Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dit weekend ga ik verder kijken naar de schade en proberen te starten. Als ie werkt danVolgens mij valt dit nog wel mee. Ander stuur en een andere koplamp. Niet zo bang zijn, het is een Honda. Aan dat ding kan weinig kapot. Kijk ff de olie na, spuit hem af, en laat hem een keer lopen. Doe ie ut dan ben je voor weinig weer klaar.
gr
Om exact te zijn was het zo gebeurd, ben aardig gaan wezen glijden hahaWas dat hier gebeurt? Google Maps Dan ben je een flink stuk doorgeschoten! Gelukkig dat het dan goed met je gaat
Ik heb afgelopen jaar mijn gecrashde CB-1 gerepareerd met tweedehands onderdelen, ik had eigenlijk alleen schade rondom het stuur, plus nieuwe knipperlichten rondom. Mijn ervaring is dat de kosten van alles bij elkaar behoorlijk oplopen. Als ik jouw motor zo zie, denk ik daar je hem het best in onderdelen kunt verkopen en verfmolens een nieuwe motor zal moeten kopen.
Ik heb mijn CB500 ook in de water geparkeerd een paar jaar terug. Bij mij heeft mijn kuip en kofferrek de meeste schade opgevangen. Omdat de voorvork en frame recht zijn gebleven heb ik mijn CB500 opgeknapt. Maar achteraf was het minder moeite om gewoon een opknapper erbij te kopen en de rest van de oude te verkopen in onderdelen en de frame naar de sloop te brengen.
Toen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nu
[afbeelding]
[afbeelding]
- De olie vervangen, de carter zat vol met water. (daarna nog 2 keer vervangen binnen 100km)
- Ik heb de bougies uitgehaald om de water eruit te pompen door het te voorzichtig te starten zonder compressie.
- De elektronica was eigenlijk geen probleem, gewoon afdrogen en met contact spray een aantal schakelaars en verbindingen schoon maken.
- Uitlaat zat vol met modder... uitgeblazen leek het op een drol, https://www.motor-forum.nl/media/6/full (hier te zien)
- De carburateurs moesten ultrasoon gereinigd worden.
- De motor moest weer naar de RDW om het te herkeuren, dat was 60€. Men heeft het gezien... het is nog steeds een motorfiets...
- Het heeft een jaar geduurd omdat als student moet je studeren en je vrije tijd is beperkt.
In iedere geval succes met afhandelen en fijn dat je er nog bent.
Serieus? Ik studeer nu (bijna master) 35uur per week en werk nog 12, tegelijkertijd ben ik de r1 motorblok aan het volledig reviseren en dr650 otr klaarmaken. Echt waar jongen, enige wat jenodig hebt is motivatie, de rest is geld en kennis. Je hebt veel meer vrije tijd dan je denkt als je kapt met 9 gaggen.
Met mijn gelimiteerde kennis over motorblokken moet ik helaas mijn motor ter sloop aanbieden. Luchtfilter eraf gehaald. Alleen maar water. Olie eruit gehaald. Alleen maar water/olie drap.
Alles gedroogd en zoveel water eruit proberen te krijgen maar de elektronica heeft er geen zin in. Niks reageert dus wss de zekeringen of iets ergers
Met school zit ik in Leeuwarden en de motor ligt bij mijn ouders in Almere, heb dan alleen zondag de tijd om eraan te werken... Zelfs als ik het werkend kreeg na twee weken vol zitten met water is de binnenkant helemaal vast geroest, en de hoeveelheid aan onderdelen die kapot zijn.... Stuur scheef, koplamp kapot, snelheidsmeter kapot, kuipdelen gescheurd/kapot, deuken in tank... Beter dat ik ga sparen voor een andere. Wil graag voor de zomer weer op de weg zijn
Achja toch bedankt voor de reacties iedereen haha
Het is verstandig om het gewoon te slopen. Als je de klus tijd zou gebruiken om te gaan werken, dan kan je sneller weer in de zadel. Het is dat je van 700€ weer een CB500 kan kopen met banden met profiel...Met mijn gelimiteerde kennis over motorblokken moet ik helaas mijn motor ter sloop aanbieden. Luchtfilter eraf gehaald. Alleen maar water. Olie eruit gehaald. Alleen maar water/olie drap.
Alles gedroogd en zoveel water eruit proberen te krijgen maar de elektronica heeft er geen zin in. Niks reageert dus wss de zekeringen of iets ergers
Met school zit ik in Leeuwarden en de motor ligt bij mijn ouders in Almere, heb dan alleen zondag de tijd om eraan te werken... Zelfs als ik het werkend kreeg na twee weken vol zitten met water is de binnenkant helemaal vast geroest, en de hoeveelheid aan onderdelen die kapot zijn.... Stuur scheef, koplamp kapot, snelheidsmeter kapot, kuipdelen gescheurd/kapot, deuken in tank... Beter dat ik ga sparen voor een andere. Wil graag voor de zomer weer op de weg zijn
Achja toch bedankt voor de reacties iedereen haha
Verstandige beslissing, geld en tijd investeren in een eenvoudig fietsje van twintig jaar oud heeft totaal geen zin. De kosten van het opknappen zijn een veelvoud van de waarde ervan, nog afgezien van het feit dat je hiervan zonder behoorlijke kennis van techniek nooit een betrouwbare motor meer kunt maken.Accu opgeladen, gaat maar tot 12.2 volt. Vandaag toch nog een reactie uit het elektronica gekregen. Sleutelgat volgespoten met WD40 en alles sprong aan... voor één minuut waarna niks meer werkte haha
Ben op zijn minst blij dat m'n snelheidsmeter nog werkt alhoewel de display beetje dim is geworden. 70070km in totaal. Nou leuk getal metertje gaat lekker op mijn volgende motor
[afbeelding]