Tenaamstelling motorvoertuig bij emigreren

Kahuna81

MF'er
15 mei 2009
186
0
Ik ga emigreren, mag ik dan nog een motor op mijn naam hebben staan als ik me uitschrijf uit de gemeentelijk basisadministratie hier?

Ja, ik heb gegoogled, maar kon geen eensluidend antwoord vinden.
 
Een beller (naar RDW) is sneller.

Ik denk dat het niet mag, ook omdat je de motor niet kunt verzekeren (volgens mijn zwager die net geëmigreerd is). Als je hem schorst is het wsl wel mogelijk.
 
Ik denk dat je hier een zaakgelastigde aan moet stellen.
 
ik ben zelf verhuisd naar het buitenland en mijn auto (met belgische nummerplaat) meegenomen. De politie heeft me hier wel al eens tegengehouden en verteld dat ik na 1 jaar de wagen in Italie zou moeten inschrijven
 
Misschien dat er iemand nog iets aan deze info heeft:

Voor de RDW is het geen enkel probleem als een motorvoertuig op naam blijft staan als je bent geemigreerd. Er is ook geen maximum aan verbonden.

KNMV verzekeringen meldt echter dat vanaf de dag dat je uitgeschreven bent in Nederland, de verzekering vervalt. Op dat moment ben je dus in overtreding. Ook al rij je niet met het voertuig, dan kun je wel een boete krijgen bij een registercontrole.

Je kunt het voertuig ook schorsen bij de RDW, dan is er niets aan de hand. Maar ja, dan kun je er niet mee rijden ;)

Kent er misschien iemand een verzekeringsmaatschappij waarbij het wel mogelijk is om een voertuig te verzekeren terwijl je zelf in het buitenland woont? (op de meeste websites van de maatschappijen is dit niet te vinden en om nu vanuit het buitenland alles af te bellen wordt ook nogal prijzig)
 
kun je hem niet op naam van iemand anders zetten die gewoon in nederland woont?

Die kan hem dan ook verzekeren, waarbij opgegeven word dat jij de regelmatige bestuurder bent.
 
Ik ga emigreren, mag ik dan nog een motor op mijn naam hebben staan als ik me uitschrijf uit de gemeentelijk basisadministratie hier?

Ja, ik heb gegoogled, maar kon geen eensluidend antwoord vinden.
Mijn ouders wonen in het buitenland. Ze konden de auto's en motoren aanhouden, maar toen mijn vader in de zomervakantie een nieuwe motor wou kopen kon hij hem niet aanmelden. Dat dan weer niet.
 
kun je hem niet op naam van iemand anders zetten die gewoon in nederland woont?

Die kan hem dan ook verzekeren, waarbij opgegeven word dat jij de regelmatige bestuurder bent.
Dat zou wel kunnen, maar m'n ouders zijn in het buitenland tot nadat ik ga emigreren en verderaf in de familie wil ik het eigenlijk niet doen zeg maar. Je weet nooit wat voor gezeik het wordt als er iets gebeurt, beter voorkomen dan genezen.

Naja, het hok staat ondertussen te koop. Als het niets wordt, dan maar schorsen. Iemand nog een Kwaak GPZ nodig;)
 
Ik ben naar Duitsland verhuisd en kon de motor bij de Nederlandse verzekeraar nog een jaar verzekerd houden.
Na dat jaar moest hij op naam van iemand in Nederland of moest ik een andere verzekeraar zoeken.
Ik heb dat laatste maar gedaan ... Het werd helaas een Duitse verzekeraar en die vond dat ik zo'n grote witte garagedeur achterop moest schroeven B|
 
Ik ben naar Duitsland verhuisd en kon de motor bij de Nederlandse verzekeraar nog een jaar verzekerd houden.
Na dat jaar moest hij op naam van iemand in Nederland of moest ik een andere verzekeraar zoeken.
Ik heb dat laatste maar gedaan ... Het werd helaas een Duitse verzekeraar en die vond dat ik zo'n grote witte garagedeur achterop moest schroeven B|

Kun je me misschien vertellen welke verzekeringsmaatschappij dat was? ik ga namelijk ook naar duitsland verhuizen, misschien dat ik dan nog even door kan blijven rijden.
 
Kun je me misschien vertellen welke verzekeringsmaatschappij dat was? ik ga namelijk ook naar duitsland verhuizen, misschien dat ik dan nog even door kan blijven rijden.

Pfoeh, da's alweer een paar jaar geleden. Ik was in Nijmegen via een assurantiekantoor verzekerd, en dat is wel eens veranderd omdat de ene verzekeraar wat Preisgünstiger omging met een tweede motor dan de andere.
Verzekeraar die mij in Dld ook nog verzekerde was geloof ik Winterthür, maar dat is toen geregeld door dat assurantiekantoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan