ik ken een paaar motorrijders..


maar dan is het eerder...mooi weer riskant door motorrijders..
 
'De Telegraaf was de enige krant die in de 2e wereldoorlog mocht verschijnen van de Duitsers, dit zegt mij genoeg' aldus mijn anti-rechtse pa.



En mijn vader heeft altijd gelijk... !!!

OMG jou pa moet gaan schrijven voor de telegraaf. Alsof nu nog steeds dezelfde mensen met dezelfde ideëen die krant maken.

En wie weet, mischien heeft de telegraaf toen wel express een beetje met de duitsers meegespeeld zodat ze hun krant nog konden uitbrengen en deze kon gebruiken voor allerlei versleutelde berichten voor het verzet. (ik noem maar een dwarsstraat) (ook een veel gebruikte taktiek voor mensen die Joden verstopten in hun huis, je geeft ze kleine beetjes (nutteloze) info, om te zorgen dat ze jou niet lastigvallen)

Sorry hoor maar ik heb echt een K*Thekel aan die kortzichtige lui, als je pa consequent is ontneemt hij zijn eigen leven ook nog ff om solidair te zijn met de 1000'en slaven die nederland vroeger heeft vervoerd. Ik durf te beweren dat het aantal doden dat nederland (direct of indirect)op zijn geweten heeft in zijn glorieuze geschiedenis absoluut niet onderdoet voor de wandaden van duitsland.

sorry voor het gemis van enige nuance, maar ben niet in opperbeste stemming
 
OMG jou pa moet gaan schrijven voor de telegraaf. Alsof nu nog steeds dezelfde mensen met dezelfde ideëen die krant maken.

En wie weet, mischien heeft de telegraaf toen wel express een beetje met de duitsers meegespeeld zodat ze hun krant nog konden uitbrengen en deze kon gebruiken voor allerlei versleutelde berichten voor het verzet. (ik noem maar een dwarsstraat) (ook een veel gebruikte taktiek voor mensen die Joden verstopten in hun huis, je geeft ze kleine beetjes (nutteloze) info, om te zorgen dat ze jou niet lastigvallen)

Sorry hoor maar ik heb echt een K*Thekel aan die kortzichtige lui, als je pa consequent is ontneemt hij zijn eigen leven ook nog ff om solidair te zijn met de 1000'en slaven die nederland vroeger heeft vervoerd. Ik durf te beweren dat het aantal doden dat nederland (direct of indirect)op zijn geweten heeft in zijn glorieuze geschiedenis absoluut niet onderdoet voor de wandaden van duitsland.

sorry voor het gemis van enige nuance, maar ben niet in opperbeste stemming

:^

dit is juist een en al nuance
 
Oh ja, nog ff voor de duidelijkheid, ik heb deze Telegraaf gratis gekregen nadat ik heb getankt ;)
 
hmm, maar over al die automobilisten die mij `s avonds, `s nachts en `s winters niet zien lees ik niks.

Nou ja, het is altijd makkelijk om de minderheid af te zeiken
 
inSaNonog aan het lessen...



Door inSaNo op 16-06-2004 21:14



valt het je ook op...

'fietser dood onder trein' is veel kleiner..

maar volgens mij doen fietsers dommere dingen dan de gemiddelde motorrijder, en maken deze 'nog meer' ongelukken


of ben ik nou gek





hmm tja daarom stond er ook dat ze de 2wielers hard aangingen paken dus niet alleen ons maar ook die zwaar gevaarlijke fietsers en brommers



:+ :+ :+ :+
 
Ah! ik lees ook de politiek correcte maar vooralsnog inhoudsloze kreet:"Keihard optreden (anders staat er wel aanpak).

Ja ja, volgens mij worden er meer motoren gejat dan dat er motorrijders plat gereden worden.

Doe toch maar de een keiharde aanpak op het dievengilde
 
Niet voor het een of het ander, maar wat zeggen ze dat niet waar is :X

Hetgeen in het artikeltje staat is ook wat ik sommige motorrijders zie doen, en vooral bij mooi weer (en zeg nu zelf, in juni is het gemiddeld genomen mooier weer dan februari/maart)

Owkee, het titeltje is wat generaliserend (in de tekst staat sommige motorrijders), maar daar is het ook een titel voor, om aandacht te trekken zodat je het artikel zou willen lezen...
 
Niet voor het een of het ander, maar wat zeggen ze dat niet waar is :X

Hetgeen in het artikeltje staat is ook wat ik sommige motorrijders zie doen, en vooral bij mooi weer (en zeg nu zelf, in juni is het gemiddeld genomen mooier weer dan februari/maart)
....
Niet een alledaagse aanblik:
even langs de linkervangrail scheren om een auto op maximumsnelheid te passeren

Ik weet niet hoe hard jouw motor kan maar die van mij haalt officieel 270, ik heb het wel een paar keer gereden maar niet "even langs de linkervangrail"
 
Owkee, heb je gelijk in, maar met een snelheidsverschil van 40-50+ km/h (laat ons zeggen aan 160+ km/h) vlak langs de vangrail inhalen zie ik wel (af en toe, ook niet dagelijks ;) ) doen.
Het is idd niet de maximumsnelheid die een gemiddelde motorfiets kan halen (misschien bedoelen ze wel dat die auto al op de (wettelijke) maximumsnelheid rijdt), maar het valt wel onder rijden met een behoorlijke mate van zelfmoordneiging. En dat zie ik dus wel vaker bij mooi weer dan in putje winter...

Het artikeltje heeft een sensatiezoekende toon, maar de relatie mooi weer->cowboygedrag (evt gecombineerd met de routine kwijt zijn voor de mooi-weer-op-zondag-motorrijders)->motorverkeersdoden is er naar mijn mening wel.
 
ik vind het helemaal niet zo'n raar berichtje. Ik zie zo vaak dat die zaken inderdaad gebeuren en ik den zelfs dat ik het ook wel eens zou kunnen doen in een bepaalde stemming.
Ik zie het zo, er wordt weer even aandacht besteed aan het feit dat het weer beter wordt en er weer meer motorrijders op de weg komen.
Zie toch niet alle negatief.

En ik heb een abo op de telegraaf en een internet abo en ben niet antirechts dus dat klopt. :+
 
Op zich klopt het stukje wel een beetje; veel mensen stappen met lekker weer op de motor. En tuurlijk, als er ergens meer van zijn is de kans groter dat er ook meer rotte appels bij zijn.
Ik vind alleen dat de toon van het artikel wat genuanceerder had moeten zijn. Men linkt het verschijnen van asociaal rijdende 'motorduivels' aan het jaarlijks aantal doden en dat lijkt me niet correct, aangezien de meeste ongelukken waar een motorrijder bij betrokken is, door de andere partij worden veroorzaakt. Dat hadden ze er wel even bij kunnen zetten.

En; ik zie ook nooit krantenberichten over 'de Golf GTI-rijder' die in de zomermaanden met boomboxen lekker gaat racen door de bebouwde kom, of de 'grijze duif' die in juni steeds meer de fiets pakt en onverantwoordelijke inhaal-/oversteekmanoeuvres uithaalt......

Beetje té eenzijdig dus wat mij betreft :r
 
Lekker belangrijk allemaal. :r Voel me niet aangeproken daar de realiteit 11 maanden anders is per jaar.

p.s. Wat is de telegraaf :? Is toch veredeld WC papier voor daklozen?

Telegraaf wordt door vrij veel mensen gelezen, daar ik die krant lees naast een paar andere kranten valt mij op dat er erg weinig verschil is. En als er verschil is, denk dan vooral aan de fonts.
 
..... aangezien de meeste ongelukken waar een motorrijder bij betrokken is, door de andere partij worden veroorzaakt. Dat hadden ze er wel even bij kunnen zetten.


Beetje té eenzijdig dus wat mij betreft :r
Het eenzijdig wat je noemt is goed. Maar dan gaat het over een zeer groot deel van het aantal motorongelukken.
 
Maar ik dacht altijd dat de meeste dodelijke ongelukken met motorrijders veroorzaakt werden door andere weggebruikers?
Door de laatste regel in het bericht vind ik dat de Telegraaf suggereert dat die 90 doden allemaal onverantwoordelijke motorduivels zijn geweest.

Daarbij ben ik bang dat andere weggebruikers je door dit soort berichten met andere ogen gaan bekijken en je op voorhand al anders benaderen in het verkeer "Oh, daar heb je weer zo'n asociale motorduivel", ff een lessie leren...
 
Terug
Bovenaan Onderaan