Tent mee op de motor

zzr6001992

MF'er
19 nov 2001
148
0
Als je nou met een tentje op de motor wegwilt voor een weekendje en je zit met z'n tweeen op de fiets. Waar laat je dan je spullen?
 
Als je nou met een tentje op de motor wegwilt voor een weekendje en je zit met z'n tweeen op de fiets. Waar laat je dan je spullen?

tentje met slaapmatjes oprollen, achter duo aan hangreep vastmaken + spanbanden. Tanktas voor zware spullen. Heel weinig kleren + 1 slaapzak :9 in rugzakje op de rug van je duo.
is een beproefd recept
 
tentje met slaapmatjes oprollen, achter duo aan hangreep vastmaken + spanbanden. Tanktas voor zware spullen. Heel weinig kleren + 1 slaapzak :9 in rugzakje op de rug van je duo.
is een beproefd recept
wat voor slaapmatjes neem je dan, van die eierdoppen?
 
wat voor slaapmatjes neem je dan, van die eierdoppen?

ja, eerst had ik van die schuimmatjes, vrij dun. Die zijn zo breed als een motor.
Later luchtbedden (uit de bagpakkers-winkel, die hebben veel lichte kleine spullen) die waren nog 4x zo dun.

edit: ben ook eens een weekje weg geweest met duo op een motor met tanktas en van die textielen zijtassen. Dat was eigenlijk nog handiger, hoeft je duo geen rugzak om.
 
Laatst bewerkt:
Op donderdag 25 juli 2002 16:18 schreef Janus J Jaspers het volgende:ja, eerst had ik van die schuimmatjes, vrij dun. Die zijn zo breed als een motor.
Later luchtbedden (uit de bagpakkers-winkel, die hebben veel lichte kleine spullen) die waren nog 4x zo dun.

hoe heten die dingen? en waren ze duur?
 
Op donderdag 25 juli 2002 16:18 schreef Janus J Jaspers het volgende:ja, eerst had ik van die schuimmatjes, vrij dun. Die zijn zo breed als een motor.
Later luchtbedden (uit de bagpakkers-winkel, die hebben veel lichte kleine spullen) die waren nog 4x zo dun.

Luchtbedden lijkt mij inderdaad het beste! Lekker zacht en klein. Als je een beetje compacte hebt kan je ze heel klein opvouwen. Heb ik in dienst ook nog menig (teveel) nachtje lekker op geslapen in het veld.
 
hoe heten die dingen? en waren ze duur?

ligt eraan. Deze waren niet zo duur. '6-kamer luchtbedden'.
Je moet eens in een grote kampeerwinkel voor wandelaars kijken. Daar hebben ze veel hele dure spullen! Maar wel licht en compact.

--> een luchtbed slaapt inderdaad heel erg veel beter dan matjes!!
 
ligt eraan. Deze waren niet zo duur. '6-kamer luchtbedden'.
Je moet eens in een grote kampeerwinkel voor wandelaars kijken. Daar hebben ze veel hele dure spullen! Maar wel licht en compact.

--> een luchtbed slaapt inderdaad heel erg veel beter dan matjes!!
ga vanavond wel ff bij vervat in R'dam kijken. Heb namelijk nog wel een goed luchtbed voor 2 personen, maar die is uit de tijd dat we met de auto gingen kamperen... en dan maakt het niet uit wat je allemaal meeneemt.
 
ga vanavond wel ff bij vervat in R'dam kijken. Heb namelijk nog wel een goed luchtbed voor 2 personen, maar die is uit de tijd dat we met de auto gingen kamperen... en dan maakt het niet uit wat je allemaal meeneemt.

Anders neem je een lekker goedkoop, klein opvouw dingetje die je aan he eind van de vakantie weggooit. Ze zijn nieuw in de verpakking het kleinst.
 
hotel is ook nog een mogelijkheid. veel goedkoper dan voor 1 weekend al die dure minispulletjes te kopen
 
Gebruik een zelfopblaasbaar matje, voordeel is dat je die heel klein kan opvouwen, door eerst dubbel te vouwen en dan pas op te rollen. Maar dat ding is zo dun dat het niet heel veel comfort biedt. Maar ik kan me voorstellen dat je omdat je met z'n tweeen bent het vooral belangrijk vindt dat het heel erg klein is.
 
hotel is ook nog een mogelijkheid. veel goedkoper dan voor 1 weekend al die dure minispulletjes te kopen

Ja precies, dat is inderdaad de andere optie. Maar als het bevalt en je gaat vaker op de motor een weekendje weg dan is het weer wel te doen.
 
tentje met slaapmatjes oprollen, achter duo aan hangreep vastmaken + spanbanden. Tanktas voor zware spullen. Heel weinig kleren + 1 slaapzak :9 in rugzakje op de rug van je duo.
is een beproefd recept

de spullen staan klaar vanmiddag maar kijken of we erop krijgen.

Kan het geen kwaad voor de kuip om daar zo'n tent op vast zetten.
 
Kan het geen kwaad voor de kuip om daar zo'n tent op vast zetten.

tsja... een paar krasjes moet toch kunnen. het blijft een gebruiksvoorwerp, z'on motor.
Anders even afplakken met stickers, tape of doorzichtige folie.

Het grote voordeel van een kawasaki: 'kawasakihaakjes' (bruikbare aanknopingspunten voor spanbanden, spinnen e.d.)

--> o, en het goede nieuws: ik mag mn rijbewijs op gaan halen en kan dus over 3 weken alsnog met de motor op vakantie :) :) (ook met zn 2en)
 
Laatst bewerkt:
Op vrijdag 26 juli 2002 14:42 schreef Janus J Jaspers het volgende:tsja... een paar krasjes moet toch kunnen.

Het gaat mij niet zozeer om de krassen maar meer om het gwicht dat je achterop gooit.

Het grote voordeel van een kawasaki: 'kawasakihaakjes' (bruikbare aanknopingspunten voor spanbanden, spinnen e.d.)

mooi spul he... *D
 
Op vrijdag 26 juli 2002 14:47 schreef zzr6001992 het volgende:Het gaat mij niet zozeer om de krassen maar meer om het gwicht dat je achterop gooit.mooi spul he... *D

o zo. Gewicht ver achterop is niet zo goed nee. Maar mn tentje met luchtbedden weegt maar een paar kilo. Haringen doe ik in de tanktas. Rugzak voor je duo ook zo licht en klein mogelijk natuurlijk; is comfortabeler en veiliger.
 
jah, ik heb nu alleen een vrij zwaar luchtbed. Denk totaal zo'n 8 a 9 kilo. Kan dat geen kwaad. Ben zelf ook niet de lichtste dus verwacht geen problemen met de gewichtsverdeling. Maar meer met de sterkte van de kuip.

Maar als ik hem goed aan de buddy handgreep vastzet moet het waarschijnlijk wel goed gaan of niet?
 
Bedankt voor de info in ieder geval.

We gaan het gewoon proberen als het niet lukt pakken we het koekblik of sturen we de tent per DHL
 
hee ik was nog aan het werk ja... ;)

Alles is goed gegaan, werkst inderdaad perfect zo'n rol achterop aan de handgreep vastmaken.

en het vrouwtje had gelijk een steuntje in de rug.

Bedankt voor de tips...gaan we vaker doen
 
Terug
Bovenaan Onderaan