Temperatuur GPZ 500 S

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.540
36.023
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Hellow allemaal!

Goed temperatuur vraagje....

Bij rijden komt de meter niet tot nauwelijks omhoog. En nu wou ik de temperatuurmeter en schakelaar van de fan eens testen...

Fan, door verbonden en werkt gewoon.

Schakelaar fan, geen idee. Heb hem in water gehangen met een meter eraan maar kon er niets vanaf krijgen is ook in principe niet het probleem want hij word toch niet te warm.

Sensor temperatuur:
Volgens WPHB
80graden 57ohm
100graden 27ohm.

Gemeten
80graden 110ohm
100graden 75ohm.

Nu ben ik niet zo handig met voltmeters ed, maar ik had hem op 200 staan bij dat "hoefijzerachtige ohm teken".

Heb ik nu goed gemeten en is die sensor naar zijn grootje of zie ik iets over het hoofd?
Edit: En waar staat de meter bij de overige GPZ 500S rijders?
 
Laatst bewerkt:
En? :P

Dat de temperatuurmeter op de bodem blijft liggen klopt wel aardig... Ik heb toendertijd bij m'n eige GPZ de helft van de radiateur afgeschermt met een plastic plaatje.
In eerste instantie alleen voor de winter, maar door laksheid ook in de zomer mee doorgereden :P .
 
Denk dat de senser toch gewoon kapot is en dat ik mijn eigen meting had kunnen vertrouwen....

Hij doet het wel.... maar hij staat op lijn B als het water kookt!

Hij zit rond lijn A als hij zo'n 80 graden is...

full


Dus tegen de tijd dat hij bij het rode zit issie 200 graden ofzo :P
 
Laatst bewerkt:
In de koudere perioden kreeg ik de naald van de meter soms niet eens op het bedrijfstemperatuur streepje. In de zomer bij veel stationair rijden, optrekken en stilstaan liep ie meestal op tot aan 3/4 deel van zijn schaal (ongeveer streepje B). Vrij ver voor het rode gedeelte zeg maar. m.a.w. over het bereik van de meter en de daarbijhorende schaal is volgens mij niet echt goed over nagedacht. Ben blij dat ik nu een digitale meter heb op de ZX-6R.......iets meer informatie.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is dat niet zo ernstig. Bij auto's 'moet' hij ongeveer in het midden staan, bij mijn eigen motor heb ik hem nog niet voorbij 1/4de zien gaan (heb hem nog niet zo heel lang) zal in de zomer wel anders zijn.
 
Heb hem nog eens goed stationair laten lopen en dan komt hij tot iets voorbij "B" en dan slaat de fan aan en valt hij terug... Zal wel goed zitten dus.




Alleen de vraag... hoe had ik goed gemeten met die voltmeter???
 
ja hoor.
in principe is iedere bereik goed (bij lage waardes dan), alleen bij de betere meters zijn ze nauwkeuriger als ze dichter bij de waarde zijn afgesteld. 200 in jouw geval is een goed bereik als je tussen de 0 en de 200 wilt meten ;) wil je hogere waardes kunnen meten dan moet je het bereik verhogen.

je hebt trouwens een MULTI-meter, je hebt namelijk geen volts gemeten maar de weerstand, gemeten in ohm ;)
kleinigheidje
 
ja hoor.
in principe is iedere bereik goed (bij lage waardes dan), alleen bij de betere meters zijn ze nauwkeuriger als ze dichter bij de waarde zijn afgesteld. 200 in jouw geval is een goed bereik als je tussen de 0 en de 200 wilt meten ;) wil je hogere waardes kunnen meten dan moet je het bereik verhogen.

je hebt trouwens een MULTI-meter, je hebt namelijk geen volts gemeten maar de weerstand, gemeten in ohm ;)
kleinigheidje

Op die meter staat 200 2000 20k 200k en 2000k (bij de Ohm dan) lijkt mij dat ik dan idd het beste op 200 kan meten maar dan had ik dus wel veel te hoge waardes en toch klopt de meter?
 
Terug
Bovenaan Onderaan