Tellerregistratie voor motorfietsen.

Ulgi

Die hard MF'er
6 jul 2005
970
1.499
Den Helder
In dit artikel wordt gesproken over tellerregistratie voor motorfietsen. Zou het er dan toch van komen, in combinatie met APK?

 
Tja, als de APK (jaalijkse technische keuring) er in B voor motorfietsen doorkomt, wat er ook echt op lijkt, dan zal er sowieso teller registratie bij horen.

Niet erg toch?

Een goed onderhouden motor van pakweg 6 jaar oud met 200.000km is immers beter dan een slecht onderhouden motor van 20 jaar met 40.000km.

Misschien is het juist goed als er teller registratie komt, wat het gesjoemel niet zal wegnemen, maar toch sterk zal verminderen.
 
Edit:
Volgende zin baart mij wel zorgen ...
Apparaten die de teller kunnen manipuleren, worden verboden
Waar moet ik dan terecht met mijn teller wanneer die blokkeert op 99.999km? Bij Suzuki zelf kunnen ze die niet resetten, een nieuwe teller kost zomaar eventjes 650 tot 800 € :X

Jajajaaaaa ... kom er nu maar mee, "resetten is illegaal!!!". Maar wat is het verschil met een teller die vanzelf weer op nul gaat, of eentje die ik zelf weer op nul (moet) zetten? Zolang ik het er maar eerlijk bij vertel bij verkoop.
 
heb het gelezen.

m.b.t. die uitzending van Opgelicht over sjoemel-motoren is dit wel goed nieuws.
vraag is alleen in hoeverre de aanpak effectief zal zijn...
nadeel is denk ik dan wel dat de zelfsleutelaars de spreekwoordelijke klos zijn als het op
verkoop van hun motoren aankomt i.v.m. de gaten in de kilometer registratie....
 
Teller fraude blijft toch gewoon bestaan, alle motoren die uit het buitenland komen verliezen hun geschiedenis tussen export en import, geen haan die er naar kraait want het is niet te achterhalen. Voor de rest moet de rest van Nederland ervoor jaarlijks boeten.

-edit-

Daarbij, de jaarlijkse schade is 'slechts' 42 miljoen euro, deze maatregel kost ons allemaal veel meer!
 

In de genoemde uitzending meldde Peter van Lent, die veel motorkeuringen uitvoert, dat er bij zeker 60 tot 70% van de motoren met de teller gerommeld is.
Is dat de broer van Erik van Lent? :+
 
heb het gelezen.

m.b.t. die uitzending van Opgelicht over sjoemel-motoren is dit wel goed nieuws.
vraag is alleen in hoeverre de aanpak effectief zal zijn...
nadeel is denk ik dan wel dat de zelfsleutelaars de spreekwoordelijke klos zijn als het op
verkoop van hun motoren aankomt i.v.m. de gaten in de kilometer registratie....
Ik zie niet direct een probleem, ook de zelfsleutelaars moeten periodiek laten keuren en als de stand elke keer hoger is dan de vorige keer is het logisch verklaarbaar toch?
 
Teller fraude blijft toch gewoon bestaan, alle motoren die uit het buitenland komen verliezen hun geschiedenis tussen export en import, geen haan die er naar kraait want het is niet te achterhalen. Voor de rest moet de rest van Nederland ervoor jaarlijks boeten.

-edit-

Daarbij, de jaarlijkse schade is 'slechts' 42 miljoen euro, deze maatregel kost ons allemaal veel meer!
Dat alle motoren die uit het buitenland komen hun geschiedenis verliezen is pure onzin,het kan wel maar hoeft zeker niet zo te zijn,ik kan je zo de geschiedenis van mijn import motor laten zien
 
Waarom zou ik de teller willen manipuleren? Mijn teller ging pas terug vanzelf weer op 00000,0.
Kort geleden stond ie op (0)99999,9 en ging toen vanzelf naar (1)00000,0 maar zeer wrs was 't (1)99999,9 en (2)00000,0 ?
Van 1 op andere moment had ik weer een geheel nieuwe brommerd!
Nou ja,.......................eeeeeh, dat ie 35 jaar oud is met flink wat levenservaring, dat is 'm best wel aan te zien!
 
Dat alle motoren die uit het buitenland komen hun geschiedenis verliezen is pure onzin,
het kan wel maar hoeft zeker niet zo te zijn,ik kan je zo de geschiedenis van mijn import motor laten zien
Voor jouw motor zal het dan mss wel zo zijn. Natuurlijk zitten er ook wel eerlijke exemplaren tussen.
Helaas maar al te vaak is een import 'geen zuivere koffie' door gasten die met oneerlijkheid hun zakken willen vullen.
 
Gewoon nieuw kopen
om de 5/6 jaar een nieuwe ( gewoon omdat ’t kan )
wat de handel met mijn inruiler doet is me worst en gaat me ook niks aan
8/10 inruilers deugen voor geen meter :X
 
? Waardeloos artikel.... apk voor motoren is in nl niet aan de orde, dus wat willen ze doen dan? De mijne komt nooit bij een garage, hier gaat alles in eigen beheer. Typisch weer geblaat van de regering om zich te laten horen.
 
LOL
Ik heb een moto morini waarvan het tellerglas kapot ging,zit een gebruikte op met 25000 kilometer minder.
Verder een ZXR 400 voor de classic demo's ,teller display mag niet zichtbaar zijn dus teller verwijderd,telt dus niks meer op,motor is geschorst.
Dan nog een triumph daytona 675,circuitmotor,met andere teller dan bij de motor hoort de originele heb ik ook nog,is ook geschorst.
Dus ik heb 3 motoren met geen of andere teller die ik zo maar met verkeerde standen kan verkopen. 🤔
 
Gewoon nieuw kopen
om de 5/6 jaar een nieuwe ( gewoon omdat ’t kan )
wat de handel met mijn inruiler doet is me worst en gaat me ook niks aan
8/10 inruilers deugen voor geen meter :X
Daarom koop ik niet van de handel maar van een particulier.
Mijn verkoper had ook een goed verhaal,hij wilde een ducati streetfichter kopen en kon een bepaald berdag terug krijgen dat vond hij te weinig,hij wild er € 1000 meer voor hebben als dat hij kreeg bij inruil
 
APK onzin. Er zijn in Nederland 0 (nul) verkeersdoden per jaar door technische mankementen aan een motorfiets.
Er zijn wel verkeersdoden doordat een automobilist geen voorrang verleent aan een motorfiets “Ik had hem niet gezien”. Laten ze daar wat aan doen. Doen ze wat nuttigs.
 
Vanuit mijn hogere plek in de bedrijfsbus, zie ik velen die met hun mobieltje zitten te spelen.
Soms lijkt 't wel alsof half NL onderweg in de auto met dat ding bezig is................. :X :X
In mijn bus zeg ik dan dat 't niet erg is. Hooguit een deukje, en wrs lopen zij als ze tegen me aan rijden meer gevaar.
Maar op de motor ben IK kwetsbaar als ze mij van de weg af rijden. :(
 
Ik heb meerdere platgereden transalpen gesloopt. Daar zitten tellers bij met lage standen.
Mag ik met de nieuwe registratie dan geen teller meer wisselen/vervangen omdat het dan bij de keuring naar voren komt?
Kortom, volgens mij heb je er niets aan ....
 
:^ inderdaad.
En alsof alle fietsen in Nederland zo strikt zijn bijgehouden. Het word weer zo‘n anti import larie topic.
Helemaal eens. Eisen zijn in andere landen ook veel strikter dan in Nederland.

Hier wordt zat gerommeld met voertuigen.

En je kan een hoop terugvinden, kheb een gixxer k6 die in 2010 is geïmporteerd.

Door een beetje handig te vogelen met het chassisnummer online heb ik het oorspronkelijke kenteken teruggevonden samen met de tellerstanden, alle gegevens en tot de Mot gegevens aan toe.

Waterdicht dossier en goudeerlijke fiets. (Engeland)

Kunnen veel fietsen die in Nederland rondrijden nog een puntje aan zuigen.

Wist ik al want heb de fiets van m'n maat gekocht en die heeft hem zelf geïmporteerd in 2010 maar zo zie je maar dat niet alles slecht is.
 
Helemaal eens. Eisen zijn in andere landen ook veel strikter dan in Nederland.

Hier wordt zat gerommeld met voertuigen.

En je kan een hoop terugvinden, kheb een gixxer k6 die in 2010 is geïmporteerd.

Door een beetje handig te vogelen met het chassisnummer online heb ik het oorspronkelijke kenteken teruggevonden samen met de tellerstanden, alle gegevens en tot de Mot gegevens aan toe.

Waterdicht dossier en goudeerlijke fiets. (Engeland)

Kunnen veel fietsen die in Nederland rondrijden nog een puntje aan zuigen.

Wist ik al want heb de fiets van m'n maat gekocht en die heeft hem zelf geïmporteerd in 2010 maar zo zie je maar dat niet alles slecht is.
Helemaal mee eens
 
Terug
Bovenaan Onderaan