tellerkabel gebroken

1 apr 2004
15
0
groningen
van de week is de tellerkabel gebroken van mn honda cb 750k.
nu zit deze aan t voorwiel geborgd met een (volgens t boek) een schroef.
maar deze is onherkenbaar verneukt door de vorige eigenaar. dus deze krijg ik zo niet los.
heeft iemand misschien wat meer info over de bevestiging van de tellerkabel, voor ik begin met uitboren.is het misschien een imbus of torx of een borg pen??
alvast bedankt
martijn
 
Is normaal gewoon een simpel schroefje wat je moet losdraaien. Kan zelfs met de hand. Gewoon het "dopje" losdraaien. Zit voor de rest niet geborgd ofzo.
Zo is het met m'n divi toch :P
 
Laatst bewerkt:
van de week is de tellerkabel gebroken van mn honda cb 750k.
nu zit deze aan t voorwiel geborgd met een (volgens t boek) een schroef.
maar deze is onherkenbaar verneukt door de vorige eigenaar. dus deze krijg ik zo niet los.
heeft iemand misschien wat meer info over de bevestiging van de tellerkabel, voor ik begin met uitboren.is het misschien een imbus of torx of een borg pen??
alvast bedankt
martijn
is een kruiskop, als ie rot is moet je de kop er inderdaad ff af boren
 
Het is idd een kruis kop heb je al een slagschroevendraaier geprobeerd
ps anders uitboren en een linkse tap erdoor als de druk van de kop af is kun je em er meestal zo uitdraaien je kan bijna niks slopen want het is een bus met een groef alwaar de schroef precies langs gaat het is een M5 boutje dus effe met boortje 3 uitboren en een linkse tap erin
 
tang erop. meestal steekt er een klein eindje uit, en kun je er perfect een griptang op zetten. als hij vast zit, zit hij vastgeroest en hebbie een probleem. anders moet hij zo los gaan.
bij de gsxf is het een eenvoudig kruiskopje
 
Terug
Bovenaan Onderaan