temperatuur bij het sleutelen

Heb zelf vorig jaar een Zibro gekocht in de aanbieding bij de Welkoop, die stookt de boel zo warm. En als voordeel dat als er hier in de winter een Apache tegen de bovenleiding aanvliegt ofzo ik het ding zo binnen kan zetten :)
 
Ik heb in 2004 mijn eigen werkplaats/garage gebouwd. Hij is 6 breed en 14 meter lang.
Alles is geheel in spouw gebouwd en volledig geissoleerd. Ik heb er een CV installatie in aangelegd, en ook krachtstroom ontbreekt niet.
Bovendien zit er een bovenverdieping op voor bergruimte met een vaste trap naar boven, is er een toilet gemaakt en een klein keukenblokje met warm en koud stromend water.

Omdat ik ook graag aan 4x4 auto's werk is er een smeerput gemaakt van 3 meter lang en 90 cm breed.

De werkplaats/garage staat in mijn tuin dus ik zit er dagelijks.
Ik hoef dus echt niet in de kou te sleutelen.
De bouw koste een paar centen maar dan heb je ook wat! Ik ben er nog elke dag blij mee.
Eigenlijk is er maar 1 nadeel: Heel veel motormaten willen in de winter hun motor bij mij stallen en het liefst dat ik deze dan ook gelijk een onderhoudsbeurt geef.
Ik heb dat een paar keer gedaan, maar nu niet meer. Op een gegeven moment raakt ook deze ruimte vol, ik kon mijn eigen auto al niet eens meer binnen zetten.

Maar nogmaals, ik hoef niet in de kou te sleutelen en heb royaal plek en ruimte.

Groet,
Rick


Poser ;)
 
Kaarsen zijn niet goedkoper dan elektriciteit... 2000 watt is wel veel, wellicht kan je 2 bouwlampen op de grond naast je motor zetten, dan zit de warmte veel directer bij jou, en qua energie geeft een lamp per watt net zo veel warmte als een verwarming.

Pas op met die kaarsen trouwens met benzine!


Ja 2x een 1000 watt lamp is een stuk zuiniger
 
59466825-terrasverwarming-terraskachel.jpg


19 euro bij de gamma, lpg flesje scoren en je kan heerlijk warm sleutelen. Heeft mijn garage binnen een minuut of 20 aangenaam warm gestookt op de allerlaagste brandstand.
 
Deze arme student is op zoek naar een goedkope oplossing tegen de kou tijdens het oplappen van zn studentenbrik, want zoals hij zegt: "heb eerlijk gezegd geen zin in een torenhoge energie rekening".
Ik denk niet dat de tip voor een complete verbouwing hier aan het juiste adres is ;)

Nee natuurlijk niet. Maar ik heb zelf ook jaaaaarenlang in koude, veel te vochtige en donkere hollen gesleuteld. Nu dus niet meer. Zulke dingen worden mogenlijk als je wat ouder wordt en meer te besteden hebt. Lullig, maar het is wel waar.

Trouwens, ik denk dat 20 kaarsen per dag meer kost als de energierekening van mijn werkplaats. En ik denk niet dat die 20 kaarsen echt gaan werken :+
Een Zibro'tje aanschaffen zal beter werken.
 
Laatst bewerkt:
Nee natuurlijk niet. Maar ik heb zelf ook jaaaaarenlang in koude, veel te vochtige en donkere hollen gesleuteld. Nu dus niet meer. Zulke dingen worden mogenlijk als je wat ouder wordt en meer te besteden hebt. Lullig, maar het is wel waar.

Trouwens, ik denk dat 20 kaarsen per dag meer kost als de energierekening van mijn werkplaats. En ik denk niet dat die 20 kaarsen echt gaan werken :+
Een Zibro'tje aanschaffen zal beter werken.

Kostte zoiets, als ik vragen mag? Komt niet op een duizend euro aan natuurlijk.
 
Hoi allen,

Ik was even benieuwd, naar hoe de rest van ons sleutelt in de schuur als je geen cv hebt.
Ik zelf gebruik een elektrisch verwarming, die wel redelijk helpt. Zoals ik gisteren heb ervaren met de kou (ik weet niet hoeveel graden het was) hoefde ik maar om de motor te lopen en ik kon al gelijk temp verschillen voelen.
Het is wel degelijk een belangrijk onderwerp, want als je temp goed is, sleutelt dat ook lekker. Je neemt langer de tijd, je bent beter geconcentreerd.

Maar om constant urenlang die verwarming aan te hebben, dat lijkt me ook niks, want hij verbruikt immers 2000 watt. En ik ben maar een arme studentje :Y
Dus ik had een oplossing, voor diegene met een kouwe schuurtje en een "warme sleutel aard" ;)
Ik heb laatst gehoord dat een kaars voor 1 graad zorgt. Dus heel simpel 20 kaarsen op de grond is na 20 min ongeveer 20 graden.

Dat ga ik morgen proberen :Y , want ik heb eerlijk gezegd geen zin in een torenhoge energie rekening.

Zijn er eigenlijk meer die in een krappe kouwe schuur sleutelen ?

Twee dagen te laat met je topic, vrijdag is al geweest _O-
 
Voor u gevonden op marktplaats: een infraroodlamp (een badkamerverwarming). Er zit geen ventilator in, dus geen herrie. Het is een infraroodstraler, je hebt er dus direct warmte van als je hem ergens kun plaatsen zodat hij jouw kant op straalt. Hij hoeft dus niet eerst je hele werkplaats warm te stoken. Bovendien verbrand je niks, je hoeft dus ook niet extra te ventileren.
full
 
waauw vele tips en manieren.

Ik moet zeggen, dat het heerlijk gaat hoor met die kaarsen, ik heb het uitgeprobeerd. Ik heb geen berekening gemaakt of zo, maar ik ben 100 % procent goedkoper uit.
Om maar even iets stoms op te noemen. Ik heb waxinelichtjes, een zak vol. ooit bij de kringloop of zo gehaald. Voor 50 cent dacht ik.

Ik lees dat sommige, echt veel ruimte hebben dat ook nog verwarmd is. Man, dat komt niet eens in mijn dromen voor........(tenminste om te sleutelen).
Ik hoef maar te hurken om iets te bekijken, en dan kom ik al tegen de muur aan hahahaaaa.

Bovendien is het kerst tijd, dus een paar kaarsen terwijl je sleutelt mag wel......toch ?

groet iedereen.
Ik heb trouwens nog een klein kerstboompje in de schuur, misschien dat ik hem daar opzet. Meer warmte he ..............of ga ik nou te ver.....hahaa
 
Houtkachel.

Zoek eens op "Zibro", dat zijn heel aardige mobiele kacheltjes.

Mijn ouders zijn in het bezit van zo'n kacheltje, en ik moet zeggen: IDEAAL!
toen ik nog thuis woonde moest ik altijd sleutelen in een koude garage. de zibro ff neerzetten, half uurtje op max stralen, daarna ff wat lager, en je hebt een behagelijk temperatuurtje :)

nu heb ik er geen last meer van, mijn woonkamer is immers altijd rond de 20 graden O-)

koop trouwens zo'n ding 2e hands, want volgens mij zijn ze nieuw vrij prijzig. peut ervoor kost trouwens weinig, en hij gaat vrij lang mee op een tankje.
 
Laatst bewerkt:
Bij de gamma was de afgelopen weken een elektrische straalkachel van Elro in de aanbieding.
Voor 19,95 een ding met een weerbestendige behuizing,
en 3 standen: 600, 1200 en 1800W.

Hang die dus aan de muur, en stook eerst lekker op.
Daarna terugschakelen naar 600W om het op temperatuur te houden.

Scheelt een hoop ten opzichte van 2000W continu...

Ik heb dat ding trouwens aan een paal geschroefd,
zodat ik m overal kan neerzetten :)

Edit:

Zoiets:
52888745-elro-straalkachel-600-1200-1800-watt-terrasverwarming.jpg
 
Laatst bewerkt:
MIjn open schuur is nu zo koud dat ik rijk zou kunnen worden als ik deze als natuurkundig laboratorium verhuur, om proeven te doen in de buurt van het absolute nulpunt (het Kamerlingh Ogri lab.).
 
Laatst bewerkt:
Bij de gamma was de afgelopen weken een elektrische straalkachel van Elro in de aanbieding.
Voor 19,95 een ding met een weerbestendige behuizing,
en 3 standen: 600, 1200 en 1800W.

Hang die dus aan de muur, en stook eerst lekker op.
Daarna terugschakelen naar 600W om het op temperatuur te houden.

Scheelt een hoop ten opzichte van 2000W continu...

Ik heb dat ding trouwens aan een paal geschroefd,
zodat ik m overal kan neerzetten :)

Edit:

Zoiets: [afbeelding]
Hee die hangt bij mij in de badkamer. :Y
 
waauw vele tips en manieren.

Ik moet zeggen, dat het heerlijk gaat hoor met die kaarsen, ik heb het uitgeprobeerd. Ik heb geen berekening gemaakt of zo, maar ik ben 100 % procent goedkoper uit.
Om maar even iets stoms op te noemen. Ik heb waxinelichtjes, een zak vol. ooit bij de kringloop of zo gehaald. Voor 50 cent dacht ik.

Ik lees dat sommige, echt veel ruimte hebben dat ook nog verwarmd is. Man, dat komt niet eens in mijn dromen voor........(tenminste om te sleutelen).
Ik hoef maar te hurken om iets te bekijken, en dan kom ik al tegen de muur aan hahahaaaa.

Bovendien is het kerst tijd, dus een paar kaarsen terwijl je sleutelt mag wel......toch ?

groet iedereen.


Ik heb trouwens nog een klein kerstboompje in de schuur, misschien dat ik hem daar opzet. Meer warmte he ..............of ga ik nou te ver.....hahaa

Je kan natuurlijk ook je motor starten, flink gassen en van de warmte die dat produceert lekker warm sleutelen............wel even een slang naar buiten leggen, want de uitlaatgassen kunnen gevaarlijk zijn je moet ook zo uitkijken met advies in deze procesgeile wereld
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan