Ten Kate in de MotoGP in 2008

Revz

MF veteraan
23 mei 2003
6.180
34
Als alles volgens plan verloopt kan er in 2008 een Nederlands team actief zijn in de MotoGP. Officiële bevestigingen zijn er nog niet, maar het Ten Kate Honda-team heeft de ambitie om na het huidige seizoen deel te gaan nemen in de koningsklasse van de motorsport.
Ten Kate Honda is al jaren actief in de Supersportklasse alsmede enkele jaren in de Superbikes. In beide klassen heeft het team uit Nieuwleusen al verscheiden races gewonnen en geniet daarom ook een bijzonder aanzien in de motorsportwereld.

De renstal van team-eigenaar Gerrit ten Kate heeft onlangs nog haar race-afdeling vergroot naar een vloeroppervlakte van 1600 vierkante meter. Hierdoor is het team voorbereid op de mogelijkheid om zowel een Superbike-, Supersport- als een MotoGP-team te huisvesten.

De plannen om mee te gaan draaien in de grand-prix' leeft al langer bij de mannen van Ten Kate. Nadat het Honda-team van Sito Pons wegviel uit de MotoGP waren er al geruchten dat het Nederlandse team een overstap zou maken met de toenmalige hoofdsponsor Winston. Maar nu tabaksfabrikanten uit de motorsportwereld verbannen zijn, leek de mogelijkheid voorbij.

Met het vastleggen van een nieuwe hoofdsponsor, de Taiwanese beeldschermenfabrikant Hannspree, kwam er een nieuwe impuls. Ondanks het voorlopig uitblijven van bevestigingen lijken fabrikant Honda en hoofdsponsor Hannspree oren te hebben naar een avontuur in de MotoGP-klasse. Vice-wereldkampioen Superbikes James Toseland zal met het team de overstap maken en al één van de coureurs zijn.

Het zou heel erg gaaf zijn als dit zou gebeuren. *D Hopelijk wel met Honda. Dat zal dan ook wel gezien de goede samenwerking tussen Honda en Ten Kate in de SS en WSBK.
Voor de MotoGP zou het ook een aanwinst zijn. Eindelijk weer een paar motoren meer erbij. :)
Pas geleden heb ik bij ten Kate het nieuw gebouwde stuk van het pand in Nieuwleusen gezien. Dat ziet er erg fraai uit.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk het niet, nu mogen ze nog zelf de blokken tunen, in de GP zijn ze afhankelijk van Honda, dan kunnen ze alleen nog veranderingen in de mapping aanbrengen en het rijwiel gedeelte afstellen...
 
Ik denk het niet, nu mogen ze nog zelf de blokken tunen, in de GP zijn ze afhankelijk van Honda, dan kunnen ze alleen nog veranderingen in de mapping aanbrengen en het rijwiel gedeelte afstellen...

De Ten Kate blokken (in SS en SBK) lopen echt niet zoveel harder als de rest.
De kracht van TK zit hem naar mijn mening in de professionaliteit van het team, zodat ze de motoren iedere keer weer optimaal geprepareerd aan de start kunnen zetten.
Het team loopt als een zonnetje met alleen maar ervaren personeel, dat (haast) geen enkel detail vergeet. Ik heb ooit een cursus sleutelen gevolgd bij TK, en één van de eerste dingen die je leert is: ga nooit klakkeloos uit van wat de coureur je vertelt, maar kijk ook verder van wat er aan de hand kan zijn.

Het zou natuurlijk super zijn als ze ook in de MotoGP zouden stappen!
 
Ik spreek Gerrit en Ronald regelmatig en idd,
er word over nagedacht om evt ook naar de MotoGP te gaan maar niets is zeker.

Ik zou het zelf geweldig vinden en tijd zal het leren.

Wat ik zelf mooi zou vinden als idd Ten Kate in 2008 aan de start zou komen met James Toseland en Chris Vermeulen.

We zullen zien.
 
Ik vraag het me af. Die jongens van ten Kate zijn toch ook vooral groot geworden door hun neus voor talent en hun "eigenzinnige / eigenwijze"houding.
Het managen van een WSBteam is ff iets anders als het managen van een MotoGP team. In een GP team ben je nog veel afhankelijker van de fabriek en dat is nou juist iets wat nog wel eens voor spanningen zorgt tussen ten Kate en Honda.
Maar goed als het zo is :} :} :}
De werkplaatsen hebben ze al.
Blijft toch een leuk idee:
Er waren eens een aantal boeren.................... :z :z :z uut Nieuw Leusen....................
:} :} :} :} :} :} :} die hadden veur de lol een MotoGP Team :} :}
 
Moeten ze denk ik alleen wel weer een nieuwe sponsor zoeken. Denk niet dat HannSpree 2 motogp teams gaat sponseren. (Gresini)

Maar het zou wel mooi zijn als het gaat gebeuren.
 
Moeten ze denk ik alleen wel weer een nieuwe sponsor zoeken. Denk niet dat HannSpree 2 motogp teams gaat sponseren. (Gresini)

Maar het zou wel mooi zijn als het gaat gebeuren.
1 Jarig contract met Gresini en dan over naar TK. :?
 
1 Jarig contract met Gresini en dan over naar TK. :?

Zou kunnen maar waarom zou je als sponsor weg gaan bij een team dat al heeft bewezen te kunnen winnen naar een team dat nieuw is in de motogp? En al helemaal als ze met de zelfde motoren gaan rijden. Maar goed er zijn vreemdere dingen gebeurt in de motogp.
 
ik vind het fatastisch dat james toseland in de motogp komt en ik hoop met eegoede team genoot. ik las het pas van de week in een motorblad en ik vind het een goed idee. ik hoop ook dat het dan goed gaat. als het door gaat dan steun ik ze wel, omdat ik ten kate een goede team vind. *O*
 
Zou kunnen maar waarom zou je als sponsor weg gaan bij een team dat al heeft bewezen te kunnen winnen naar een team dat nieuw is in de motogp? En al helemaal als ze met de zelfde motoren gaan rijden. Maar goed er zijn vreemdere dingen gebeurt in de motogp.


Om dat ze bij Gressini sub sponsor zijn en bij Ten Kate Hoofdsponsor?
 
het is allemaal wel mooi maar laat nou us een keer een nederlandse rijder aan de bak dat geldt voor de sbk en ss ook ik snap dat niet hoor als je kijkt hoeveel talent nederland heeft. Maarja zal wel met ´´ GELD ´´ te maken hebben ;(
 
het is allemaal wel mooi maar laat nou us een keer een nederlandse rijder aan de bak dat geldt voor de sbk en ss ook ik snap dat niet hoor als je kijkt hoeveel talent nederland heeft. Maarja zal wel met ´´ GELD ´´ te maken hebben ;(
Dat heeft het zeker, maar ik zie eerlijk gezegd ook nergens een echte topper rondrijden in NL. In ieder geval niet één die in de top kan komen
 
Als je maar genoeg talent hebt, dan krijg je wel een kans :P
Dat zie je maar aan Kallio, in Finland is de motorsport nog minder populair als dat het hier is

Dit moet ik tegen spreken, Kallio is zelfs eind 2006 als beste finse rijder uitgeroepen door de Finse jury.

Elk jaar houden ze die verkiezing en dit jaar was het Kallio dus het leeft wel in Finland maar in Nederland is er ook genoeg intresse alleen neemt men er niet veel tijd voor.

Waarom gaat RTL7 straks dan MotoGP & Superbike uitzenden !? :+
 
Heb op een ander forum ook een leuke theorie gelezen.

Gresini rijdt dit jaar met Bridgestone en Honda. Volgend jaar met Bridgestone en Ducati :P
Leaves Honda en HANNspree om Ten Kate de MotoGP in te helpen O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan