Termaat motoren

Polly™

MF veteraan
14 feb 2008
3.041
476
Amsterdam
Aan alle kanten op dit forum word aangeraden om voor jassen, broeken, schoeisel etc. etc. maar eens bij Termaat motoren te gaan kijken, omdat ze erg veel op voorraad hebben en goeie prijzen hebben etc.
Dit geloof ik al zonder daar gekeken te hebben na al die lovende woorden, maar hoe zit het eigenlijk met de motoren die ze verkopen? Qua kwaliteit, service en prijzen bedoel ik dan.
Hier kon ik niet zo snel iets over vinden.
 
Termaat wordt alom geroemd. Er zal heus wel eens iets niet goed gaan, maar ze staan zeer goed bekend, ook met reparaties.
 
Ik koop ook altijd mijn motorkleding,laarzen,helm,handschoenen etc. bij Termaat.
En ze geven altijd standaard 10% korting op alle producten.Hiernaast willen ze altijd nog wat extra aan de prijs doen als je daarom vraagt.
Voor motoren heb ik daar ook gekeken maar die vind ik daar te duur.
De motoren zijn vaak 500-1000 euro boven de marktprijs.
Maar de motoren zijn wel goed,dat dan weer wel.
Maarjah Termaat kan ook niet in het blok kijken natuurlijk van een 2ehands motor.
 
De motoren zijn vaak 500-1000 euro boven de marktprijs.
Maar de motoren zijn wel goed,dat dan weer wel.
Maarjah Termaat kan ook niet in het blok kijken natuurlijk van een 2ehands motor.


Tja daar betaal je dan voor he. je kunt ook je motor goedkoper kopen, maar dan loop je meer risico. Wil je dat zij dat risico voor je dragen, dan betaal je daar die prijs voor.
Zij moeten het immers ook vergoeden als er iets mis is, dus zie het als een soort verzekering.
 
Tja daar betaal je dan voor he. je kunt ook je motor goedkoper kopen, maar dan loop je meer risico. Wil je dat zij dat risico voor je dragen, dan betaal je daar die prijs voor.
Zij moeten het immers ook vergoeden als er iets mis is, dus zie het als een soort verzekering.

Voor 500 tot 1000 euro kun je toch wel een allrisk afsluiten?
 
Tja daar betaal je dan voor he. je kunt ook je motor goedkoper kopen, maar dan loop je meer risico. Wil je dat zij dat risico voor je dragen, dan betaal je daar die prijs voor.
Zij moeten het immers ook vergoeden als er iets mis is, dus zie het als een soort verzekering.
Je krijgt toch overal garantie?
Termaat geeft niet meer maanden garantie dan een ander.
Ze hebben bij Termaat misschien een betere inspectie gehad.
Maar zoals ik al eerder zei,Termaat gaat niet in het blok kijken van een 2ehands motor.
Dus bij Termaat kunnen er ook slechte tussen zitten.
 
Er lopen wat mij betreft de laatste tijd wat te veel mannetjes rond die van kant nog wal weten.

Een jaar of 3 geleden een prettigere zaak in vergelijking tot nu.

edit. qua kleding, met motoren geen ervaring daar.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf een nijmegenaar, en ken termaat al uit de tijd dat ik nog met een snotpin rondliep, en een tut in de mond.... ofschoon ik nooit yamaha motor heb gereden, ( wel de alom bekende FS1, natuurlijk met groot spul wat we bij Koentje termaat kochten) kon je daar altijd goed terecht, voor kleding, onderdelen, en alles wat je verder voor een gemobiliseerde 2 wieler nodig hebt of had, en eigenlijk als ik het zo terugdenk, nooit een slechte reactie gehoord over Termaat.....
gewoon een al jaren bestaande oerdegelijke dealert dus
 
Ik heb tijdens dertig jaar motorrijden met behoorlijk wat werkplaatsen ervaringen opgedaan, en die van Termaat scoort imho zeker kwa technische vaardigheden erg hoog. Zodanig zelfs, dat wij de Fazer 600 van mijn ega daar laten onderhouden - terwijl wij 115 km verderop wonen, waardoor een beurt ons dus feitelijk een hele dag kost. Dat hebben wij er graag voor over.

Een mogelijk nadeel is dat Termaat bij een beurt in beginsel geen leenmotor ter beschikking stelt voor de duur van de beurt, wat onhandig kan zijn indien een beurt langer dan een dag duurt. Je kan natuurlijk wel vragen of je, om de tijd te doden, een stukje op een demo mag rijden...

Daarnaast kan je uiteraard niet in een blok kijken zonder het open te maken, maar een ervaren, goede monteur kan aan de hand van hoe een blok loopt en de algehele staat van een motor, wel degelijk een behoorlijk goede inschatting maken van de staat van een blok. Is gewoon een kwestie van veel ervaring. Daarnaast is er altijd nog zoiets als garantie. En ja, daar betaal je natuurlijk voor. Het is niet aan de motorzaak, maar aan jezelf of je daarvoor kiest of niet.

Of een allrisk-verzekering ook blokschade dekt? Ik zou dat voor de zekerheid wel even van tevoren in de polisvoorwaarden opzoeken, voordat je daarop gaat gokken...
 
Op de motorbeurs wilde Yamaha naast de nieuwe Tenere ook een oud, maar klokgaaf exemplaar ten toon stellen. De importeur belt dan naar Termaat en die regelt het verder. Ze kennen hun klanten en weten wie zoiets heeft. En zo komen ze dan bij een lid van de Tenereclub terecht:
full
 
LEUK!!

ikzelf heb ook hele goede ervaringen met termaat maar ook iets minder goede ervaringen;

over de winkel heb ik totaal niets te klagen, ik ben er altijd erg goed geholpen (mits je niet in drukke momenten komt, dus zaterdag middag of zo)

helaas ben ik iets minder te spreken over de garage gedeelte; ik heb er tot nu toe 2 motoren (nieuw) bij termaat gekocht, en beide keren bij het afhandelen in de winkel heb ik totaal niets op aan te merken, maar bij mijn 1e motor hadden ze geen nederlandse handleiding bij meegeleverd, dus leerde ik later pas dat ik tot 1000 km had moeten inhouden (welke ik wel had willen doen) ik kreeg de handleiding wel opgestuurd. maar van mijn 2e motor (ook weer een fazer) kreeg ik dit keer wel een handleiding, maar in het duits, en nederlands heb ik nu nog altijd niet gezien. verder heb ik bij aflevering een incomplete pro oiler gekregen, en meerdere malen naar gevraagd, maar nooit afgemaakt (de monteur zei dat die onderdeel nageleverd zou worden of zo)

uiteindelijk ging de prooiler kaduuk, en heb ik em maar eruitgehaald.

dit alles neemt niet weg dat ik mijn motor niet bij termaat zou laten repareren, integendeel, over de beurten ben ik juist heel erg tevreden. ik vind het dus jammer van die paar kleine missers...
 
Nou ik wacht nog steeds op een telefoontje van Termaat. Ze zouden een vizier bestellen voor mijn oude helm... Zie topic . Ondertussen hoef ik deze niet meer want ik rijd nu al een tijdje rond met een HJC :] . Wat een service van Termaat. :r Oh ja en toen ik daar was om mijn verhaal te doen en iets te regelen keek ik natuurlijk of ik niet een andere helm kon passen en kopen. Nee HJC zou me nooit passen maar wel een Arai van 500 euro en als ik helmen wou passen moest ik maar terug komen nadat de heren hadden gegeten. Alsof ik een uur ga wachten in Nijmegen waar ik niet eens woon. Nee dat is echt klantvriendelijk....
 
Laatst bewerkt:
Dat vind ik nou raar he want bij termaat is het jaar en dag bekent dat ze een uur pauze nemen.
Dan doe je toch even bij hun achter bij de horecazaak een heel lekker broodje voor weinig geld en daarna nog een rondje lopen en je uur is weer voorbij.
Zie het probleem niet echt hoor maar ja klagen is nu eenmaal makkelijker dan een oplossing bedenken ;)
En helemen passen: als ik zeg dat ik een bepaalde helm wil passen en hun zeggen dat ik die niet zal passen dan blijf ik net zolang doordrammen (wat overigens nooit nodig is meestal) totdat ik die helm op me kop heb.

En oja ik woon ook niet in Nijmegen alleen wel dik 150 km verder :W
 
Zelfde verhaal voor mij!
Als je naar Termaat gaat heb je vast en zeker op de site gekeken.
Daar staat netjes vermeld dat ze een uur pauze hebben 's middags. Niks mis mee.
En ja, ze zijn een beetje "Arai minded" bij Termaat, maar als je aangeeft dat je echt voor een andere helm komt helpen ze je er prima mee hoor. Ik ben zelf met een AGV de winkel uit gelopen. :W
 
Ik heb daar mijn pak en helm gekocht.

Vond achteraf gezien het advies niet helemaal top.
De jas zat behoorlijk strak, maar dat hoorde zo volgens hem dus ja, ik ging ervanuit dat hij wist waar die over had. Het was mijn eerste pak dus ik wist er ook niks van.
Na 1,5 seizoen heb ik toch maar een andere jas gekocht (bij een andere winkel ook) , eentje die niet té strak zit.
Terugbrengen heb ik niet gedaan omdat ik zat te wachten tot het punt dat jas "ingereden" was (volgens verkoper) maar dat gebeurde maar niet.. LOL.
Toen was ik al ff een paar weken verder.

Mijn Shark helm heb ik daar gekocht.
Ik wist precies welke ik wilde hebben, en in welke kleur, de kleur hadden ze niet in mijn maat, dus besteld. Hadden ze de verkeerde besteld.
Nóg een keer besteld en voor het ongemak kreeg ik een het vizier voor de helft van de prijs.

Dus voor de prijs is het wel oké maar voor de service.... er lopen wat teveel studentjes rond naar mijn mening.
Ik heb niks tegen studenten maar wel als ze niet weten waar ze het over hebben.
 
Ik heb daar mijn pak en helm gekocht.

Dus voor de prijs is het wel oké maar voor de service.... er lopen wat teveel studentjes rond naar mijn mening.
Ik heb niks tegen studenten maar wel als ze niet weten waar ze het over hebben.

:Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y
 
Pas nog een paar mooie Dainese Handschoentjes gehaald.... :]
prima zaak! hebben meer als ze zelf weten... *D
 
Ik vind het een TOPzaak, met een plezierige sfeer, goed advies en prima service. Zo zouden er veel meer moeten zijn!
 
Voor 500 tot 1000 euro kun je toch wel een allrisk afsluiten?

Wat zijn er toch een boel mensen die denken dat een all-risk verzekering ook motorpech dekt. Is alleen voor schade na ongelukken!!! |(

Bij Termaat heb ik ook al regelmatig spul gekocht. Ze zijn niet superduur, maar niet per sé het goedkoopst. Dankzij het ruime assortiment kun je bijna altijd wel slagen. Volgens mij moeten ze het er niet hebben van de verkoop van motoren, maar echt meer op de kleding... stampvol op mooie zaterdagen!
 
ff denken..
Mijn pak heb ik daar gekocht. Pak ging bij de naden kapot. Hebben ze prima opgelost binnen een uur. Toen ging de rits kapot. Dat konden ze niet zelf en ook niet de kleermaker om de hoek ofzoiets. Hebben ze het opgestuurd. Dus qua service niks te klagen.

En ja het is er een zooitje in de winkel zelf, maar het is zo'n zaak van.. Als het gaat verhuizen is het termaat niet meer en gaan ze kapot.

Over de motoren kan ik niks melden.. Hoor niks dan goede verhalen.
 
Dat vind ik nou raar he want bij termaat is het jaar en dag bekent dat ze een uur pauze nemen.
Dan doe je toch even bij hun achter bij de horecazaak een heel lekker broodje voor weinig geld en daarna nog een rondje lopen en je uur is weer voorbij.
Zie het probleem niet echt hoor maar ja klagen is nu eenmaal makkelijker dan een oplossing bedenken ;)
En helemen passen: als ik zeg dat ik een bepaalde helm wil passen en hun zeggen dat ik die niet zal passen dan blijf ik net zolang doordrammen (wat overigens nooit nodig is meestal) totdat ik die helm op me kop heb.

En oja ik woon ook niet in Nijmegen alleen wel dik 150 km verder :W

Als je al in de zaak sta en je probeert wat te regelen (lees oplossing verzinnen) dan is het niet klantvriendelijk als je eruit word gewerkt.... Kijk als ik nou in de pauze aan kwam rijden ok...maar dat was niet het geval. En ik ga toch niet wachten op een bedrijf die me naar buiten werkt....dan ga ik wel naar de concurrent. Jammer voor Termaat maar dan zijn ze gewoon een klant kwijt.
 
Heb er (nog) geen motor gekocht, simpelweg door geldgebrek :') maar in ieder geval over de service van kledingverkoop ben ik zéér tevreden :)

Je kunt er om raad vragen, maar ook lekker ongestoord zelf snuffelen.. :) :Y prima zaak!
 
Vodkat schreef op 12 april 2008 @ 08:01

Dus voor de prijs is het wel oké maar voor de service.... er lopen wat teveel studentjes rond naar mijn mening.
Ik heb niks tegen studenten maar wel als ze niet weten waar ze het over hebben.
Helemaal mee eens; op drukke momenten loopt er inderdaad veel van dit personeel rond. Geen slecht personeel, maar er zit toch een behoorlijk verschil tussen de ervaren mensen die je toch van extra informatie kunnen voorzien.
 
Voor 500 tot 1000 euro kun je toch wel een allrisk afsluiten?

verzekeringen zijn alleen voor ongelukken, daar heeft de verkoper niks mee te maken.


Je krijgt toch overal garantie?
Termaat geeft niet meer maanden garantie dan een ander.
Ze hebben bij Termaat misschien een betere inspectie gehad.
Maar zoals ik al eerder zei,Termaat gaat niet in het blok kijken van een 2ehands motor.
Dus bij Termaat kunnen er ook slechte tussen zitten.

maar je hebt garantie en garantie... ik heb ook wel eens "garantie" gehad op een product en als je er dan aanspraak op wilt maken zijn er in eens allerlei kleine letters met voorwaarden bla bla.

ik ken termaat niet verder, maar wou alleen even aangeven dat wat meer betalen niet altijd slecht is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan