Tent op de Paddock

V-twin Kevin

MF veteraan
23 sep 2009
6.136
17
Easterwood
Rare vraag misschien.. maar zijn er mensen die in een "gewone" kampeertent overnachten op de paddock?

Heb zelf een vrij grote tent maar vroeg me af of ik dat ding eigenlijk wel kan opzetten op de paddocks van bijv Assen, Zolder, Mettet, CPZ.. enzovoorts.

Ik zat er aan te denken om de tent tussen de aanhanger en de auto te zetten, en dan de scheerlijnen vast te maken aan bijvoorbeeld de velgen van de auto en aan de reling van de aanhanger. Maar de grondharingen zeg maar.. dat wordt toch lastiger dan :P

Tips? Tricks? Dit vraagstuk zit me nu al een week dwars :+
 
Been there, done that...........

We hadden eerste een tunnel-tent, maar voor de paddock vonden we die niet fijn.
Teveel scheerlijnen nodig om hem strak op zijn plek te houden.

Later hebben we een koepeltent met gekruisde stokken genomen en dat was veel makkelijker.
Die bleef namelijk zonder scheerlijnen staan......de scheerlijnen gebruikte we vnl om de tent strakker te zetten, de luifel ruimer en er voor te zorgen dat het niet al te veel wapperde.

Dus scheerlijnen aan de aanhanger/auto vast gemaakt.........maar alles maar aan 1 kant en dat werkte prima.

Je kunt natuurlijk ook je Bosch boormachine meenemen en alles vastscheren/boren. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Hmm mijn tent is ook een tunnel-achtig model. Leek me inderdaad niet ideaal.

Misschien bij de Decathlon dan toch maar een 2 seconden tentje halen of inderdaad een klein koepeltentje.


En met de boormachine bedoel je de scheerlijnen aan een lange schroef haken die je tussen de tegels vastschroeft? :P
 
Je kan een haring tussen de straatstenen slaan.op de hoek van de steen.
 
Doe ik regelmatig, maar blijft een soort van survival at the paddock..

Ik heb een klein koepeltentje .
Ik neem altijd een paar grote houtdraadbouten mee en met de accutol schroef ik die tussen de klinkers.

Meestal doe ik geen oog dicht en heb dan weer spijt dat ik geen B&B geboekt heb,maar de voorpret op het paddockis altijd weer leuker dan alleen in een B&B.
 
Ik stond zo op Zandvoort;
360.jpg


achterkant van de tent in het zand met haringen en nog een paar lijnen naar het hek en de auto/aanhanger. Omdat ik wel zeker wist dat hij toch niet wegwaaide ook nog paar lijntjes aan de motor vastgemaakt.
 
Thanks voor de tips :)

denk dat ik bij de Decathlon een iglotentje scoor omdat dat gewoon makkelijker staat, en dan voor de zekerheid wat houtschroeven meeneem en de accuboor :Y
 
Thanks voor de tips :)

denk dat ik bij de Decathlon een iglotentje scoor omdat dat gewoon makkelijker staat, en dan voor de zekerheid wat houtschroeven meeneem en de accuboor :Y

Ik heb zo een 2 seconden tent van Decathlon, één scheerlijn aan de auto vast maken en je kan prima slapen. Overdag zet ik de partytent op.
 
Ik zet een 2seconden tent op, haringen en lijn nog nooit gebruikt. Door het vullen met de luchtmatras, slaapzak en dergelijke gaat deze niet vliegen. Is wel niet hoog maar ruim genoeg. Doe dit toch al enkele jaren zo en nooit problemen gehad.
 
Gewoon in de auto slapen haha
Ik dacht dat mijn achterbank niet helemaal plat kon, maar blijkbaar moest ik eerst de zitting even overeind klappen voor ik de leuning plat gooi.

Dun matrasje achterin en een beetje beunen met de beschikbare ruimte en ik kan bijna m'n benen strekken. Eigenlijk hetzelfde comfort als in een tent met een slaapruimte van 2m lang dus :P

Ik slaap 3 mei ook gewoon in de auto :+
 
heb een oude camper gekocht en die aangepast zodat de motor erin vervoerd kan worden en dan op het paddock gewoon het bed erin :z :z :z dat gedoe met een tent is niks voor mij :N
 
Ik dacht dat mijn achterbank niet helemaal plat kon, maar blijkbaar moest ik eerst de zitting even overeind klappen voor ik de leuning plat gooi.

Dun matrasje achterin en een beetje beunen met de beschikbare ruimte en ik kan bijna m'n benen strekken. Eigenlijk hetzelfde comfort als in een tent met een slaapruimte van 2m lang dus :P

Ik slaap 3 mei ook gewoon in de auto :+

Precies! Ik heb even een stationwagen geleend zodat ik ook m'n beentjes kan strekken, word wel lekker knus tussen de campingstoeltjes, bokken en bandenwarmers xD
 
Ah joh al die zooi gooi je toch gewoon bij de voorstoelen op de grond :) Daar kun je stapelen tot aan het dak en op het dashboard kan ook nog wel e.e.a. liggen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan