[terug??] afgetrapte Suzuki GS500E in Nijmegen

mooi dat ie weer terecht is, en een mooi verhaal rijker :t
ik weet nog dat ik eerder hier schreef dat ik hoopte dat ie weer teruggevonden zou worden.
helaas is dat ´in één stuk terug´ toch negatief afgelopen. ;(

Een mooi MF project, met z'n alle die fiets weer de weg op krijgen!
+1 :t :]
 
Laatst bewerkt:
Als training voor de enorme rotschop die de dieven tegoed hebben!

maar serieus: de kans is groot dat je die machine niet meer terug ziet.
sterkte, en hopelijk komt hij toch nog (in een stuk) boven water.

Gr.
Lonewulf

Ik vind het mooiste nog dat je hebt gezegd dat je hoopt dat hij in één stuk boven water komt _O-
 
Is-ie in een ultras(ch)oon badje geweest ? _O-

Ik zou zeggen: een scenario voor Flikken Maastricht/Nijmegen.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik niet weet is of dat de motor alleen WA of ook beperkt casco verzekerd was. In het laatste geval heeft hij de dagwaarde uitgekeerd gekregen en is de motor nu van de verzekering.
 
Ik vind het mooiste nog dat je hebt gezegd dat je hoopt dat hij in één stuk boven water komt _O-

...

Verder ook MP, speurders en wat andere kanelen in de gaten gehouden voor mijn GS500 of herkenbare onderdelen, maar nog niks opvallends voorbij zien komen.

En ik zelf had het in een eerdere reactie over kanalen in de gaten houden. Jammer dat ik het Maas-waalkanaal over het hoofd heb gezien :+ .

Maar goed, vandaag en gisteren met flink wat instanties gebeld.

Eerst de gemeente, daarna rijkswaterstaat, daarna de Gelderlander, en daarna met de politie. Ik werd van allerlei kastjes naar allerlei muren gestuurd, maar niemand kon me vertellen waar ie nu precies was.

Over maximaal 10 werkdagen komt rijkswaterstaat met een definitieve reactie, dus het wordt nog een tijdje wachten.
 
ga er maar van uit dat je hem niet meer terug gaat zien of dat het heel veel geld gaat kosten (meer als de motor waard was voor hij werd gestolen). als je hem per se terug wilt zal je waarschijnlijk de bergingskosten moeten gaan betalen en dat kan behoorlijk in de papieren gaan lopen. en als je die niet wenst te betalen wordt het frak als schroot verkocht om een deel van de kosten te dekken.
 
Nou, ik kreeg zonet een telefoontje, en hij staat ergens op een stallingsplaats, al sinds de derde.

Maar goed, hij kan vandaag worden opgehaald, en mij werd telefonisch verteld dat hij kostenloos naar een locatie in NL kan worden versleept/afgesleept (zat blijkbaar in de verzekering, ik had persoonlijk geen idee).

De vraag is nu een beetje, waarheen precies. Ik heb begrepen dat een motor in deze staat niet echt meer te redden is, zonder er veel tijd en geld in te stoppen. Dus ik denk dat ik hem maar gewoon laat ophalen door een sloopbedrijf/oud ijzer toko. Of als iemand er interesse in heeft, kan ik hem ook daar naar toe laten verslepen.

Een beetje een treurig einde na dit avontuur ;(
 
Nou, ik kreeg zonet een telefoontje, en hij staat ergens op een stallingsplaats, al sinds de derde.

Maar goed, hij kan vandaag worden opgehaald, en mij werd telefonisch verteld dat hij kostenloos naar een locatie in NL kan worden versleept/afgesleept (zat blijkbaar in de verzekering, ik had persoonlijk geen idee).

De vraag is nu een beetje, waarheen precies. Ik heb begrepen dat een motor in deze staat niet echt meer te redden is, zonder er veel tijd en geld in te stoppen. Dus ik denk dat ik hem maar gewoon laat ophalen door een sloopbedrijf/oud ijzer toko. Of als iemand er interesse in heeft, kan ik hem ook daar naar toe laten verslepen.

Een beetje een treurig einde na dit avontuur ;(

Als je het kenteken nog hebt, direct een zelfsloopverklaring in 3 voud met kopieën naar de rdw sturen. De politie geeft namelijk aan alle instanties door dat de motor weer bij de eigenaar is.
 
Nou, ik kreeg zonet een telefoontje, en hij staat ergens op een stallingsplaats, al sinds de derde.

Maar goed, hij kan vandaag worden opgehaald, en mij werd telefonisch verteld dat hij kostenloos naar een locatie in NL kan worden versleept/afgesleept (zat blijkbaar in de verzekering, ik had persoonlijk geen idee).

De vraag is nu een beetje, waarheen precies. Ik heb begrepen dat een motor in deze staat niet echt meer te redden is, zonder er veel tijd en geld in te stoppen. Dus ik denk dat ik hem maar gewoon laat ophalen door een sloopbedrijf/oud ijzer toko. Of als iemand er interesse in heeft, kan ik hem ook daar naar toe laten verslepen.

Een beetje een treurig einde na dit avontuur ;(
Had ik ook met mijn motor na een ongeluk, werd opgepikt in Duitsland net over de grens en ergens gestald. Na een telefoontje naar het bergingsbedrijf werd hij thuis gebracht. Helemaal kosteloos met de goedkoopste WA verzekering bij Univé. :Y
 
Had ik ook met mijn motor na een ongeluk, werd opgepikt in Duitsland net over de grens en ergens gestald. Na een telefoontje naar het bergingsbedrijf werd hij thuis gebracht. Helemaal kosteloos met de goedkoopste WA verzekering bij Univé. :Y

De mijne was ook voor 4 euro/maand verzekerd bij de ANWB, dus ik ging er eigenlijk vanuit dat echt alleen puur schade aan andersmans voertuig vergoed zou worden. Best goede service dus :).

Maar ik heb er alsnog geen gebruik van gemaakt. Ik heb met het bergingsbedrijf afgesproken dat ik afstand neem v/d motor, en dat zij hem verder gaan verkopen. Was best nog wel veel gedoe, want alle instanties onderling wisten weer helemaal niks van elkaar.

Morgen stuur ik het kentekenbewijs op, en dan is het verhaal wel zo'n beetje rond.
 
De mijne was ook voor 4 euro/maand verzekerd bij de ANWB, dus ik ging er eigenlijk vanuit dat echt alleen puur schade aan andersmans voertuig vergoed zou worden. Best goede service dus :).

Maar ik heb er alsnog geen gebruik van gemaakt. Ik heb met het bergingsbedrijf afgesproken dat ik afstand neem v/d motor, en dat zij hem verder gaan verkopen. Was best nog wel veel gedoe, want alle instanties onderling wisten weer helemaal niks van elkaar.

Morgen stuur ik het kentekenbewijs op, en dan is het verhaal wel zo'n beetje rond.
Denk dat het wettelijk zo geregeld is, verzekeraars doen dit vast niet omdat ze zo liev zijn. :+

"Kun je niet meer rijden met je auto na een ongeval? Dan mag je hem auto laten wegslepen en bergen. Per ongeval vergoedt de WA-verzekering dit één keer. Dit geldt ook voor een eventueel aangekoppelde aanhanger. Daarna kunnen jij en je passagiers met de taxi naar jullie bestemming reizen. De kosten worden vergoed door je WA-verzekering. Ben je in het buitenland? Dan kun je de auto laten repatriëren. Voor jou en je passagiers worden de kosten voor het openbaar vervoer naar Nederland vergoed."

WA-verzekering: dit vergoedt je verzekeraar - Independer.nl

Jammer dat je feitelijk niks meer hebt aan de motor maar je hebt nu wel een soort van afsluiting i.p.v. afvragen waar die motor is gebleven. :Y
 
zorg voor een vrijwaring


Van RDW?
De R is van RIJKS... :+

Ik heb hier ook nog een kenteken waar ik vanaf moet, dat heb ik nog omdat het niet opgestuurd is vanwege het feit dat "er iets mis ging in de registratie en het kentekenbewijs dat ik op heb gestuurd zoek is, tegen betaling van xxx kunt u een nieuw aanvragen onder overleggng van het oude kentekenbewijs (wat ik niet meer heb omdat het opgestuurd is)" :r
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan