temperatuur uitlaatdemper

Meestal worden je uitlaat dempers niet erg warm, ik denk 40 á 50C*

Je kan hem meestal wel gewoon aanraken zonder je te verbrande.
 
Hangt een beetje héél veel van het gebruikte materiaal af. Een Carbon demper blijft rond de 40 á 50 graden (buitenkant) terwijl een aluminium demper tot boven de 100 graden komt.

Eigenlijk zouden ze Carbon dus gewoon moeten verplichten in verband met kleine kinderen die ALTIJD als eerste aan de uitlaat van een stilstaande motor willen "voelen"
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk zouden ze Carbon dus gewoon moeten verplichten in verband met kleine kinderen die ALTIJD als eerste aan de uitlaat van een stilstaande motor willen "voelen"

Carbon verplichten :z Nog meer regeltjes voor de burger zeker? Begin eerst maar eens met motorvriendelijke vangrail te verplichten.

En die kids doen dat maar één keer hoor, voelen aan een uitlaat als ie 100 graden is.
 
nou geen ruzie maken :)

de reden dat ik deze vraag stel is omdat ik de sierplaat die op mijn demper zit beschadigt is doordat de vorige eigenaar hem op z'n kant heeft gelegd. ik wil de krassen wegwerken met hittebestendige folie die tot 240 graden zou moeten kunnen.

http://www.jps-tuningshop.com/product.asp?id=85119 (JP's Tuningshop alles voor je auto)
 
[me="wimmel_1"]kijkt op de klok en ziet dat het inderdaad "voedertijd" is _O-[/me]

De reacties op dat "verplichten van carbon" .... "PRICELESS"
 
Meestal worden je uitlaat dempers niet erg warm, ik denk 40 á 50C*

Je kan hem meestal wel gewoon aanraken zonder je te verbrande.
Scheelt per uitlaat/motor.
Sommige dempers worden echt wel warmer dan 50 graden.
Laatst getest op de testbank, met optrekken schiet het begin van de demper omhoog naar boven de 100 graden en dat was een SV650.
ZX12 bvb schijnt nog veel heter te worden.
 
Nope ... de temperatuur binnen in je demper zal hier misschien nét aan komen, afhankelijk van het type demper (reflectie/absorbtie), maar de buitenkant haalt dat (bij lange na) niet.

:^ Alleen dan moet dat ding naar beneden wijzen ;)

Uitlaatgassen hebben afhankelijk van het type motor een temperatuur tussen de 200 en 250 graden celsius, het materiaal er omheen kán dus nooit warmer worden dan dat. Een reflectiedemper heeft langer last van stralingswarmte dan een absorbtie demper door het verschil in ontwerp.
Een uitlaatbocht (spruitstuk) wordt wél serieus warm, maar da's ook te danken aan het type materiaal en de dunwandigheid van zo'n onderdeel.
 
Laatst bewerkt:
Bij het omleggen van een kettingslot kwam ik eens met mijn voorhoofd tegen de uitlaat van mijn toenmalige cb750.

ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!
Dat doe je dus maar één keer in je kleine leventje.
Was net een gebrandmerkte koe drie weken lang.
 
Ik heb op een Suzuki GS500E uit 1992.

Met een MICRON CARBON demper.
Deze demper wordt na een tijdje lekker blazen op de motor zo heet dat ik hem niet kan aanraken.
Dan verbrand ik binnen 1 seconde me hand.

Dus zeg niet dat carbon niet heet wordt want dat wordt het zeker weten wel en helemaal met een 2 cilinder

Kijk maar eens naar een carbon demper op een Suzuki TL1000R. Deze blazen carbonne dempers helemaal op
 
Ik heb op een Suzuki GS500E uit 1992.

Met een MICRON CARBON demper.
Deze demper wordt na een tijdje lekker blazen op de motor zo heet dat ik hem niet kan aanraken.
Dan verbrand ik binnen 1 seconde me hand.

Dus zeg niet dat carbon niet heet wordt want dat wordt het zeker weten wel en helemaal met een 2 cilinder

Kijk maar eens naar een carbon demper op een Suzuki TL1000R. Deze blazen carbonne dempers helemaal op

Dat ligt dan meer aan de constructie van de demper óf aan de persoon die die dingen onder een TL1000R monteerd dan aan de carbon huls die er omheen zit. Lijkt me sterk dat 't gebeurd met een demper die berekend is op een TL1000R qua doorvoer én diameter.

En aangaande die persoon: dempers met een smallere doorvoer zijn vaak goedkoper ... en dus wordt goedkoop duurkoop.
 
weet iemand ook toevallig hoe warm een uitlaat demper van een gs500 word???

Hallo, is er bij jou misschien een modelbouwclub in de buurt?
Veel nitro-rijders hebben een i.r. thermometer om de temperatuur van hun motorblokje
in de gaten te houden. Kun je even zo'n ding lenen, of je komt even bij mij langs om
te meten( Enschede). Is meteen je demper op temperatuur. 8-)
Groet, Walter.
 
Hallo, is er bij jou misschien een modelbouwclub in de buurt?
Veel nitro-rijders hebben een i.r. thermometer om de temperatuur van hun motorblokje
in de gaten te houden. Kun je even zo'n ding lenen, of je komt even bij mij langs om
te meten( Enschede). Is meteen je demper op temperatuur. 8-)
Groet, Walter.

wil ik best doen maar dat kan nog wel even duren aangezien ik nu even niet meer mag rijden. heb een ontstoken wond op m'n rug. als ik zover ben laat ik het je wel weten.

edwin
 
Terug
Bovenaan Onderaan