Terrot gevonden!!

bredebeier

MF veteraan
9 aug 2003
25.160
2.238
In Frankrijk 2 weken geleden een Terrot tegen het lijf gelopen tijdens de familievakantie.
Wil deze de komende week gaan halen daarom wat vragen en gegevens.
Leeftijd:anno 1944
Takt: twee
Cilinders:1
Versnellingen :3
Inhoud cilinder:100cm3
Weet iemand wat van deze motor af?
Wat mag zo'n (lopend) exemplaar kosten?
Daar dit mijn eerste klassieker wordt wilde ik graag iets meer weten.
Iedereen die wat weet,alvvast bedankt voor de moeite.

is het er zo een?

terrot.jpg

heb ff zitten zoeken, ken de fiets verder niet
http://www.alltimers.nl/Terrot%20L%201932%200104/TPN/TerrotL_320104PNa.HTML

http://www.yesterdays.nl/nl/specificaties/motoren/specs39.htm

Misschien kan je er wat mee

Dingskes zijn redelijk prijzig, zekers als ie nog loopt en compleet is...Wat ie mag kosten ... afhankelijk van de staat en compleetheid natuurlijk...Maar zal in Frankrijk aanzienlijk meer opbrengen dan hier...

Hey CB,die ik ga kopen is wat jonger,1944.
Er staat een soortgelijke op de folder van vmc motor.
Quevara, bedankt voor je adressen,ook deze zijn het niet,maar ik weet nu wel zeker dat ik tegen een koopje op ben gelopen.
Motor liep nog en was in originele lakstaat.
Alleen terrot schildje op de tank mistte.
Moet toch te vinden zijn?
Nog meer mensen die wat weten?
Ik mail sowieso even de aanwinst als we terug zijn uit frankrijk.

Opgelet, die dingen zijn totaal niet gezocht (als het eentje zoals op de foto is) naargelang de staat kan zelfs 100€ al te veel zijn...

Kijk op de website van de franse terrot club, daar vind je alle info

full

Dan zijt gij toch niet goed ingelicht ; die dingen brengen wel degelijk geld op, zolang de staat maar orgineel is...En verders ; wat de gek ervoor geeft is meer dan de wijze er voor zal betalen he... ;) Verders heb je wel bekijks met zo'n ding...en daar gaat het toch ook ene beetje om...

Niet goed ingelicht :?

Sommige van die dingen brengen geld op, inderdaad...

Maar een franse tweetakt van 100cc uit de jaren 40 is WAARDELOOS!!!!!

Bijna niemand zoekt/wil die dingen. Je vind ze daarneboven ook nog eens bij bosjes (in ieder frans boerendorp is er nog wel eentje "te vinden")

Je hoeft me niet te geloven, maar informeer je bij iemand met een gedegen kennis van oldtimermotoren en die zullen dit echt wel bevestigen

En inderdaad het gaat niet om de waarde maar om de fun

daarom rijden we op brikken nietwaar ;)

Maar het is toch ook stom om iets te kopen voor een prijs die je er nooit maar dan ook nooit voor terugkrijgt wanneer je het om een of andere reden toch weer moet verkopen.

Dus twee keer nadenken voor je een dergelijk type terrot koopt

Als je terrot op de folder van de VMC staat is ie van uiterlijk 1940, want anders mag ie niet bij de VMC. Informeer eens bij de Club Franse Motoren als ie van na de oorlog is. Je vindt vast wel een link bij de VMC of bij Yesterdays. En bouwjaar 1944, weet je dat wel zeker ? Een franse fiets uit de tweede wereldoorlog ? Al was La douce France toen al wel bevrijd natuurlijk.

Opgelet, die dingen zijn totaal niet gezocht (als het eentje zoals op de foto is) naargelang de staat kan zelfs 100? al te veel zijn...

Kijk op de website van de franse terrot club, daar vind je alle info

(Afbeelding)

Mijn broer heeft ook zo'n ding, inderdaad voor 100 piek gekocht (guldens volgens mij nog). Die ziet er dan wel wat beroerder uit als deze, maar toch...

Kopen dat ding en mee met de eerstvolgende OBT! :)
Wat het moet kosten weet ik niet, maar als je de prijzen bij Yesterdays ziet, valt je bek open! www.yesterdays.nl
Of het daar allemaal gewilde typen zijn? Geen idee.
Misschien zijn die lui bereid je te adviseren.

Succes met je Brik! :9 (ofissutnoueenklassieker :? )

Medebrikkers,of OBT'ers.
Al met al weet ik eigenlijk nog niet veel meer nu.
Wie weet er nog meer dan wij samen?

Als je een foto op MF zet kunnen we met z'n allen zien waar we het over hebben. Terrot was een beetje een grote fabriek destijds, zeg maar de Honda van voor de oorlog. Met dus nogal wat modellen in een lang bestaan.

Foto?
Hoe doen we dat?
Heb er wel een gezien op een andere site
Wil wel plaatsen maar weet niet hoe :?

De mijne heeft alleen een zwarte koplamp en chromen uitlaat(moet ém nog halen uiteraard)
de tank is ook gewoon zwart en op het voorspatbord zit een plaatje met nummer.
Wie weet er nu meer over deze motor? :?

Jij bent een grapjas !!!! Vraag je ons wat voor motor het is en heb je het zelf al uitgevogeld !!!!

Zo'n fiets kun je rustig meenemen voor 100,-, mag er volgens mij ook nog wel een nulletje achter staan als ie een beetje compleet is.

Zodra je hem hebt gelijk lid worden van de VMC, superfijne club voor motoren van voor 1941 die ook veel hele mooie ritten organiseerd door het hele land heen. Ik kan het weten, ik ben zelf ook lid. Dat is echt een must hoor, ook als je nog moet restaureren.

Ik wil je nog even wat op het hart drukken: als je de motor thuis hebt zet hem in de kamer en als het echt niet anders kan in de schuur, zet er een stoel bij en bekijk je motor van top tot teen. DOE NOG HELEMAAL NIETS !!! Vooral niets afschuren, niet aan transfers peuteren, nergens grof geweld gebruiken als iets niet meteen los wil, niet met de tank tegen de deurpost laten vallen bij het naar binnen zetten (haal de tank er anders even af) en vooral niet voor dubbel geld aan de buurman verkopen ! Je hebt iets moois waar je heel veel plezier van kunt/zult hebben als je het goed en geduldig aanpakt.

Nogmaals gefeliciteerd met je aanwinst.

Jemig een 500 !!!! You lucky bastard !!! Wowowowowowo!!!! Sorry m'n stoel wordt nat !!! Oeps !!

Ik vond em bij een oud menneke die aangaf dat het een 100 cc was.
Die weet dus niet wat hij heeft staan
Zal ik em dat vertellen als ie in de bus staat? ;)
Hij loopt ook nog!
Zit in de originele lak en is kompleet op de tankschildjes na(voor zover ik er dan al vanaf weet natuurlijk.)
Heb gisteren afgesproken dat ik hem 12 of 13 juni kom halen.voor 800 euro heeft ie 'em weggezet O-)
Foto volgt(niet in de kamer maar lekker in een verwarmd schuurtje)
Ook een;}de foto volgt snel

P.S.;

Ben dus 9nog) een echte leek op dit gebied
Wat is er zo bijzonder aan een 500?
Heb me al aangemeld bij de vmc.
Je ziet me wel een keer verschijnen bij een rit.
Ik zag de foto opeens staan,toeval dus dat ik er zo achter kwam,maar wel leuk.

Terug
Bovenaan Onderaan