terug naar 25kW wat komt er allemaal bij kijken?

Roelenzo

Rookie
7 feb 2003
6
0
Den Haag
Ik heb een aardig motortje op het oog (GS500e) voor mijn vriendin. Alleen moet'tie nog terug naar 25kW. Nu weet ik dat het met dit type wel kan, alleen vroeg ik me af wat de (papieren)procedure is om dit voor elkaar te krijgen en of het wel te doen is?
Voor het terugtunen hebben we een handige harrie die dat wil doen (heeft een crossmotorwinkel) alleen van de papierhandel heeft hij ook geen kennis.

Vraag:
- Wat moet er allemaal gebeuren om legaal een motor terug te zetten naar 25kW?
- Moet de motor ook op 'licht'-kenteken staan of is alleen een bewijs nodig aan je verzekeringsmaatschappij?
- Hoeveel tijd gaat dit zo ongeveer kosten?

Bedankt!
GSXRoel :]
 
Laten keuren door RDW en dan komt het op het papiertje te staan. Tijd??? Tis RDW dus het kan weleens wat tijd kosten. Het kan ook heeel errug snel gaan. Mijn motor was na telefonisch contact met RDW binnen 3 dagen gekeurd!!
Suc6
 
ik heb een cb500 uit 94 gehad. hebben ze kleinere rubbers tussen de cilinders en de carburateurs gezet. 20 euro per stuk. de dealer stuurt een verklaring naar het RDW en RDW stuurt dan een nieuw kenteken op met 25kw vermelding. kost in totaal zo'n 150 gulden. zal bij gs500 ook wel ongeveer zo zijn.
 
zijn er nog problemen als je als particulier zelf papieren probeert te fixen met de RDW ipv via een dealer?

Mich, wat is de technische ingreep om een GS500 terug te voeren?
Ennuh vertel eens meer over je motor die te koop staat :)
(zie mail)
 
zijn er nog problemen als je als particulier zelf papieren probeert te fixen met de RDW ipv via een dealer?

Mich, wat is de technische ingreep om een GS500 terug te voeren?
Ennuh vertel eens meer over je motor die te koop staat :)
(zie mail)

He hoe en wat het precies in zijn werk gaat weet ik niet. Bij mij is het door een dealer gedaan. Het is iig meer dan een ringetje plaatsen.
Piccie van de onderdelen die ik terugkreeg, dus om hem weer op vol vermogen te krijgen.
KIF_0843.JPG
 
Ik heb overigens een tijdje rondgereden met 25kw, op kenteken gewoon vol vermogen en een uitdraai van de vermogensbank op zak...

Als je vriendin al wel 21 is, maar nog niet haar grote rijbewijs heeft kan dat dus ook een optie zijn.

Bij mij zat het nog wat moeilijker in elkaar, omdat mijn motor uit duitsland komt. Deze mocht een keer gekeurd worden oid, dus eenmaal 25kw op kenteken kon ie niet meer terug naar vol vermogen... vaag verhaal, maar ik heb het dus op die manier opgelost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan