(teleurstellende) ervaring Sena SMH5 Dual

Heb de SMH5-FM gehad en nooit problemen mee gehad. Altijd goed te verstaan, en de andere kant kon mij ook altijd zeer goed horen. Mensen geloofden zelfs niet dat ik op de motor zat als ze me belden. Maar dat wel met integraal helm.. dat kan het natuurlijk wel zijn.

@Maus75 Zou een ander usb poortje nog werken? Of misschien staat er een uitroepteken voor in apparaatbeheer (als je windows gebruikt), kun je even opnieuw laten zoeken naar een driver in dat geval?
 
Heb de SMH5-FM gehad en nooit problemen mee gehad. Altijd goed te verstaan, en de andere kant kon mij ook altijd zeer goed horen. Mensen geloofden zelfs niet dat ik op de motor zat als ze me belden. Maar dat wel met integraal helm.. dat kan het natuurlijk wel zijn.

@Maus75 Zou een ander usb poortje nog werken? Of misschien staat er een uitroepteken voor in apparaatbeheer (als je windows gebruikt), kun je even opnieuw laten zoeken naar een driver in dat geval?

Hoi, ik heb die device manager zelfs al 2 keer geinstalleerd op verschillende laptops maar hij blijft de melding geven Herkennen van apparaat mislukt.

Bij apparaat beheer USB staat niks vermeld.
 
Pfoe, geen idee. Ik heb die van mij destijds wel geregistreerd geloof ik. Maar het werkte allemaal in 1x hier (wel de -FM versie, misschien is dat nét iets anders?).
Vanuit andere apparaten weet ik dat soms USB2 poort of USB3 poort soms wel eens uit kan maken (gek genoeg).
 
Ik heb m ook geregistreerd of dat er voor nodig is ?
 
Pfoe, geen idee. Ik heb die van mij destijds wel geregistreerd geloof ik. Maar het werkte allemaal in 1x hier (wel de -FM versie, misschien is dat nét iets anders?).
Vanuit andere apparaten weet ik dat soms USB2 poort of USB3 poort soms wel eens uit kan maken (gek genoeg).
Ik heb hem zojuist ook geregistreerd....
 
Pfoe, geen idee. Ik heb die van mij destijds wel geregistreerd geloof ik. Maar het werkte allemaal in 1x hier (wel de -FM versie, misschien is dat nét iets anders?).
Vanuit andere apparaten weet ik dat soms USB2 poort of USB3 poort soms wel eens uit kan maken (gek genoeg).
Ik heb 2 poorten en beide geprobeerd...nada...

Ook een ander kabeltje heeft niet geholpen...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee wat er aan de hand is, maar het programma blijft aangeven dat ie het apparaat niet herkent. Niks heeft geholpen....
Als iemand nog een suggestie heeft, dan hoor ik het graag.

Overigens deed het apparaat naar behoren, alleen als ik met mijn vrouw aan het praten was dan kwam er wel eens een enorme ruis over de lijn. Andersom is dat helemaal niet.
 
Ik heb geen idee wat er aan de hand is, maar het programma blijft aangeven dat ie het apparaat niet herkent. Niks heeft geholpen....
Als iemand nog een suggestie heeft, dan hoor ik het graag.

Overigens deed het apparaat naar behoren, alleen als ik met mijn vrouw aan het praten was dan kwam er wel eens een enorme ruis over de lijn. Andersom is dat helemaal niet.

hier wat aan ?
 
Dat is jammer ,dan is t ding misschien toch niet goed
 
Ligt niet aan je Sena apparaat of computer, het Sena downloadmanager programma is gewoon ruk.
ik heb sinds 2 jaar ook een SMH5 en ben er voor wat betreft het geluid wel tevreden over.(integraalhelm op VFR750 en V-Strom)

Updaten met de downloadmanager gaat echter niet, welke kabel, usb poort of pc ik ook gebruik. Sena heeft een eigen (Engelstalig) forum wat vol staat met deze klachten. Als je Sena mailt voor support krijg je wel netjes antwoord, maar meer dan tips om het programma opnieuw te downloaden of een andere kabel te gebruiken hebben ze niet.
 
Herkenbaar.
Reed al jaren met de 5 zonder problemen tot ik mn helm wat ongelukkig liet vallen.

De 10 erbij gekocht en sindsdien kunnen we nog wel communiceren, maar slechts één van de sets kan oproepen.

Zodra de ander probeert op te roepen , of de knop induwt bij het even afzetten van de helm, vliegt de héle connectie eruit.

De nieuwe pairt prima met cardo, alleen met de oude 5 lukt het maar niet helemaal zoals het hoort.

De 5 wordt ook niet herkend bij het aan de pc hangen.

Twijfelen erg of we er nog een 10 bijhalen of toch maar liever voor een cardo gaan. ik neig naar het laatste.
 
Dat is jammer ,dan is t ding misschien toch niet goed
Ik zou het apparaat eerst nog terug kunnen zetten naar fabrieksinstellingen en dan kijken of ie herkent wordt. En daarna opnieuw pairen. Maar ik weet niet of daar zin in heb en of ik er mee kwaad mee doe dan goed...
 
