Telegraaf weer "lekker" bezig

natuurlijk... als jij dat wilt geloven...
En Seyss Inquart was een dubbelspion?

Be-grij-pend le-zen.

Die zin begon met "wie weet", daarmee zeg ik niet dat het een FEIT is, maar dat je eens langer over dingen moet nadenken ipv zomaar de nutteloze opmerkingen van anderen aan te nemen. Capiche?

En waarom is zo'n beetje iedere foute nederlander na de oorlog gevierendeeld (zo ongeveer dan he) en bestaat de Telegraaf nog steeds? Terwijl een foute krant juist een mooi slachtoffer is om te bemolotovcocktailen? (Yep nieuw nederlands woord :) )

Ik heb me er nooit echt in verdiept maar vraag me af in hoeverre deze beschuldigingen op feiten zijn gebaseerd ipv suggestieve meningen van de "ik heb gehoord dat" volkstammen.

ik hoop overigens stiekem dat de vader van Brompot in een volkswagen rijdt

8-)
 
Laatst bewerkt:
Dat je je er niet in verdiept hebt is te merken: het heeft een hoog quatsch- gehalte. Maar daar heb ik in mijn betogen volgens mijn vrienden ook weleens last van...
 
Dat je je er niet in verdiept hebt is te merken: het heeft een hoog quatsch- gehalte. Maar daar heb ik in mijn betogen volgens mijn vrienden ook weleens last van...

Want? leg uit, niet alleen zeggen dat ik gek, graag uitleg erbij, dan kan ik mijn leven beteren...
 
Be-grij-pend le-zen.

Die zin begon met "wie weet", daarmee zeg ik niet dat het een FEIT is, maar dat je eens langer over dingen moet nadenken ipv zomaar de nutteloze opmerkingen van anderen aan te nemen. Capiche?
goed dan, jij je zin....
"wie weet was Seyss Inquart een dubbelspion...."

dus mijn opmerking was nutteloos en jij die wat maar suggereert bent zinvol bezig... nou jongen, tegen zoveel intellect kan ik niet op hoor, ik draai me op me rug en geef me over.
 
goed dan, jij je zin....
"wie weet was Seyss Inquart een dubbelspion...."

dus mijn opmerking was nutteloos en jij die wat maar suggereert bent zinvol bezig... nou jongen, tegen zoveel intellect kan ik niet op hoor, ik draai me op me rug en geef me over.


Ik heb het nooit over enige nutteloosheid van jou opmerking gehad, ik heb alleen even uitgelegd wat ik bedoelde met die opmerking. klinkt misschien zeikerig, maar het blijft toch echt weer hangen op het begrijpend lezen.

Jammer dat je het meteen zo persoonlijk opneemt, hou wel van een discussie op zijn tijd.

No hard feelings, maar laten we er maar over ophouden. Een discussie eindigt uiteindelijk altijd in een flamewar als mensen persoonlijk worden.
 
goed dan, jij je zin....
"wie weet was Seyss Inquart een dubbelspion...."

dus mijn opmerking was nutteloos en jij die wat maar suggereert bent zinvol bezig... nou jongen, tegen zoveel intellect kan ik niet op hoor, ik draai me op me rug en geef me over.

Het ligt iig iets anders dan ik dacht de Telegraaf familie Van Puijenbroek, heeft in de oorlog idd produktiewerk geleverd voor de Duitsers, dit ging dan over de textielfabrieken die ze ook hadden. Dit deden overigens het gros van de textielfabrieken omdat ze dat de S-Status (Sperrbetriebe) gaven. Dit hield in dat de medewerkers van deze fabrieken niet gedeporteerd werden. Het probleem was dat de arbeiders minimaal 36 uur in de week moesten werken anders werden ze alsnog meegenomen. Erg netjes was het allemaal zeker niet:

Van Puijenbroek weet zeventig werknemers te 'vrijwaren' van de Arbeitsdienst door hen te werk te stellen in de ontginning van zijn landgoed. De geschoolde wevers en ververs breken hun ruggen op de harde zandgrond. In wezen verrichten zij dwangarbeid, want bij werkweigering volgt onmiddellijke uitzending naar Duitsland.

Wat ik er zo van heb gelezen zijn het wel ernstige klootzakken geweest die familie, maar er is nooit sprake geweest van opzettelijke collaboratie. Bewijs is ook nooit geleverd. Terwijl concurrenten WEL zijn gezuiverd.

Dit is ook wel "appart":

De eerste en enige die ooit een blik in het bedrijfsarchief van Van Puijenbroek heeft mogen werpen, de historicus Thijs Kemmeren, kreeg slechts inzage in de stukken tot mei 1940.
quote]

Dus ja, echt trots zijn ze iig niet op die periode, maar dan nog mag je er geen conclusies aan verbinden, omdat de feiten gewoon niet voorhanden zijn.

Die quotes komen overigens van deze site:

http://www.groene.nl/1995/08_23/telegr.html (de groene amsterdammer, tja wat zal ik er eens van zeggen :) )

En ik weet natuurlijk niet in hoeverre deze bron te vertrouwen is.
 
wees gerust, het klinkt niet alleen zo.... :P:? huh? :?

nou jongen, tegen zoveel intellect kan ik niet op hoor

Dit is toch duidelijk een opmerking met betrekking tot mijn intellect toch? en sarcasme is mij ook niet vreemd dus begreep dat ik het niet letterlijk op moest nemen. maw mijn intellect laat blijkbaar te wensen over.

Das toch vrij persoonlijk, niet?

Of ik neem het te persoonlijk op dat kan ook. :)
 
Laatst bewerkt:
ha die Johan ik wil in kontact met je komen.
Zag in een oude topic een cb 650 sc ik had precies de zelfde met Vetter kuip ben benieuwd of die van mij is geweest....
AUB reageer....
 
Terug
Bovenaan Onderaan