tempratuur yzf 750

dvdruit

MF'er
21 mei 2003
70
0
rotterdam
Hallo,
ik heb onlangs een yzf 750 r gekocht uit 1995. Hij wordt alleen erg warm als ik bijvoorbeeld in de stad rijdt (tegen het rode gebied aan dus voorbij 100 graden!!!). Op de snelweg gaat alles goed. Ik heb er nog niet mee in de zomer gereden. Koelvloeistof is op pijl.
Wat kan er nu aan de hand zijn?
Met "zoeken" kwam ik nergens....

Met vriendelijke groet,

D. van de Ruit
 
De 95 tov de 93 en daarvoor hebben juist een grotere radiator gekregen voor betere koeling. Het klopt absoluut niet dat je motor dergelijke temperaturen bereikt. Mijn YZF is nooit boven de 90 graden uitgekomen. Als je motor zo heet wordt, moeten de ven's aanspringen (die twee direkt tegen de radiator). Als dit niet het geval is dan is er meer aan de hand. Ten eerste wordt de YZF '95 niet zo heet en ten tweede moeten de ven's aanspringen.

Oorzaak kan verschillend zijn. Ookal maak je de stekkertjes op je rad schoon en ververs je de koelvloeistof in het geheel en kijk je alle koelvloeistof buizen na, het hoeft het probleem niet op te lossen. Misschien functioneert je rad niet naar behoren... Misschien geeft je temp meter louter een te hoge temp aan terwijl dat in feite niet het geval is... iig succes ermee!
 
heb een beetje hetzelfde probleem met de mijne. De temperatuurmeter blijft op de snelweg gewoon onderin liggen (waar de naald ook staat als je het contact uit hebt staan) en in de stad lopt de temperatuur erg snel op (maar niet boven de 90 à 100 graden , bij mij werken de fans wel). Normaal?
 
Het probleem is verholpen. Het was inderdaad de thermoswitch (zender, sensor). Ik heb toen een yamaha-dealer gebelt die mij vertelde dat een nieuwe 36 euro kost. Ik heb er toen 1 van een auto opgezet. Stekkertje iets aangepast. Dat werkt prima en is 20 euro goedkoper!!! Kan ik eindelijk weer ongestoord schuren!!! :]
 
hallo
ik heb het zelfde probleem maar dan tegen de 100 graden
mijn ven werkt niet ben ik al achter waar moet ik naar kijken om dit te verhelpen!!!


groet cyco


Hallo,
ik heb onlangs een yzf 750 r gekocht uit 1995. Hij wordt alleen erg warm als ik bijvoorbeeld in de stad rijdt (tegen het rode gebied aan dus voorbij 100 graden!!!). Op de snelweg gaat alles goed. Ik heb er nog niet mee in de zomer gereden. Koelvloeistof is op pijl.
Wat kan er nu aan de hand zijn?
Met "zoeken" kwam ik nergens....

Met vriendelijke groet,

D. van de Ruit
 
hallo
ik heb het zelfde probleem maar dan tegen de 100 graden
mijn ven werkt niet ben ik al achter waar moet ik naar kijken om dit te verhelpen!!!


groet cyco


Je fan slaat pas aan bij de 104 graden. Wordt even lid van yzf750.nl. Als je daar zoekt staat er meer over en het is een gezellige groep waar je al je vragen over je motor kwijt kan.
 
ik heb zelf en yzf1000 R, en zoals ik het bij mijn fiets zie is het niet uitzonderlijk dat ie naar de 100 graden loopt. De fan's slaan ook pas aan bij 100 en beginnen dan met koelen.

Ik dacht het eerst ook dat er iets niet klopte daar op de snelweg de temperatuur echt gewoon op minimum blijft hangen. Heb toen even nagekeken op het ace forum en schijnt normaal tezijn. Ik neem aan dat het bij een yzf750 hetzelfde is, uiteraard moet je wel even kijken of de fan's aanslaan. Maar op de teller boven de 100 graden zit een rood gebied, zolang die daar niet inkomt en netjes eronder blijft dan is er niks aan de hand imho
 
soms wordt er ook teveel in het electrische gezocht en kan de oplossing ook heel simpel (zoals bij mij) in prut zitten die tussen de radiateur is gekomen bij het rijden, dan neemt de koelcapaciteit ook af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan