Termignoni echt of nep?

bsmpower

Die hard MF'er
11 okt 2010
360
128
Utrecht
Hoi, al een tijdje twijfel ik of mijn Termignoni uitlaten echt zijn of niet. De vorige eigenaar zei dat de eigenaar daarvoor (jaja) ze er op had gezet en het echte waren. Ik acht de kans groot dat ze nep zijn, maar twijfel iets omdat het materiaal wel bijzonder aanvult. Niet glad en glanzend, maar mat en je voelt de stroken. Hoe kom ik er achter of ze echt of nep zijn? Het maakt me trouwens verder weinig uit, maar als ze nep zijn dan haal ik de logo's er ook af 🙂

20200222-104827-001.jpg

20200222-104822.jpg

20200222-104806.jpg

20200222-104756.jpg

20200222-104755.jpg

20200222-104735.jpg
 
Denk wel dat ze echt zijn, alleen betwijfel ik of het ook Termignoni's zijn..

Dat je de stroken voelt en de matte afwerking van het materiaal, zegt dat het echt carbon is.
Het RVS ziet er ook goed uit.

Wel apart dat er een Engels keurmerk op zit.

Het zou goed kunnen dat het een Engelse demper is met Termignoni stickers...
Een Delkevic of iets dergelijks, niks mis mee, maar geen Termignoni.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het geen Termignoni is, de bevestiging is anders.
Er zit geen beugel om heen, zoals ik het kan terug vinden.
 
Ik heb op mijn vorige Duc ook echte termi's gehad (wel met het Ducati Performance logo erop, maar gemaakt door Termignoni), daarvan zag het carbon er toch heul anders uit. Plus Termignoni maakt ze passend voor een bepaald type en gebruikt dan vaak vaste bevestigingspunten want een beugel er om heen staat niet mooi. Ik denk dus ook dat dit gewoon een setje andere dempers zijn met een termi sticker erop.
 
Ik heb op mijn vorige Duc ook echte termi's gehad (wel met het Ducati Performance logo erop, maar gemaakt door Termignoni), daarvan zag het carbon er toch heul anders uit. Plus Termignoni maakt ze passend voor een bepaald type en gebruikt dan vaak vaste bevestigingspunten want een beugel er om heen staat niet mooi. Ik denk dus ook dat dit gewoon een setje andere dempers zijn met een termi sticker erop.

Ik denk dat het geen Termignoni is, de bevestiging is anders.
Er zit geen beugel om heen, zoals ik het kan terug vinden.

termignoni heeft zat uitvoeringen met beugels erom heen...
 
Ik zie dat ik wat berichten heb gemist. Bedankt allen. Ik kwam zelf deze nog tegen, die lijken er nog het meest op qua ronding aan het eind en de typische beugel.

Ducati-SS-Bassol.jpg


@Chriskx dat is wel heel concreet, hoe weet/zie je dat? Op de website zie ik geen uitlaat die er zo uit ziet?
 
Geen termignoni maar wat kan jou't rotten.

Ik persoonlijk zou ze nog even doormidden zagen staat net wat dikker, ik hou niet zo van die grote kanonnen. En ff die sticker eraf, Ali gehalte is vrij hoog zo.

Ook klinken ze dan extra lekker maar alles heeft te maken met smaak.

Mooie pijpen voor de rest man lekker rijden joh 👍
 
Het maakt ook niet heel veel uit, maar voel me vooral wat genept door de vorige eigenaar. Binnenkort stickers er maar af, wie weet zit er een merkje achter.

P.s. ze zijn niet zo heel groot hoor, op deze foto iets beter zichtbaar. Met de killers eruit gaat het al behoorlijk hard. Verkorten maak ik de buren denk ik niet blij mee. En lekker rijden heb ik zeker zin in, nu alleen het mooie weer nog 😏

F754-E6-A8-1204-4-E53-8-D5-E-DD57-F9550-A4-B.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan