Hallo,
Ik heb een xtz 660 van 1992 met 52000 km op de teller. Sinds een tijdje hoor ik geratel/ getik tijdens het stationair lopen. Ik heb de laatste maanden kleppen gesteld, uitlaat en uitlaatbochten vervangen (en zitten goed vast op het blok). Dus daar kan het niet van komen...
Mijn vrees is dat de distributie ketting aan zijn einde is. Ik zit met de volgende vragen:
- Kan het tikken nog wat anders zijn Ik krijg het idee dat het tik geluid sterker klinkt aan de koppelingskant van het blok en meer bovenin het blok (dacht eerst aan de kleppen)
- Hoe moeilijk is het vervangen van de distributie ketting? Moet het blok eruit? Moet het blok uit elkaar gehaald worden. Kortom, wat zijn grofweg de stappen.
- Ik heb iets gelezen over een open ketting met een sluiting. Iemand hier ervaringen mee?
dank
Ik heb een xtz 660 van 1992 met 52000 km op de teller. Sinds een tijdje hoor ik geratel/ getik tijdens het stationair lopen. Ik heb de laatste maanden kleppen gesteld, uitlaat en uitlaatbochten vervangen (en zitten goed vast op het blok). Dus daar kan het niet van komen...
Mijn vrees is dat de distributie ketting aan zijn einde is. Ik zit met de volgende vragen:
- Kan het tikken nog wat anders zijn Ik krijg het idee dat het tik geluid sterker klinkt aan de koppelingskant van het blok en meer bovenin het blok (dacht eerst aan de kleppen)
- Hoe moeilijk is het vervangen van de distributie ketting? Moet het blok eruit? Moet het blok uit elkaar gehaald worden. Kortom, wat zijn grofweg de stappen.
- Ik heb iets gelezen over een open ketting met een sluiting. Iemand hier ervaringen mee?
dank