Tempratuur stijgt na cover voor radiator!

Hakanfb

MF'er
11 jul 2011
30
0
Utrecht
Wie kan mij helpen met het volgende:

Ik heb een kawa z1000 uit 2003, ik hier een radiatorcover voor gekocht en hem geplaatst.
Nu merk ik dat mijn temp. oploopt naar gemiddeld 90 graden en als ik stil sta heel snel naar 104 waarna de ven begint te draaien, dit was voorheen tussen de 80 en 83 graden. Is dit nou slecht voor je blok?

Alvast bedankt voor de reacties!
 
@hakanfb, Je zou t nog een x kunnen proberen door het cover verder van de radiator te plaatsen, voordat de dremel er in gaat. Langere bouten en busjes plaatsen tussen cover en radiator. Zo ontstaat er een ruimte, misschien is het genoeg. Ik denk dan aan busjes van een centimeter lang.
 
ja, daar mag je vanuit gaan, die cooling is daar namelijk niet voor niets.

Whaha ja meer koeling zorgt omgekeerd evenredig voor minder slijtage _O- hoe verzin je het


@TS zolang je koelfan niet continue draaid heb je koelcapaciteit over en is er niks aan de hand. Hij mag ook rustig af en toe aanslaan.

Je kan wat al geroepen is ff een ringetje ertussen doen, dat de plaat net ff wat verder voor de radiateur wegkomt, of indien er ruimte is zou je een tweede fan kunnen monteren.

Allemaal mogelijkheden mocht je fan nu overuren draaien, maar ik vermoed dat dat allemaal wel meevalt.
 
Wie kan mij helpen met het volgende:

Ik heb een kawa z1000 uit 2003, ik hier een radiatorcover voor gekocht en hem geplaatst.
Nu merk ik dat mijn temp. oploopt naar gemiddeld 90 graden en als ik stil sta heel snel naar 104 waarna de ven begint te draaien, dit was voorheen tussen de 80 en 83 graden. Is dit nou slecht voor je blok?

Alvast bedankt voor de reacties!

Ik denk dat die motor een constante temperatuur van rond de 90-100 graden prettiger vind dan rond de 80 graden. :)
 
Ik heb die covers op bijna al mijn motoren gehad, en nooit geen enkel probleem ermee gehad, dus zou zeggen waar maak je je druk om. Je zoekt dingen die er niet zijn.
 
Ik heb die covers op bijna al mijn motoren gehad, en nooit geen enkel probleem ermee gehad, dus zou zeggen waar maak je je druk om. Je zoekt dingen die er niet zijn.

Sinds ik de cover heb geplaatst draait de van in de binnenstad constant, en extra ring lukt niet omdat de bovenkant ingehaakt moet worden. Ik ga toch maar de gaten vergroten.
 
Wie kan mij helpen met het volgende:

Ik heb een kawa z1000 uit 2003, ik hier een radiatorcover voor gekocht en hem geplaatst.
Nu merk ik dat mijn temp. oploopt naar gemiddeld 90 graden en als ik stil sta heel snel naar 104 waarna de ven begint te draaien, dit was voorheen tussen de 80 en 83 graden. Is dit nou slecht voor je blok?

Alvast bedankt voor de reacties!
Sinds ik de cover heb geplaatst draait de van in de binnenstad constant, en extra ring lukt niet omdat de bovenkant ingehaakt moet worden. Ik ga toch maar de gaten vergroten.
Als je het dan persé in het Engels wil doen, schrijf het dan ook nog goed, een FAN dus. maar dat ding heet ook gewoon een ventilator hoor. ;)
 
Haal dat mode-ding er nou gewoon af.
Daar is de motor blijkbaar niet voor bedoeld, de doorstroom is gewoon ruk.

De vraag is; Wat is belangrijker, looks of functionaliteit?
 
Terug
Bovenaan Onderaan