temperatuur blackbird

IEDEREEN HARTELIJK BEDANKT VOOR JULLIE REACTIES...kan vanaf nu dus ook met een gerust gemoed aan een iets te traag tempo rijden...tenminste...wanneer ik volgende week mijn rijbewijs terug mag afhalen,hahahaha...de politie wou mij niet geloven dat ik enkel te hard reed omdat ik bang was dat mijn Blackytje het te warm ging krijgen...gevolg: 15 dagen rijverbod ! See you !
 
~
bij veel ''nieuwere'' motorfietsen komt het koelwater boven de 100 graden. hoe warmer het blok, hoe beter hij prestaties kan leveren als het ware.
quote]

Bij mn 1100W is dat het tegenovergestelde. Zodra ik mn blokje warm heb gereden en de temperatuur is buiten net iets boven de 0 is het net een raket en heb een uur later nog adrenaline in de benen staan. In de warme zomer dagen is het vermogen iets minder.

Maar als je nu al koelings problemen hebt wens ik je veel succes in de zomer. Mn Yamaha had ook een warmte "probleem", 1 min stoplichtje en het temperatuur metertje kwam ook in het rooie. Geen lekker gevoel.
 
Bij mijn blackbird (ouwe type '97) sloeg de temp. meter amper uit. Heb hem nooit verder dan ergens halverwege het wijzerplaatje gezien. Zelfs niet szomers in een file.
Had best eens wat corrosie op stekkertje/sensortje geweest kunnen zijn. Maar geen idee, nooit naar gekeken en gewoon probleemloos gereden.

Als je echt slaap verliest zou je er eens mee naar je dealer kunnen gaan. Ben geen monteur, maar kan me wel iets voorstellen bij een termostaat die niet helemaal lekker opent o.i.d.
 
IEDEREEN HARTELIJK BEDANKT VOOR JULLIE REACTIES...kan vanaf nu dus ook met een gerust gemoed aan een iets te traag tempo rijden...tenminste...wanneer ik volgende week mijn rijbewijs terug mag afhalen,hahahaha...de politie wou mij niet geloven dat ik enkel te hard reed omdat ik bang was dat mijn Blackytje het te warm ging krijgen...gevolg: 15 dagen rijverbod ! See you !

_O-

Volgende keer gewoon zeggen dat je ze niet had zien staan..... ben je met 6 dagen klaar :+

En 100 graden.... is normaal voor een motor.
 
Laatst bewerkt:
:^
Hij moet goed warm anders loopt de speciale JP-7 brandstof eruit. Tanken moet daarom in de lucht gebeuren.
Temperatuur moet minimaal 260°C zijn! Dus 105 is niet zo warm. Maar dan kan je ook wel Mach3 :9


Edit: Owh is het geen vrijdag -O-
Nouja dan maar serieus: niets aan de hand! gewoon rijden!
:^
_O-

Nadeel, hij pist al z'n brandstof er uit bij stilstand. Krijg je weer een milieudelict aan je broek.
 
Ik heb er zelf één. 100 graden is zn normale bedrijfstemperatuur. Iets erboven of eronder is onvermijdelijk en normaal, daar is de koelvin dan ook weer voor. 's zomers is ie ook wel eens 115 maar dat hindert niks. Als ie te laag blijft >80 of te hoog wordt <120 is er pas iets aan de hand. 100 graden is perfect.
 
Ik rij sedert enkele maanden met een Blackbird van 2005.
Ben ontzettend blij met zowat alle eigenschappen van de fiets,behalve dat de temperatuur wel heel hoog kan oplopen bij traag rijden (soms tot 104C) en ventilator treedt pas in werking op 100C.
Dit schijnt echter "normaal" te zijn voor Blackbirds,maar persoonlijk maak ik
mij daar toch wel wat zorgen over. Heeft hier nog iemand ervaring mee en kan er mij iemand vertellen of ik mij onterecht zorgen maak ? Alvast bedankt voor eventuele tips !
En om deze reden worden een hoop auto's tegenwoordig al niet meer uitgerust met een temperatuur meter op het dashbord.

Men weet toch niet wat ie afleest :Z
 
Terug
Bovenaan Onderaan