Tempratuur stijgt na cover voor radiator!

Hakanfb

MF'er
11 jul 2011
30
0
Utrecht
Wie kan mij helpen met het volgende:

Ik heb een kawa z1000 uit 2003, ik hier een radiatorcover voor gekocht en hem geplaatst.
Nu merk ik dat mijn temp. oploopt naar gemiddeld 90 graden en als ik stil sta heel snel naar 104 waarna de ven begint te draaien, dit was voorheen tussen de 80 en 83 graden. Is dit nou slecht voor je blok?

Alvast bedankt voor de reacties!
 
$(KGrHqYOKjQE1y+9EDs0BNgGwOjwhw~~_35.JPG
 
Laatst bewerkt:
s'Winters is het optimaal, doordat er minder koele lucht door je radiator gaat komt je motor beter op temperatuur. Bij oude auto's doen ze ook we eens een stuk karton voor de helft van de radiator. (denk aan oude diesel landrovers die behoorlijk efficient zijn waardoor ze niet snel op bedrijfstemperatuur komen.)

Zomers is het alleenmaar nadelig, je motor heeft die koeling nodig als je ffe flink doorjaagt. Anders zat er wel een kleinere radiator op.
 
Laatst bewerkt:
Toch denk 's-winters wel gunstig want met een te koude motor rijden is ook niet best.

Hoeft niet, zorgt de thermostaat wel voor als het goed is


Kun je mooi op de garagedeur schroefen in de zomer.

Nog beter: op de bbq ermee, komt er mooi "kawasaki" op het vlees te staan. Wel cover ondersteboven leggen, anders staat het er in spiegelschrift ;)
 
klopt loopt de temp erg van op,mijn kamaraad had er laatst 1 gekocht voor de magna,liep de temp ook op,ja gewoon op je garagedeur schroeven (alleen stond er bij hem honda op,voor het geval er hier comentaar woord geplaatst) _O-
 
Laatst bewerkt:
Wie kan mij helpen met het volgende:

Ik heb een kawa z1000 uit 2003, ik hier een radiatorcover voor gekocht en hem geplaatst.
Nu merk ik dat mijn temp. oploopt naar gemiddeld 90 graden en als ik stil sta heel snel naar 104 waarna de ven begint te draaien, dit was voorheen tussen de 80 en 83 graden. Is dit nou slecht voor je blok?

Alvast bedankt voor de reacties!
Als hij niet warmer wordt dan 104 graden en de fan het aankan, is er helemaal niets aan de hand.
Het enige voordeel dat je hebt, is dat je koelwater sneller op temperatuur is.

Het nadeel dat daaraan vasthangt, is dat je té vroeg het gas opentrekt, omdat je denkt dat de motor op bedrijfstemperatuur is. Dat is echter niet afhankelijk van je koelvloeistoftemperatuur, maar van je olietemperatuur.

Met beleid rijden dus, dan kan er eigenlijk niets kapot door gaan.....
 
Wie kan mij helpen met het volgende:

Ik heb een kawa z1000 uit 2003, ik hier een radiatorcover voor gekocht en hem geplaatst.
Nu merk ik dat mijn temp. oploopt naar gemiddeld 90 graden en als ik stil sta heel snel naar 104 waarna de ven begint te draaien, dit was voorheen tussen de 80 en 83 graden. Is dit nou slecht voor je blok?

Alvast bedankt voor de reacties!
Kan kloppen want je moet een radiateur hebben een radiator is om het warm te krijgen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan