Tentje neerzetten waar je wilt , geen probleem?

Investig8or

MF veteraan
14 jan 2002
2.232
0
Delft
Als ik eindelijk eens vrij heb *D , gaat over een maand de rit naar Frankrijk, en er steekt een vraag de kop op.Hoe en waar over nachten?
Het plan is om met een tentje ergens te gaan liggen :z , maar mag je zomaar ergens gaan kamperen?
Het gaat dan dus vooral om Frankrijk en Belgie.
Ik heb wel eens verhalen gelezen van iemand die zijn tent ergens in the middle of nowhere :} neerzette , en dus niet op een camping , en dat bleek geen probleem.
Iemand een idee?
De tent wordt alleen gebruikt bij mooi weer.
Het gezelschap waarmee ik ga heeft een hoog "mietje" gehalte want bij regen wordt een hotelletje gezocht ;)
(Het lijkt de ArenA wel:he getsie het spat , doe dat dak dicht.)
 
Tent neerzetten "in the middle of nowhere" mag niet in Belgie, en in Frankrijk ook niet op de meeste plaatsten.
 
Ha ha, je lijkt mij wel ik ga ook op de motor naar Frankrijk met een tent(hoewel ik gezworen had nooit meer te kamperen). Bij slecht weer een hotel en bij errug slecht weer een ander land opzoeken.Net gek, gewoon nix reserveren.
HAVE FUN. :]
 
In België mag wildkamperen iig niet, maar als je in frankrijk je tentje opslaat op een parking aan de snelweg denk ik niet dat je bezoek van de gendarmes moet verwachten. Ik heb der vorig jaar een hoop zien staan.
 
'Vrij' kamperen is in Frankrijk idd niet toegestaan, maar doe dan net als ik vorig jaar; gewoon bij een boer vragen of je daar je tent mag opzetten... Meestal geen probleem, kosten nihil en rustiger kan je het niet hebben (ik vond dat onderweg weg wel prettig). En jammer dat je met van die mietjes gaat rijden ;) Een echte motorrijder kan wel tegen een spatje regen hoor 8-)
 
Mijn dank , hoewel ik niet blij ben.
Tis duidelijk dat t niet mag.Ach ja , dan maar in een hotel(Goh wat erg :+ )
Bedenk ik me net iets erbij.
Wat is nou een leuke route?We gaan vanaf Amsterdam de snelweg op , maar in brabant eraf en dan alleen b-wegen :] .Het doel is de Vogezen , om daar in de buurt nog wat ritten te maken.Is er daar ook nog mooi motorgebied wat echt bezocht moet worden?Met eventuele overnachtingsplaatsen vriendelijk voor motorrijders. :? :?
 
o , ik dacht dat je een zxr 400 als brommer beschouwde en dat ik daarom op het fietspad moet. ;)

Maar goed plan , ga ik zeker doen.
 
ach.. gewoon tentje zetten waar het je uitkomt. vorige zomer in belgie (wel met de fiets) nog gedaan, telkens rustig plekje midden in bos uitgezocht waar jij niemand lastig valt en niemand jou lastig valt. nergens problemen gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan