temperatuur te hoog Honda vt 700

shadowboy

MF'er
19 jul 2006
35
0
Landen
Ik heb na jaren van inactiviteit mij terug een motor aangeschaft. Het is een shadow 700 VT van 85. Ik heb op het forum reeds een paar keer gelezen dat andere rijders een gelijkaardig probleem hebben als ik. Tijdens deze hete dagen is de temperatuurmeter een paar keer in het rood geweest.De motor heeft volgens de verkoper een lange tijd stilgestaan.Ik heb wel het koelvloeistofpeil nagekeken. Daar bleek niks mee aan de hand. Wat die ook doet,is soms borrelen in het bijvulreservoir. Nu,indien ik de radiator wil spoelen,moet ik deze dan demonteren? Met wat spoel ik hem dan het beste? Waar zit de zekering van de ventilator? Indien ik hierop een antwoord krijg,kan ik al een en t'ander uitproberen. Heb voordien steeds motoren gehad met luchtkoeling,en heb geen ervaring met koelvloeistofsystemen. Ik dan jullie reeds bij voorbaat.
 
Wat je kan proberen is de thermoschakelaar die je ventilator aan/uit zet daarvan de connector even losmaken en de connector doorverbinden(kortsluiten) contact aan zetten als het goed is moet je ventilator draaien.( ik geloof dat bij de VT700 het contact niet eens aan hoeft te staan de ventilator draait dan ook.)de switch zit meestal bij je radiator, er zitten er twee een kleinere voor je temperatuurmeter dat is een voeler , en een dikkere dat is je switch er zitten 2 draden op die moet je doorverbinden.Je zekering zit in je zekeringenkastje .
Als je de switch connector doorverbind en de ventilator begint te draaien dan zou de thermoswitch kapot kunnen zijn. Dat de boel in het rood liep is niet best, hoop niet voor je dat een pakking is doorgeslagen , verlies je koelwater? Borrelen duid vaak op een lekkage koppakking, maar misschien heb je geluk.
Mocht de switch kapot zijn en je haalt een nieuwe, draai de oude eruit, vinger op het gat houden zodat de koelvloeistof er niet uit loopt en met de nieuwe in de hand deze er snel indraaien (LET OP ! er zit taps schroefdraad op de switch dus schuin aflopend , vast is vast draai nooit door anders sloop je het schroefdraad.)
Heb je nog garantie dan weg brengen en niet zelf doen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan