Tenniselleboog en motorrijden

cosobee

MF'er
10 dec 2002
180
0
Sinds een paar weken heb ik een tenniselleboog ;( . Ik dacht dat ik 'm gestoten had tijdens het klussen maar het duurde maar. Dus geinformeerd, naar arts geweest en jawel ik zit opgescheept met een tenniselleboog. Ik gooi het op het klussen maar motorrijden doet er ook geen goed aan. Nu ik rijd een bmw k100rs :] uit 87. Sinds februari rijdt ik iedere dag zo'n 120 km. Ik ben vrij lang en vooral m'n benen zorgen er voor dat het stuur ietwat ver is.
Het zorgt er de laatste 2 weken iig voor dat ik met een pijnlijker arm afstap dan dat ik erop ging. Ook begint mijn linkerarm ietwat protest te vertonen. Iemand ervaring met een dergelijk probleem? En zijn er mogelijkheden om m'n stuur verstelbaarder te maken. Ik dacht er aan om clipons erop te zetten (dan is de hoek verdraaibaar..) maar dan moeten ze echt boven de kroonplaat uitsteken en wordt het wel erg anders rijden als de voorkant zo'n 5 cm daalt. Ik wil ook echt wel dat de rs een beetje racie blijft anders moet ik gewoon wat anders kopen. Er gaat geen een of ander comfort/ chopper stuur op!

Kortom tips zijn welkom.
 
Ik heb ook regelmatig last van een tennisarm - daar is een brace voor en daar klem je op 1 of andere manier een spier mee af en dan (ik in ieder geval) heb je er geen last van. De spier krijgt dan rust en je hebt geen pijn.

EpiPoint.jpg


Een goeie brace zit om en nabij de €25,00 geloof ik.

Aanvulling - ik zag dat ze er al zijn van €13,00
 
Laatst bewerkt:
Je hebt regelmatig last van een tennisarm?! Het komt dus terug? En alle mogelijke therapien die op internet aangeboden worden, waardeloos? Maar geen andere motorfiets of aanpassingen aan het stuur? Dank voor je bericht. (snel trouwens!) :)
 
O daar komen de lolbroeken. Zoek ff een ander forum op om bijdehand te doen; 't is echt een serieuze vraag, mocht je het nog niet begrepen hebben.
Weet je hoe een tennisarm voelt? of dat ze op je elleboog gewricht een bankschroef aandraaien.

Zoek maar op internet: TENNISELLEBOOG
 
Laatst bewerkt:
O daar komen de lolbroeken. Zoek ff een ander forum op om bijdehand te doen; 't is echt een serieuze vraag, mocht je het nog niet begrepen hebben.
Weet je hoe een tennisarm voelt? of dat ze op je elleboog gewricht een bankschroef aandraaien.

Zoek maar op internet: TENNISELLEBOOG

Relax man, zonder grappen zou het een saaie boel worden, en mensen die serieus willen reageren doen dat heus wel.

Vond die grap van de geslachtsziekte echt _O- _O-
 
gevoelig onderwerp, ik baal er nogal van. Zo'n kwetsuur kan wel een half jaar duren en dat kan ik op het moment niet gebruiken; niemand niet denk ik... :(
 
Maar zo'n brace aanshaffen dus. Maar ik ben benieuwd naar wat een ander stuur kan doen en of er mogelijke therapiën zijn die kloppen. Er wordt nogal wat aangeboden online..
Er zijn natuurlijk ergere dingen maar wil hier zo snel mogelijk vanaf. Net ander huis, nog veel kluswerk, vandaar.
 
oops maar niet meer bachataliseren dus...Fingers crossed!
Had hij ook mogelijkheden (pardon) overwogen, andere fiets, stuuraanpassingen?
 
Laatst bewerkt:
Naja, m'n vader heeft er eeder een gehad in z'n andere arm. Onze buurman (huisarts) zei dat het gewoon 3 jaar zou duren, klaar. M'n vader heeft toen van alles geprobeerd, maar niks hielp. 3 jaar later (ongeveer) was het over. Nu heeft ie er dus wéér een, en nu heeft ie zich er gewoon bij neer gelegd dat het zo lang duurt :(
 
Heeft hij ook werk wat wellicht bijdraagt aan kwaal?
Het is wel behoorlijk klote als het zo lang duurt en ook steeds weer terug komt..
 
Probeer naast het motorrijden ook de doorbloeding van je armspieren op peil te houden door oefeningen te doen die de belastbaarheid weer kunnen verhogen.
Dus geen krachtoefeningen, maar meer op souplesse.

Ook de fysio kan helpen met gerichte massage en natuurlijk:

RUST

Probeer ook zo ontspannen mogelijk je stuur vast te houden, want door verkramping wordt het er zeker niet beter van.
Grote kans dat je deze blessure hebt opgelopen door het motorrijden.
Heb je geen cruisecontrol waarmee je op lange ritten je gas even vast kunt zetten zodat je arm kan ontspannen?

ALs je links ook al problemen krijgt, moet je toch wat aan je zithouding doen, want vaak krijg je het alleen op je rechterarm.
Ontspan ook je schouders goed.

Laat me raden, heb je ook al eens een muisarm gehad :?

Als alles weer een beetje is opgeknapt zou je ook kunnen overwegen om te gaan tennissen, dat is een sport waarbij je minimaal je armen ook aardig traint en ook wat aan je algehele conditie kan doen.

Toen ik een paar jaar geleden een muisarm had, was ik ook veel gevoeliger voor lange ritten en hield ik enkele dagen pijn in mijn rechterarm als ik weer eens een paar uren aan het sturen geweest was.
 
Ik heb een goede 2 jaar geleden een beginnende muisarm gehad, gevolgd door een tennisarm vorig jaar. Met motorrijden oa. had ik hier veel last van. Zo'n brace hielp enorm veel. Deze neemt een deel van de druk weg die de pees/spier die wat beknelt zit (dat is de tennisarm). Nu een jaar later heb ik geen pijn meer maar wel de nevenklachten die ik er vorig jaar ook al bij had. Na een tijdje rijden (Susuki SRAD) slapen er 2 vingers. Ze werken prima, maar ik heb er daardoor geen gevoel meer in. Bij ieder stoplicht in z'n vrij zetten en die arm bewegen. Dit helpt een beetje.

Zo'n brace is in ieder geval een goed begin.
 
Inderdaad 2 jr. met een muisarm/ schouder gezeten. Mensendiecktherapie, fysiofitness en daar ging ik weer. Beetje gevoelig in de pezen, gewrichten en botvliezen ben ik bang. Ik heb ze ondertussen allemaal gehad. Ik heb zelfs de hardloopblesure shintsplint gehad, dit heeft ook met pezen en botvlies te maken. Nu de tenniselleboog! :(
Ik ben al aan het letten op een wat ontspannender houding. Ik merk ook dat het na een ritje filerijden erger is dan een bos of dijkrit. Maar veel schakelen en remmen vind het ook niet fijn.
Stoppen is geen optie, ik rijdt dagelijks vanaf Eck en Wiel naar Kortenhoef; dat wil je niet met de auto.
Het is allemaal een combinatie van, ik heb een maand lang zeer intensief aan ons nieuwe huis geklust en vervolgens 2 uur/ dag gaan motorrijden bij temperaturen vanaf feb. tot nu wat er ook geen goed aan doet. Moet weer gaan trainen, daar wordt ik soepel van: Aikido
Maar wat eruit springt is de brace, die moest ik deze week maar eens aanschaffen.
thanks!
 
Ik heb ook een tenniselleboog, gekregen door het motorrijden. Voor mij zit het links: gevolg van al dat gekoppel. Als ik van te voren weet dat ik een stuk moet rijden met veel bochtjes, en dus veel koppelen, doe ik zo'n brace om als Bikermouse. Dat helpt een stuk. Of gewoon niet koppelen, wordt je ook handig in. Lukt bij zowel op- als terugschakelen.
Ik weet niet of het bij jou links of rechts zit. Ik heb ook begrepen dat veel rust ook niet goed is. Wel blijven gebruiken, maar je kop er bij houden: een beetje pijn mag, maar veel natuurlijk niet.
 
Laatst bewerkt:
het maakt wel wat los die elleboog van mij ;)
Maar ik begin echt te begrijpen dat het met name chronisch is, ofwel herhaaldelijk terugkerend.
Om maar op dat geslacht terug te komen: het is net herpes, als je het eenmaal hebt, kom je er nooit meer vanaf...
Niet dat ik dat heb.. ;)
 
Ik ga het zo maar eens proberen, dat ontspannen rijden. Wellicht tot zo in de file..
 
Je hebt regelmatig last van een tennisarm?! Het komt dus terug? En alle mogelijke therapien die op internet aangeboden worden, waardeloos? Maar geen andere motorfiets of aanpassingen aan het stuur? Dank voor je bericht. (snel trouwens!) :)

Het kan inderdaad regelmatig terug komen. Therapie heb ik er niet voor gehad (nooit om gevraagd _O- ) dus weet ik niet of het waardeloos is - het is vaak zo dat het bij de ene wel en bij de andere niet helpt.
Ik heb geen aanpassingen aan de motor maar het kan natuurlijk liggen aan het type motor wat je rijdt.
Ik zelf rij op een BMW R100RT en daar zit je redelijk relaxed op en "hang" je niet op je handen zoals bij een racer.
Wel heb ik soms last van tintelende vingers (zoals meer hier heb ik gelezen) maar dat is precies de andere arm _O- dus ligt dat niet aan mijn tenniselleboog.
De langeste tijd dat ik er last van gehad heb is 3 maanden (dat was de eerste keer) als ik het nu aan voel komen doe ik gelijk de brace om en dan gaat het bij mij vrij snel weer weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan