Terug naar Andreasberg.....12 t/m 14 juni 2020

Via de Oost of via de Zuid?

  • Ik wil op vrijdag niet te veel kilometers maken en ga liever via de oost variant, 250 km

    Stemmen: 5 33,3%
  • Ik ben wel eens nieuwsgierig nieuwe stukjes Duitsland en wil die zuid variant, 350 km

    Stemmen: 10 66,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Wel jammer dat Thijs niet meegaat. Ik ken hem niet persoonlijk maar ik had het wel leuk gevonden om onze motoren te vergelijken.., volgens mij hebben we exact dezelfde ?
 

Bijlagen

  • 1B110296-7299-4C1C-9CE8-A07086A10725.jpeg
    1B110296-7299-4C1C-9CE8-A07086A10725.jpeg
    65 KB · Weergaven: 10
  • BE9386D3-6645-45E3-BEC8-E9276D001C40.jpeg
    BE9386D3-6645-45E3-BEC8-E9276D001C40.jpeg
    66,6 KB · Weergaven: 15
Ja Willem, jammer. Eerdere edities waren we wel van de partij, maar dit jaar niet.
We hebben dezelfde. Mijne is een voormalige demo, een van de eerste 'edition' uitvoeringen die van de band rolde in maart 2007. Jij hebt juist ongeveer de laatste.
IMG_20190728_113257659_HDR.jpg
 
Lijkt wel of je ze op Netheid Van De Uitlaat Bochten hebt gesorteerd voor de foto Thijs. Op de foto zien die er van de zwarte ST het mooist uit en die van de Pekel Fiets (hoe zou het komen?/) helemaal rechts het minst...
 
Verslagje Deel 2.

Na het ontbijt in het zonnetje gingen we op pad.
1591224948987.png


Fraaie route, soms wat rechte stukken maar ook soms fijne slingertjes. Wegdek varieerde van "biljart laken" tot "pas op voor de kuiltjes!".



Lunchplek was goed uitgezocht door Erik en tevens gereserveerd, wij werden verwacht en kregen onze eigen tafel:
1591225082046.png

Er was ook WiFi, uw verslaggever zit de menu kaart dan ook digitaal te bestuderen. De uitbaters waren wel redelijk streng op het voorzetten van je masker als je naar het toilet ging. Een wat ouder stelletje dat dit niet geheel in de smiezen had werd effectief gecorrigeerd.

Enfin, ook hier een briefje invullen en er kon genoten worden van een Radler 0.0 en een eenvoudige doch voedzame en tevens gezonde (zie pijl) maaltijd.
1591225220430.png


1591225267640.png


1591225287028.png


FF bijkomen van al dat gebochtendraai en genieten van het lekkere zonnetje.

In Bronckhorst was de horeca nog niet geheel van start, dat mocht pas die maandag daar op, maar we konden wel een lekker ijsje krijgen.
1591225356382.png


Janneke was al ter plaatse om haar Erik op te vangen en het laatste stuk naar huis te begeleiden. Zo'n Koning Basecamp kan natuurlijk ook wel eens een keertje verdwaald raken....
1591225442602.png


Zie hier het allerschattigst herbergje waar een aantal Oost Variant klanten donderdag 11 juni de nacht zullen gaan doorbrengen, De Gouden Leeuw.
1591225489587.png

Hier van een andere kant. Allerschattigst dorpje ook, dat Bronckhorst...
1591225518069.png


Had ik al geschreven dat het daar best schattig is?

Enfin, in Bronckhorst viel de groep wat uiteen, Henk ging rechtstreeks zonder ijsje naar bed, ik bedoel, naar huis, Erik en Janneke wilde de boot niet missen dus kreeg Chris begeleiding naar zijn huis van Michel, Christa en ondergetekende. Anita ving ons op en voorzag ons nog van een hapje en een drankje.
Christa was gauw vriendjes met Wolf en Leika
1591225915587.png

Daarna ging een kwartet richting Elburg om daar Christa op de brug te zetten, vervolgens gingen de Drie Musketiers richting Harderwijk om daar afscheid van Michel te nemen. Bert en uw verslaggever joegen nog ff lekker stukje binnendoor (Beulenkampersteeg tussen Putten en Nijkerk, altijd lekker), vanaf daar rap de snelweg op richting de snackbar van Baarn om daar voor elkaar te krijgen dat de lancering van de Space X missie op de beeldbuis werd getoverd.

Tot slot was Bert dus nog maar in zijn uppie op de motor onderweg naar Amsterdam. Het lijkt dat verhaal van De 10 Kleine Negertjes wel (kan je dat in deze tijd nog wel zo zeggen? Enfin, het staat zo op Wikipedia, dus ik verzin dit niet allemaal zelf he)

Ook de zaterdag was een zeeeeer geslaagde dag!
 
Oh! Zou ik bijna De Met Mondkapjes Voor Groepsfoto vergeten!
1591226114854.png


Het plezier straalt er toch van af? U ziet ons niet lachen en toch .... ziet u ons lachen?
 
Heb jij een zwarte/zwart-achtige ruit? Dat vind ik mooier dan de blanke (no pun intended) die ik heb…
Klopt, mijne heeft de optionele 'getönte scheibe'. En ik heb er ook een standaard windscherm bij, donker getinte ruit kun je wellicht nog gewoon bestellen bij de dealer.
2020-06-04.png
 
Lijkt wel of je ze op Netheid Van De Uitlaat Bochten hebt gesorteerd voor de foto Thijs. Op de foto zien die er van de zwarte ST het mooist uit en die van de Pekel Fiets (hoe zou het komen?/) helemaal rechts het minst...
Ja, maar dat is een oneerlijke wedstrijd. De zwarte heeft een verchroomde uitlaat, standaard bij de 'Editions'.
 
Klopt, mijne heeft de optionele 'getönte scheibe'. En ik heb er ook een standaard windscherm bij, donker getinte ruit kun je wellicht nog gewoon bestellen bij de dealer.Bekijk bijlage 1508671
Yep, de ruit is nog te bestellen. 230 Eurootjes... een echte BMW prijs dus ...

Ik zat te denken - zou het niet mogelijk zijn om mijn bestaande ruit gewoon zwart te spuiten? Primer erop, en dan een of meerdere lagen zwart ? Daar wordt de ruit wel ondoorzichtig van natuurlijk, maar dat is niet erg denk ik omdat ik er toch overheen kijk ?
 
Uiteraard kan dat. Zo kocht ik mijn 'grijze'.
1592475595061.png

Geeft wel echt een ander beeld natuurlijk. Ik weet nog steeds niet of ik het mooi vind. Ik denk dat het de 'futurische neus' van de fiets iets te veel benadrukt.

Ermax verkoopt overigens ook originele maat /vorm schermen in meerdere kleuren voor de R1200ST....
 
Wat een goede vragen zeg........

Ik snap alleen die opmerking over paaldanseressen niet zo. :?
 
Yep, de ruit is nog te bestellen. 230 Eurootjes... een echte BMW prijs dus ...

Ik zat te denken - zou het niet mogelijk zijn om mijn bestaande ruit gewoon zwart te spuiten? Primer erop, en dan een of meerdere lagen zwart ? Daar wordt de ruit wel ondoorzichtig van natuurlijk, maar dat is niet erg denk ik omdat ik er toch overheen kijk ?

Ik heb een RT ruit zwart gespoten met die zwarte lak voor achterlichten. Resultaat was redelijk, alleen hechting is niet goed want met je vinger trek je de lak er makkelijk vanaf.

Of dat aan de combi ruit/lak ligt of mijn kunnen, weet ik niet.
 
De uitkomst van de enquete over het in juni 2020 gehouden MF Sauerland weekend (even op de tekst klikken).

Nog niet de enquete ingevuld? Dat kan nog tot 20-6-2020, 24:00 uur.

Onderstaand de uitwerking van vraag 14

14. Bijna klaar! Als die er zijn graag uw opmerkingen, aanvullingen, voorstellen tot verbetering of uw mening.

IdNaamAntwoorden
1anonymousGa zo door
2anonymousTot volgend jaar!
3anonymousLunch bespreken was nu nodig ivm Corona. Ontbijt Andreasberg beter dan diner, vooral de toetjes waren wat fantasieloos en eenzijdig: hou je niet van vla, dan geen alternatief (beetje ijs, cake, bavarois, vers fruit in blokjes etc)
4anonymousWij hadden als stel helaas een eenpersoons kamer, wat totaal niet overeenkomt met de betaalde prijs. Heb daar uiteraard melding van gemaakt. Er zou contract met mij opgenomen worden. Helaas nog niks gehoord😖😤😭🤭
5anonymousWas helemaal top!!! 👌🏼
6anonymousHet is soms niet altijd duidelijk wie wat gaat rijden, zeker als het weer wat minder is. Als vb de terugreis want wij hebben de lunchplek maar overgeslagen omdat wij dachten de enige te zijn op dat moment.
7anonymousDe organisatie heeft het al zo druk, zorg voor 1 aanrij route, of vraag de deelnemers om een route. Meestal heeft een hotel ook routes. Overnachting in ander hotel biedt weer kansen om andere omgeving te ontdekken. Positieve feedback: Probeer zoveel mogelijk de steden te vermijden bij de aanrijroute, dan liever eerst een stukje snelweg. Overigens niets dan lof voor de organisatie. Nogmaals bedankt👍
8anonymousOp de bonte avond verwacht ik op z'n minst een paaldanseres. Henk maak het niet te ingewikkeld voor jezelf, want klagers blijven klagers. Ik denk dat alles prima is verlopen, op de drukke heenreis na. De terugroute naar oost was prima om als heen en terugroute te fungeren. De heenroute vanuit oost was erg druk en vaak door de bebouwde kom. Lunchlokatie reserveren zou ik niet meer doen. Dit jaar had ik een lokatie gereserveerd en uiteindelijk reed de helft van de group anders. Je komt onderweg altijd wel wat tegen rond het moment dat je honger hebt.
 
Laatst bewerkt:
Mooie uitkomsten. Grappig om te zien dat bij elke vraag er 1 keer “zeer slecht” is aangeklikt. Wordt ik toch nieuwsgierig van..
 
Mooie uitkomsten. Grappig om te zien dat bij elke vraag er 1 keer “zeer slecht” is aangeklikt. Wordt ik toch nieuwsgierig van..
bewust geprobeerd het laagdrempelig te houden. ik denk wanneer er "verplicht" een email adres moet worden ingevuld de response minder is...

Vraag blijft. Wie is dat toch?
 
Laatst bewerkt:
En ook, is het dan wel een van ons die dit heeft ingevuld? Zodra iets in een openbaar forum hangt, weet je nooit welke grapjurk het "voor de lol" invult
 
Terug
Bovenaan Onderaan