temp.naar rood,fan slaat niet aan(zx9r)

falkenburg

MF'er
12 dec 2009
59
0
den bosch
hoi,
ik heb n zx9r uit 95.normaal gesproken kom mn temp.niet echt hoog ,maar sinds kort schiet ie naar rood en als ik hard rij zakt ie n beetje ,maar gaat hier niet in NL.als ik langzamer rij dan stijgt ie echt omhoog,en dat is ook te snappen,maar waar kan het aan liggen dat mn fan niet meer aan wilt slaan.ik ben zelf n beetje aan eht kijekn zoals zekeringen maar wil toch wel even alle opties weten waar het aan kan liggen.
ik bedank jullie alvast medebikers.

Mvg Remco
 
Zekering of sensor. Of je fan misschien kapot. Of het is toch nog niet warm genoeg, ondanks dat het wijzertje wel in het rood staat.
 
dan kun je testen door de hem tijdelijk direct aan te sluiten op de accu.
de temp meter kun je loshalen en in kokend water doen. daar zou een bepaalde uitslag bij horen, moet wel iets over in het WPHB staan.
de switch is al gegeven
zekeringen is een kwestie van omwisselen met een circuit waarvan de zekering wel werkt.
 
tnx iedereen.ik zal dit weekend even kijken hoe of wat.had ff midweekje gehad met de family.ik weet zeker dat mn temp. omhoog loopt....als ik em uitzet dan hoor je mn koelvloeistof borrelen en kan er ook nog wat eruit gooien.
 
kawakwaal ik had hem ook deze week kapot,40 euro bij de dealer
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb tot nu toe op elke vloeistofgekoelde motor een overbruggings schakelaartje gemaakt op m`n dashbord (parrallel gezet over m`n thermoswitch) . En kan de ventilator dus ook met de hand bedienen .
Hartstikke handig bij file rijden of bij heet weer en je test direkt of je ventilator nog draait .
De stroom opname is rond de 3 ampere, minder als een koplamp dus.
Ik weet niet hoe vaak je nu in het rode hebt gereden maar je koppaking gaat dat niet leuk vinden :N
 
Laatst bewerkt:
@ bladefun...tnx voor de tip.dat in roodrijden gelukkig niet veel...2 a 3 keer,maar niet lang.meestal als ik dreigde in rood te komen dan ging ik harder rijden en dan zakte de temp wat...wel met oogjes open voor politie..anders rood in mn portomonnee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan