(teleurstellende) ervaring Sena SMH5 Dual

Wat ik dan echt niet begrijpen kan is waarom je wel €250 uit geeft aan een Sena setje, maar voor een helm niet teveel geld uit wil geven. Koop dan een Chinese topset voor €75-€100 en leg dat bij een betere systeemhelm. Een Nolan, Schuberth of ander topmerk kost nou eenmaal snel €400-€500.
Ik probeer een ballans te vinden wat ik voor spullen uit geef. Ik hoef ook niet beslist het nieuwste model te hebben en kan in de opruiming denk ik best een hele goede helm kopen. Toen ik bij het lessen mijn eerste helm ging kopen met de overtuiging dat ik niet in NL zou blijven rijden had ik ook zo een goedkopen helm gekocht. Ik zag toen mooiere en luxere helmen van de bekende goede merken voor interessante prijzen.
Het kopen van een Sena ipv een goedkoop chinees setje heeft te maken met een stukje kwaliteit ook op dat gebied.
Het moet goed werken, hoeft niet over 2 km afstand maar met de SENA 5 is het soms net wat krap als ik met mijn maatje rijd.
Verder zijn robustheid en geluidskwaliteit ook belangrijk voor mij samen met accuduur en gewicht aan de helm.
Ik heb geen idee wat voor chinees setje je zou adviseren waar ik tot ca 800 bereik mee heb en ook mijn tomtom aanwijzingen tegelijk goed kan ontvangen. Ik hoef er geen FM radio in te hebben.
 
Ben het wel eens met Michielo1976. Ik zou ook liever investeren in veiligheid, zoals een goeie helm; die helpt iets beter bij een valpartij dan een comm setje 😄
Wat dat chinese setje betreft: ik rij al jaren met deze van Ali. Geweldige accuduur en werkt top met de Tomtom. Toevallig net overgestapt naar de Cardo Freecom 4+.

edit: linkje gefixed
 
Laatst bewerkt:
Ben het wel eens met Michielo1976. Ik zou ook liever investeren in veiligheid, zoals een goeie helm; die helpt iets beter bij een valpartij dan een comm setje 😄
Wat dat chinese setje betreft: ik rij al jaren met deze van Ali. Geweldige accuduur en werkt top met de Tomtom. Toevallig net overgestapt naar de Cardo Freecom 4+.
IK heb even gekeken op een paar sites wat er onder 400 euro te koop is aan helmen
https://shop.ariemolenaarmotors.nl/helmen/systeem?product_list_order=pricemotorkledingoutlet.nl/systeem-helmen
https://www.outletdeoverkant.nl/motorhelmen/helmen/Systeemhelmen.html
Ik kan me vergissen maar daar zie ik toch de bekende betere merken staan ? Uiteraard wil ik nu wel een beter helm hebbeb met iets meer draag en gebruikscomfort. Maar misschien zie ik dat dan helemaal verkeerd en zit er weinig echt goeds bij?

Dat linkje werkte helaas niet |(
Wat is de reden dat je dan nu bent over gestapt op die Cardo?
 
Ik heb het linkje even gefixed. Excuus.
Dat Ali setje heeft 3 jaar prima gewerkt en werkt nog steeds goed. Maar aangezien ik vaker aansluit bij anderen met een cardo, heb ik de switch gemaakt.
 
Ik heb het linkje even gefixed. Excuus.
Dat Ali setje heeft 3 jaar prima gewerkt en werkt nog steeds goed. Maar aangezien ik vaker aansluit bij anderen met een cardo, heb ik de switch gemaakt.
Ik ga het linkje even bekijken, Thanks
Mijn maatje heeft ook Sena vandaar dat ik ook voor Sena ben gegaan,.
 
Terug
Bovenaan Onderaan