temperatuur lampje kawasaki kle500 bj 1994

T.tuncay

Rookie
13 nov 2022
19
2
hallo. ik heb een paar maanden geleden een kawasaki kle500 bj 1994 gekocht. ik heb een vraagje over mijn temperatuur controlelampje.als ik mijn sleutel op contact zet dan brand het controlelampje niet maar het controle lampje van de olie brand wel.zodra ik de motor start dan gaat het lampje van de olie uit. hoort het temperatuur lampje in het begin niet te branden en na het starten te doven ? of brand het lampje alleen als het temperatuur te hoog wordt. het lampje is niet stuk.
alvast bedankt voor de reacties.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me dat als je de sleutel omzet dat er een check is of de lampjes allemaal aangaan. Kijk je bedrading ff na van de voeler etc .

Ander ff een check doen bij de temp voeler draad ff tegen massa houden dan zou het lampje moeten branden.
Bekijk het stroomkring schema van de motor meestal wordt er naar massa geschakeld.
Je zou ook de voeler kunnen langzaam kunnen verwarmen/verhitten met föhn/verfstripper tot het lampje aanspringt om te testen of het geheel wel functioneert.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me dat als je de sleutel omzet dat er een check is of de lampjes allemaal aangaan. Kijk je bedrading ff na van de voeler etc .

Ander ff een check doen bij de temp voeler draad ff tegen massa houden dan zou het lampje moeten branden.
Bekijk het stroomkring schema van de motor meestal wordt er naar massa geschakeld.
Je zou ook de voeler kunnen langzaam kunnen verwarmen/verhitten met föhn/verfstripper tot het lampje aanspringt om te testen of het geheel wel functioneert.
bedankt voor jullie reacties. İk heb het temperatuur voelertje los gehaald en het draadje tegen massa gehouden en het lampje brandde wel.
ik ga het morgen ook even testen met de verfstripper en ga het ook even vragen aan iemand die ook zo'n motor heeft. dan is het 100 % zeker. nogmaals bedankt.
 
Capture.PNG
Capture2.PNG

Dit staat in de gebruikerslandleiding.
 
als ik het goed begrijp staat er dus dat het temperatuur controle lampje gaat branden zodra de sleutel gedraaid wordt en dat het weer uitgaat zodra de motor wordt gestart . het lampje brand zodra het water temperatuur stijgt tot 113 en 117 graden.als het blijft branden dan motor uitzetten en water nivo controleren zodra het water gekoeld is.
dat is duidelijk. dus nu even uitzoeken wat er aan de hand is. waar moet je zoeken ?
heel erg bedankt voor alle reacties. als ik het voor mekaar krijg laat ik het weten.
 
bedankt voor jullie reacties. İk heb het temperatuur voelertje los gehaald en het draadje tegen massa gehouden en het lampje brandde wel.
ik ga het morgen ook even testen met de verfstripper en ga het ook even vragen aan iemand die ook zo'n motor heeft. dan is het 100 % zeker. nogmaals bedankt.
Als het lampje brandde dan is het lampje OK. Oliedruklampje brandt altijd bij contact aanzetten, want dan is er geen oliedruk. Bij/na starten komt er oliedruk dan gaat dat lampje uit. En ook je temperatuur is dan laag dus brandt dit lampje niet. Niet nerveus worden, want je lampjes zijn OK, en je systemen daar moet je op (kunnen) vertrouwen. Niet elke motor heeft een complete cockpitcheck. Zeker die uit 1994 niet. Overigens misschien leuk om te beseffen dat wanneer een lampje brandt bij de cockpitcheck, dan weet je alleen maar dat die laatste keer dat het lampje of het systeem onder spanning kwam te staan, de boel het TOEN nog deed *D .

Kortom: om maar weer eens een verstokte M-F'er te quoten: Vaak ben je te bang.
 
Terug
Bovenaan Onderaan