Temperatuur GPZ600r

Eekhoofd

MF'er
1 apr 2010
83
0
Hallo allemaal,

Ik heb een GPZ600r '86 waarbij de temperatuur nogal hoog oploopt. Als ik lekker doorrij blijft de naald in het midden hangen en is de fan uit (prima lijkt mij), maar als ik een stukje bebouwde kom rij of even stil moet staan voor een stoplicht gaat de naald tot net voor het rood. Als ik dan weer ga rijden gaat de naald weer naar het midden.

Nou heb ik al even rond zitten kijken op MF en andere sites en het blijkt dat de meningen nogal verdeeld zijn. Ik heb trouwens geen idee wat de temp bij het rode streepje zou zijn. Er staan geen waarden op de meter.

De één zegt dat dit normaal is en de ander zegt dat de themostaat kapot is.

Wat denken jullie, is dit niets om zorgen over te maken of moet ik toch op onderzoek uit?
 
Gaat als hij in het rood staat de fan wel aan? Zoniet, dan is of de fan stuk, of de thermoswitch die hem aanstuurt.

Wordt de radiator wel warm? Zoniet, dan is of de thermostaat stuk, of er is iets anders aan de hand (genoeg koelvloeistof, pomp werkt, etc?)

Als alles normaal lijkt te werken is er waarschijnlijk geen enkel probleem. Geen idee wat de koelwatertemperatuur hoort te zijn, maar 'veel te heet' wordt hij niet, dan heb je allang stoomwolken om je oren.
 
Laatst bewerkt:
De fan gaat al aan als de naald net over het midden is. Blijft ook keurig nog even nalopen als ik het contact uitzet. Pomp werkt (er zit druk in het systeem, als ik de radiator dop loshaal na afkoelen hoor ik pffssst) en de radiator wordt ook netjes warm. Er zit 2 liter koelvloeistof ik (zoals in Haynes staat). Hoeveel er nog inzit zou ik even na moeten kijken, wie weet zit er ergens een lek...
 
Laatst bewerkt:
Mijn GPZ600R heb ik nog nooit warmer gezien dan zeg maar 2/3 uitslag. Dus enkele millimeters voor het rode gebied. Als de fan aanslaat, daalt hij altijd weer netjes naar het midden. Ook als de buitentemperatuur 27 graden is. Met warmer weer heb ik nog niet gereden. Misschien is je radiateur wat vervuild ?
 
Dat komt wel aardig in de buurt van die van mij. Ik heb het hele koelsysteem laatst nog door laten lopen om te kijken of er veel zooi uitkwam. Niet het geval. Als het weer wat beter weer is ga ik het niveau nog even nakijken en dan ga ik me er denk ik maar geen zorgen overmaken.

Bedankt voor de reacties iig!
 
Terug
Bovenaan Onderaan