Ligt niet aan je Sena apparaat of computer, het Sena downloadmanager programma is gewoon ruk.
ik heb sinds 2 jaar ook een SMH5 en ben er voor wat betreft het geluid wel tevreden over.(integraalhelm op VFR750 en V-Strom)

Updaten met de downloadmanager gaat echter niet, welke kabel, usb poort of pc ik ook gebruik. Sena heeft een eigen (Engelstalig) forum wat vol staat met deze klachten. Als je Sena mailt voor support krijg je wel netjes antwoord, maar meer dan tips om het programma opnieuw te downloaden of een andere kabel te gebruiken hebben ze niet.
Oke dank je.
 
Ik zou het apparaat eerst nog terug kunnen zetten naar fabrieksinstellingen en dan kijken of ie herkent wordt. En daarna opnieuw pairen. Maar ik weet niet of daar zin in heb en of ik er mee kwaad mee doe dan goed...

Ook dit heeft niet geholpen. Heb alles weer gekoppeld zoals het was en doe het er maar gewoon mee. Dan maar geen updates, hij voldeed verder prima voor ons.
 
Wij gebruiken al een jaar een SMH5-FM setje. Nog geen enkel issue mee gehad.

Ik zou terug gaan en omruilen, ik denk dat je gewoon een defecte unit te pakken hebt!
 
Sena is sooo 2017. Iedereen koopt tegenwoordig toch Cardo (packtalks)?
En voor alleen iemand achterop of rij maatje lijkt me Freecom 2+ voldoende. Zou eerlijk gezegd niet weten wat je praktisch meer aan de Freecom 4+ zou hebben voor alleen duo rijden.
 
Wij gebruiken al een jaar een SMH5-FM setje. Nog geen enkel issue mee gehad.

Ik zou terug gaan en omruilen, ik denk dat je gewoon een defecte unit te pakken hebt!

Probleem is dat ik de set hier op MF gekocht hebt (ongebruikt zei hij) en ze zagen er ook ongebruikt uit en verder doen ze het prima dus ik laat het zo.
Toch bedankt.
 
Sena is sooo 2017. Iedereen koopt tegenwoordig toch Cardo (packtalks)?
En voor alleen iemand achterop of rij maatje lijkt me Freecom 2+ voldoende. Zou eerlijk gezegd niet weten wat je praktisch meer aan de Freecom 4+ zou hebben voor alleen duo rijden.
Ik had hiervoor ook sena (de goedkoopste/simpele) en die beviel prima dus vandaar de keuze voor deze. En de functies die erop zitten is ook voldoende.
 
Ik heb een Midland BTX pro geval, en voldoet prima.....koppelingen ed gelukt...zelfs FM radio onderweg is fijn tijdens het rustig toeren in mijn omgeving, eigenlijk niet verwacht. Op snelheid is het niks.
 
@Maus75
Even kijken...
1. Power off your product and connect it to your PC using the supplied microUSB cable.

2. Follow the instruction below that matches with your Sena product.
- 50S, 50R, 20S, 30K, Momentum, Momentum Pro, Momentum INC, Momentum INC Pro,
Momentum EVO, SRL, SRL2, LSE-01,SF Series, Tufftalk Lite, Tufftalk M,
R1, R1 EVO, R1 EVO CS, Pro Ride, +Mesh, Econo: Leave it powered off.
- 10U, 10R, Cavalry, Cavalry Lite, X1, 10Upad, Momentum Lite, Latitude SR/SX:
Hold down the [-] Button for more than 5 seconds.
- 10S, Tufftalk, Savage: Hold down the Phone Button for more than 5 seconds.
- 10C EVO: Make sure a microSD card (up to 128GB) is inserted in the 10C EVO's
microSD card slot then leave it powered off.
- 10C: Make sure a microSD card (up to 32GB) is inserted in the 10C's microSD card
slot then hold down the Phone Button for more than 5 seconds.
- 10C Pro: Make sure a microSD card (up to 64GB) is inserted in the 10C Pro's
microSD card slot then hold down the Phone Button for more than 5 seconds.
- Prism: Make sure a microSD card (up to 32GB) is inserted in the Prism's microSD
card slot then power it on.
- Other Sena Products not listed: Power it on.

Stap 1: SMH-5 UIT!
Stap 2: Programma op PC opstarten
Stap 3: SMH-5 aan Kabel
Stap 4: SMH-5 Aanzetten...

Wat betreft dat programma opgestart moet zijn en apparaat aangesloten moet zijn bij opstarten, dat ken ik van andere apparaten.... Die apparaten gaan als het waren in "programmeer modus" wanneer ze bij het opstarten een bepaalde "signaal" zien... maar doen dit ook alleen bij opstarten en niet als ze al aan zijn.

Heb je dat gechecked?

@Magic Frankie
Check de instellingen van je SMH-5.
met name de optie: "Sidetone", die wil jij aan hebben omdat jij jezelf wilt horen bijspreken.
"Voice prompt" is de optie voor dat je sena zegt wat ie doet (afsluiten, intercom starten etc.)

Vervolgens, wat betreft "ruis"
Tsja, dat is natuurlijk afhankelijk van je helm, motor en rijwind.
Als je pech hebt, slaat de wind dus net naar binnen en heb je meer ruis... plaats de "boom mic" wat hoger?
Ik vermoed dat je die nu min of meer "onder aan" bij je kin/onderlip hebt hangen, mogelijk dus net daar waar de wind wat naar binnen slaat.


-edit: O ja, bij mijn 20S, bij installatie wilt ie ook een driver package installeren, ook niet geheel onbelangrijk...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan