Templateje voor verkoopstopics

Wiim

MF veteraan
22 mei 2004
1.264
0
Koksijde, België
Hoi

Merk dat er sommige verkoopstopics nogal weinig informatie hebben. Misschien is het geen slecht idee (in een sticky) een soort voorbeeld topic te maken waar mensen die weinig inspiratie hebben dan gewoon kunnen copy pasten ipv als beschrijven "Super fantastische bike die supersnel gaat in superstaat".
 
Oeps, ik zou je PMmetje nog beantwoorden...Sorry, ben een beetje met van alles en nog wat bezig en dan vergeet ik wel eens wat :X
 
Laatst bewerkt:
NP :D. Had dit stukje helemaal onderaan het forum nog niet gezien dus gooi ik het maar meteen in de groep ^^
 
is dat niet het probleem van de verkoper?
Ja, alleen maakt die veelal een probleem er van dat ie vindt dat je o.a. maar moet bellen of emailen voor meer info, of alleen een linkje plaats naar een verkoopsite.
Ik vind ook dat er wat meer moeite voor genomen moet worden, ipv:
Goede motor te koop. Altijd starten, zie MP.

:+
 
is dat niet het probleem van de verkoper?

Vind ik dus niet, zou jammer zijn als je als koper helemaal naar ik-weet-niet-waar moet rijden om een motor te bezichtigen die dan niet is wat je verwacht had omdat de verkoper de moeite niet heeft gedaan om de info op te schrijven

of

dat je als koper een motor links laat liggen omwille van de slechte beschrijving terwijl het eigenlijk toch een motor was die je had willen kopen.

't Is maar een suggestie uiteraard.
 
Geen slechte suggestie

Op zich zijn de Te Koop secties op MF slechts een aardigheidje voor de MF-ers om van hun oude zooi af te komen hun spullen aan te bieden, maar het lijkt steeds belangrijker te worden. Ik weet alleen niet of we een soort marktplaats voor motorrijders willen worden.
 
Ja, alleen maakt die veelal een probleem er van dat ie vindt dat je o.a. maar moet bellen of emailen voor meer info, of alleen een linkje plaats naar een verkoopsite.
Ik vind ook dat er wat meer moeite voor genomen moet worden, ipv:
Goede motor te koop. Altijd starten, zie MP.

:+

het is net al inde winkel vind ik hoor, geen informatie, dan zoek ik toch lekker verder.
 
het is net al inde winkel vind ik hoor, geen informatie, dan zoek ik toch lekker verder.
:^

Iedere simpele ziel weet welke informatie van belang is bij verkoop. Mensen die te lui zijn om foto's of kilometerstanden te posten zijn vast ook te lui om een template in te gaan vullen/op te gaan zoeken.
 
Laatst bewerkt:
het is net al inde winkel vind ik hoor, geen informatie, dan zoek ik toch lekker verder.
Ik krijg via een reclamekrantje oid meestal wel genoeg informatie om dan te denken over een eventuele aankoop.
Advertenties met bijvoorbeeld: nu een goedkope CDspeler te koop, sla ik idd ook over, maar op dit forum kun je er makkelijker op kan reageren natuurlijk.

Ik vraag me af of de verkoper met een advertentie ala: mooie motor te koop, niet duur, zelf met deze informatie een dergelijke motor zou kopen.
 
:^

Iedere simpele ziel weet welke informatie van belang is bij verkoop. Mensen die te lui zijn om foto's of kilometerstanden te posten zijn vast ook te lui om een template in te gaan vullen/op te gaan zoeken.
Niet invullen is geen advertentie kunnen plaatsen, is misschien een optie :)
 
het is net al inde winkel vind ik hoor, geen informatie, dan zoek ik toch lekker verder.

Dat bedoel ik dus, voor de verkoper, eigen schuld, moe ie maar moeite doen. Maar voor de koper is het jammer dat je ofwel een motor laat zitten die eigenlijk wel je zin was OF dat je toch weer moet gaan mailen/bellen/zagen om de informatie te krijgen die je eigenlijk direct had moeten zien.

Iedere simpele ziel weet welke informatie van belang is bij verkoop. Mensen die te lui zijn om foto's of kilometerstanden te posten zijn vast ook te lui om een template in te gaan vullen/op te gaan zoeken.

Haha daar heb je 'n punt. We zouden natuurlijk in een stickie kunnen zetten wat er minimum inmoet en iedereen die de moeite niet doet er gewoon afkegelen zodat ze het uiteindelijk er juist op zetten.

't Zal inderdaad mss de moeite niet zijn. Voor mij maakt het eigenlijk sowieso niet uit want ik ga geen motor gaan importeren vanuit Nederland. Maarja, progressieve ziel dat ik ben ^^
 
Lijkt mij een goed idee! Hoeft niet veel te zijn, merk, type, bouwjaar, kilometerstand is soms al heel wat..!

Gelijk nog een idee: ik stel voor de verkooptopics een bepaalde houdbaarheidsdatum te geven. Er staan VEEL verkooptopics in die al een eeuwigheid niet meer bekeken / aangeraakt zijn. Zonde van de capaciteit van het forum en de inzet van de moderators en andere medewerkers. Ik zeg, na 3 weken verkooptopic weg en indien gewensd een nieuwe aanmaken.

Groeten, Karl
 
Lijkt mij een goed idee! Hoeft niet veel te zijn, merk, type, bouwjaar, kilometerstand is soms al heel wat..!

Gelijk nog een idee: ik stel voor de verkooptopics een bepaalde houdbaarheidsdatum te geven. Er staan VEEL verkooptopics in die al een eeuwigheid niet meer bekeken / aangeraakt zijn. Zonde van de capaciteit van het forum en de inzet van de moderators en andere medewerkers. Ik zeg, na 3 weken verkooptopic weg en indien gewensd een nieuwe aanmaken.

Groeten, Karl
Mjah, ligt er aan dat het een klein gegeven is dat de TS van het verkooptopic ook een beetje bij moet houden wanneer het te koop aangeboden object is verkocht.
Kleine moeite om even op die gele 3-hoek te klikken lijkt me. Je kan niet verwachten dat een modje telkens een topic gaat nalopen...... O-) ;)

3Weken vind ik erg snel, maar het is een optie. Je zou dan, als modje zijnde, een post kunnen plaatsen of per email sturen met de mededeling of het object al is verkocht, of een geautomatiseerd mailtje oid.
 
Misschien ook een idee om een vraagprijs verplicht te stellen om te vermelden, doe je dat niet, dan wordt je topic niet geplaatst of komt er een slotje op.

- voorkomt "onzinbiedingen" (hopelijk voor de verkopende partij)
- voorkomt "de grond in geboord worden" (voor de biedende partij)
- voorkomt de standaard eerste post "vrgprijs??"

Is maar een idee, ik stoor me hier soms aan namelijk. En als je iets verkoopt neem ik aan dat je een vraagprijs/bodemprijs in je hoofd hebt, kleine moeite om dat ook neer te zetten lijkt me.
 
Misschien ook een idee om een vraagprijs verplicht te stellen om te vermelden, doe je dat niet, dan wordt je topic niet geplaatst of komt er een slotje op.

- voorkomt "onzinbiedingen" (hopelijk voor de verkopende partij)
- voorkomt "de grond in geboord worden" (voor de biedende partij)
- voorkomt de standaard eerste post "vrgprijs??"

Is maar een idee, ik stoor me hier soms aan namelijk. En als je iets verkoopt neem ik aan dat je een vraagprijs/bodemprijs in je hoofd hebt, kleine moeite om dat ook neer te zetten lijkt me.
:^, maar meestal is het 'bied maar'(doe ikzelf ook wel eens met onderdelen :X O-) ), en dan hopen dat het bod hoger is dan de prijs die iemand in zijn/haar hoofd heeft. :+
Maar een startprijsje is altijd wel welkom.
Maar wordt er ene prijs gegeven, is het volgende commentaar: veelste veel _O-
 
iemand mag vragen wat 'ie wil uiteraard en iemand mag ook vinden dat het "veel te veel" is... maar om nog een nuttige bijdrage aan zo'n topic te leveren zou men ook kunnen onderbouwen wanneer men zegt "veel te veel". Kom met vergelijkingsmateriaal/prijzen, dan ziet de verkopende partij misschien ook in dat z'n vraagprijs veels te hoog is en zo zijn spullen niet kwijt gaat raken.

Persoonlijk heb ik bij een aantrekkelijke/eerlijke vraagprijs zoiets van: "mooi, even proberen nog of er iets af kan op een normale manier... zo niet, toch maar kopen".

En bij een bizar hoge vraagprijs niet reageren, misschien komen ze na een tijd zelf wel tot de conclusie...
 
Zoals al eerder gezegd zijn de 'Te Koop' topics vooral bedoelt als extraatje voor de M-Fers. De gevraagde aanpassingen vergen veel tijd en moeite om geprogrammeerd te worden voor iets dat niet de kernzaak van M-F is. Daarom hebben ze dus weinig prioriteit, er zijn dingen die gewoon belangrijker zijn om M-F een goed en soepel draaiend forum te laten blijven. Tot die tijd blijft de inhoud van verkooptopics de verantwoordelijkheid van de verkoper.

Overigens zie ik ook op bijvoorbeeld Marktplaats regelmatig advertenties voorbij komen met een absoluut gebrek aan informatie, dus het hebben van een (rudimentair) template is geen garantie dat de verkoper de moeite neemt het in te vullen.
 
Zoals al eerder gezegd zijn de 'Te Koop' topics vooral bedoelt als extraatje voor de M-Fers. De gevraagde aanpassingen vergen veel tijd en moeite om geprogrammeerd te worden voor iets dat niet de kernzaak van M-F is. Daarom hebben ze dus weinig prioriteit, er zijn dingen die gewoon belangrijker zijn om M-F een goed en soepel draaiend forum te laten blijven. Tot die tijd blijft de inhoud van verkooptopics de verantwoordelijkheid van de verkoper.

Overigens zie ik ook op bijvoorbeeld Marktplaats regelmatig advertenties voorbij komen met een absoluut gebrek aan informatie, dus het hebben van een (rudimentair) template is geen garantie dat de verkoper de moeite neemt het in te vullen.

Hmm, dingen zoals marktplaats zie ik ook niet als een template. Wat ik bedoel was gewoon onderstaande (vanaf "Voorbeeldtopic:") in een topicje zetten met als titel "Voorbeeldtopic". Sticky zetten en slot erop zodat er geen commentaren op kunnen. That's it. Heb nooit bedoeld een soort 2e ebay site te gaan programmeren. Want euh .. daar hebben we ebay voor natuurlijk :D (of marktplaats w/e)

Het verplicht maken van die regels is dan de volgende stap, maar zoals je al aangeeft, de hele tijd topics lopen sluiten omdat anderen lui zijn... er zijn belangrijker dingen.

Er is inderdaad dan nog steeds geen garantie dat iedereen het gaat invullen, hoeft ook niet. Bedoeling is dat de mensen die willen, gemakkelijk kunnen. Degene die niet willen die moeten het dan maar zelf weten...

Voorbeeldtopic:

Voor de mensen die graag een proper verkoopstopic hebben maar niet echt weten wat te vermelden: hier heb je een mooi voorbeeld van ThaGaruda hoe het moet. Denk eraan dat een net verkoopstopic de verkoop van je motor alleen ten goede kan komen.

Er is niets verplicht, je doet wat je wil en je topic zal niet gesloten worden. Hou er wel rekening mee dat als je een motor te koop zet zonder fotos, je binnen de kortste keren vraag zal hebben naar fotos .. etc.

Gegevens:

- Merk/type: Suzuki GS500e
- Bouwjaar: 1997
- KMstand: 40.000 (in bezit vanaf 31.500)
- Vermogen: 25 kw op papier, maar volvermogen qua motor
- Topsnelheid: 190 km p/u
- Motor: 500cc 4t 2 cilinder

Extra's

- Micron Oval Demper (BRUUT GELUID, DAAR DOE JE HET GEWOON VOOR ) twv € 400,-
- Puig Kuipruitje (ideaal om achter te schuilen bij hoge snelheden) twv € 120,-
- Kleine knipperlichten oliekleur met oranje lampjes twv € 20,-
- MBD bugspoiler twv € 89,-
- Carbon Tankpad twv € 15,-
- Rode wheelstriping twv € 10,-
- Klokje op dashboard twv € 10,-
- Bridgestone BT45 voor/achter twv € 120,- / € 130,- (NIEUW)
- MF Sticker

Recent onderhoud:

- 06-05-08: Nieuwe BT45 voor, remblokken, balhoofdlager e.d. twv € 260,-
- 15-04-08: Nieuwe pakkingen en olie twv € 50,-
- 28-02-08: Nieuwe BT45, balanceren e.d. twv € 170,-
- 27-12-07: Oliefilter, Kettingset, Olie verversen, kleppen gesteld, remvloeistof, bougies, kettingspanner twv € 480,-
- 23-10-07: Nieuwe accu en spanningsregelaar twv € 100,-

In 3 maanden tijd onderhoud terwaarde van plusminus € 1000,- . Aantoonbaar aan de hand van bonnen. Ook van de extra onderdeeltjes heb ik grotendeels bonnen van liggen.

Minpunt(en):
Ze zijn er vrijwel niet, maar om u er toch ff op te wijzen:

- Aan de linkerkant door de vorige eigenaar zit een barst in de kap. Het heeft mij nooit gestoord, maar 2ehands kappen zijn niet zo duur dus is evt goedkoop op te lossen.

Prijs is 1799 euro.
(Probeer toch altijd een prijs te geven in plaats van gewoon "bied maar", als je eventueel geen idee hebt hoeveel je moet vragen zet het er dan gewoon bij dat je er eigenlijk geen idee van hebt .. je zal wel snel genoeg reacties krijgen of je prijs al dan niet te duur is)

Goed bod is altijd welkom. Hou wel in de gaten dat het gaat om een GS met het nieuwere blok (zilvere) en niet het oude (zwarte) met sommige kinderziektes. Ook is er vrijwel geen roest te bekennen en is ie gewoon in goede staat en rijdt perfect.

Foto's:

Probeer altijd ten minste 1 foto te voorzien. Meerdere fotos van verschillende perspectieven kunnen je verkoop enorm stimuleren


US9snh+VoyoAUtQdMYkSHw==.jpg


eUsF0mv1O+7yQ428gig==.jpg


TQNI+XWVT9GqgVA==.jpg


ZOEKWOORDEN:
25 kw, 25kw, GS500, GS 500, GS500e,
 
Terug
Bovenaan Onderaan