tempratuur meter suzuki 900rf

Marcelv

MF'er
26 dec 2022
165
82
Goeiedag, ik vroeg me af of het een bekend kwaaltje is dat bij die suzukis 900rf de tempratuur meter op het dashboard niet omhoog gaat? of nauwelijks, blok zelf word wel gewoon warm en rijd verder ook goed
 
Ik ben verder niet bekend met Suzuki, maar dat lijkt me een defecte koelwater thermostaat. Lekt door waardoor er teveel koelwater blijft rond circuleren en de motor niet op temperatuur komt. Is slijtage onderdeel, vervangen en het probleem zal opgelost zijn.
 
Ik ben verder niet bekend met Suzuki, maar dat lijkt me een defecte koelwater thermostaat. Lekt door waardoor er teveel koelwater blijft rond circuleren en de motor niet op temperatuur komt. Is slijtage onderdeel, vervangen en het probleem zal opgelost zijn.
Nope, geen van die oude motoren komt de temperatuurmeter echt heel erg van z'n plek. Ik zou verwachten dat hij net iets omhoog komt.

Kruip door-sluip-door verkeer met 30 graden komt die wel van z'n plek, maar is gauw weer terug als je rijdt.
 
ff draadje lostrekken van de sensor en tegen massa houden . Kijken of de meter de hoek in gaat.
Vaak is vuil of slecht contact de reden voor een zwak of bijna geen uitslag .
 
Goeiedag, ik vroeg me af of het een bekend kwaaltje is dat bij die suzukis 900rf de tempratuur meter op het dashboard niet omhoog gaat? of nauwelijks, blok zelf word wel gewoon warm en rijd verder ook goed
Dit is een bekend RF900 euvel. De plaats van de sensor zorgt ervoor dat hij niet echt opwarmt en daardoor zal de meter ook niet uitslaan.

Hadden ze vanaf nieuw.
 
Terug
Bovenaan Onderaan