Terug naar Andreasberg.....12 t/m 14 juni 2020

Via de Oost of via de Zuid?

  • Ik wil op vrijdag niet te veel kilometers maken en ga liever via de oost variant, 250 km

    Stemmen: 5 33,3%
  • Ik ben wel eens nieuwsgierig nieuwe stukjes Duitsland en wil die zuid variant, 350 km

    Stemmen: 10 66,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15

Jeroen1969

MF veteraan
2 sep 2012
4.534
427
Lage Vuursche
COVID-19.....
Wie het weet mag het zeggen... Stand van zaken (14 mei 2020), pas op 15 juni, dus exact precies een dag NA dit geplande weekend, zal de grens met Duitsland voor toeristische doeleinden weer open gaan... We blijven, waarschijnlijk tegen beter weten in, hopen...

Wat klinkt als de titel van een boek dat Jan Wolkers nooit schreef.... is feitelijk de aankondiging van een vervolg van wat een traditie lijkt te gaan worden:

Bad Fredeburg 2013
Bad Fredeburg 2014
Andreasberg 2015
Heimbach 2016
Heimbach 2017
Heimbach 2018
Heimbach 2019



Na een heel kwartet aan Heimbach toertjes te hebben georganiseerd heeft dat team (Rob, Petra, Ruben en Rianca) de organisatorische handdoek zeer begrijpelijk in de ring gegooid.

Chris en ondergetekende zouden het jammer vinden als 2020 voorbij zou kunnen gaan zonder dat we in inmiddels vertrouwde samenstelling niet gezellig wat bochtjes in het Duitsche zouden hebben gedraaid. Nou zijn Chris en ondergetekende fervente aanhangers van het KISS principe, dus we maken het ons wel wat gemakkelijk: aanmelden geschiedt hier, wij fungeren als communicatie middel richting ons onderkomen en zorgen er voor dat er ook daadwerkelijk een gedekt bedje zal staan bij aankomst. Maar betalen doet u zelf en wel na afloop van de feestelijke gebeurtenis.
Chris en ik zullen gezamenlijk achter de kompjoetur kruipen en BaseCamp aanslingeren om een paar mooie routes in elkaar te sleutelen. De kans dat wij ze gaan voorrijden nadert echter wel ernstig de 0%. Dus mocht er een bordje of een afzettinkie in de weg komen te zitten, dan moeten we daar ter plaatse een creatieve mouw aan gaan passen.

Full House!!

Andreas Parkhotel heeft een zuster hotel. Door grote aantallen annuleringen wegens Corona zijn de boekingen van de twee hotels bij Parkhotel ondergebracht, de hut is daarmee direct vol.

Terug naar de titel van dit draadje: "Terug naar Andreasberg", u ziet in het indrukwekkende rijtje gezellige motorrij happenings namelijk dit onderkomen al eens voorbij komen, destijds onder de bezielende leiding van broeder ...Ron... die voor 1 jaar tegen wil en dank een R Reizen burootje runde
R-Reizen.jpg

De ondersteuning vanuit Photobucket is overeenkomstig het reisburootje zelve: "Closed".

Het was een zeer gezellig samenzijn getuige volgende plaatjes:
P6281170.JPG


P6271149.JPG


DerHollanderPanorama.jpg


Inmiddels is Hotel Der Hollander verandert van uitbater waardoor een verblijf in dit gezellige onderkomen toch weer als net ff ietsje anders zal worden ervaren, zo is de bar bijvoorbeeld ernstig vernieuwd....
BarParkHotel.jpg


Enfin, Hotel Der Hollander heet nu dus Parkhotel Andreasberg en zal fungeren als slaapplek op basis van half-pension. Dat kost de burger dan €123,- voor 2 nachtjes met ontbijt en diner exclusief drankjes en mogelijk toeristenbelasting. Er zijn voor nu 4 maal eenpersoonskamers vastgelegd en 10 maal een tweepersoonskamer.

De start zal, hoe traditioneel, plaatsvinden voor de deur van hotel De Brakke Berg. Voor hen die alvast de avond daarvoor een flinke slag richting de start willen maken is dat wel zo prettig. Voor hen die de wekker gewoon heel vroeg gaan zetten maar voor aanvang van de fraaie rit richting Sauerland wel ff een ontbijtje willen verschalken: dit is mogelijk mits vooraf doorgegeven. U kunt dan gewoon aanhaken. Uit eerdere ervaringen kunnen we u mededelen dat dit een prima ontbijtje betreft.

Mocht dit onderkomen voor overnachting in no-time volgeboekt blijken te zijn, dan is er in de onmiddellijke nabijheid nog een tweetal alternatieven te vinden.

Voor hen die "op sjiek" willen is er het prachtige Kasteel Geulzicht waar ondergetekende inmiddels een 3-tal nachten heeft doorgebracht. Dat ontbijt is ook dik in orde en met een beetje geluk (afhankelijk van de weersomstandigheden) vanaf een terras met prachtig uitzicht te genieten.

Voor hen die het wat goedkoper willen is er op loopafstand de als een Phoenix uit de faillissement/renovatie as herrezen Berghotel Vue.

Nadere info vindt u in dit draadje, blijft het volgen!

Namens de organisatie Christ Prast (Detox) en Jeroen van den Berg (Jeroen1969)
 
Laatst bewerkt:
De stand van zaken qua deelnemers een week voor vertrek (fraai Excel overzichtje met dank aan ...Ron... voor het originele ontwerp en BoxerTall voor het doorsturen van maar liefst 4 gevulde exemplaren van de edities Heimbach):

Parkhotel.jpg


Chris (Africa Twin) en Anita (F700GS)
Jeroen (R1250RT) en Karin (achterop de R1250RT of zelf op de F700GS)
Rob (R1200GSA DOHC) en Petra (F700GS) (afgemeld)
Dirk (Vespa (bluf!) of 1 van zijn andere fietsen) en Shirley (Triumph Tiger of toch de R1250RS)
Ron en Jeannet (R1200RT DOHC) (afgemeld)
Jan en Marian (R1200RT LC)
Dennis en Nancy (Yamaha FZ1 en FZ6) (afgemeld)
Maxim (F800R) en Ruben (R1200GS) (afgemeld)
Erik en Janneke, hangende vakantie toewijzing (2 x R12x0RS) (afgemeld)
Eddy en Anja (introducees van Dirk en Shirley, 2x Suzuki Hayabusa)
Paul (R1150R) Afgemeld
Erik (R1200GS)
Henk (R1250GS)
Peter (R1100RS) (afgemeld)
Johannes (Benelli TRK 502 X) (afgemeld)
Paul en Francis (Honda VFR en BMW F750GS) (Last Minute aanmelding)
Hans (K1600 GT) (Last Minute aanmelding)
Willem (R1200ST) (Last Minute aanmelding).

Dank vooral voor de Last Minute Aanmelders. Dankzij deze 4 gaan we toch met een leuk aantal mensen door de Duitse Heuvels.

Deze editie is de eerste die ik samen met Chris mag organiseren en meteen de editie met de meeste afhakers ever: exact even veel regeltjes met een horizontaal streepje door de namen als regeltjes zonder zo'n streepje. Een triest record.... Ik weet niet of er een oorzakelijk verband is tussen het feit dat Chris en ik het organiseren en het tragische diepte punt in de vorm van het aantal grote aantal afmelders, ik troost mezelf maar met de gedachte dat het allemaal wel door de Corona zal komen....
 
Laatst bewerkt:
Leuk Jeroen en Chris!
Noortje en ik hebben dat weekend al een familie gebeuren staan dus of we mee kunnen moeten we nog even afwachten.
 
Wij zijn vd partij..
Ook de Brakke Berg !!!
Die donderdag richting BB maken we wel een feestje van..

We hebben er zin in...
(Mag ik op de Vespa ??)
 
Ik gooi het in de groep, maar de timing houdt niet echt over. Vanaf 16 juni start ook de Supertoer 2020 dus da's wat krapjes..
 
Shirley en ik zijn trouwens in 2013 ook in dit hotel geweest...met een andere groep.
De vorige uitbater was een nederlander en vreselijk gierige krent..
Snachts was het retekoud..in bed was onze ademdamp goed te zien..zelfs in het donker...zooooo koud..
Dus vroegen wij of de kachel aan kon....nou vergeet het maar...
Dus wij zijn blij met de renovatie en nieuwe uitbater...
Voor de zekerheid nemen we wel een kachel mee haha
 
Noteer ons maar, maar wel onder voorbehoud ivm trip naar Schotland.
Moeten nog ff data afstemmen.
Kamer met balkon kunnen de schoentjes lekker luchten.
 
De vorige uitbater was een nederlander en vreselijk gierige krent..
Hennie heet die meneer..., en hoewel hij goede bedoelingen had, was hij totaal ongeschikt voor de functie van Hotelheer..., zelfs achter de bar, als Barheer dus, was deze man ongeveer niet te genieten, en vooral DODELIJK SAAI..., tot constante MEGA ergernis van zijn echtgenote... :/
 
Terug naar de titel van dit draadje: "Terug naar Andreasberg", u ziet in het indrukwekkende rijtje gezellige motorrij happenings namelijk dit onderkomen al eens voorbij komen, destijds onder de bezielende leiding van broeder ...Ron... die voor 1 jaar tegen wil en dank een R Reizen burootje runde

Bekijk bijlage 1427565

De ondersteuning vanuit Photobucket is overeenkomstig het reisburootje zelve: "Closed".

Photobucket zat in mijn geval tegen een beperking aan..., of zo laten zo als het was, of dik betalen..., en dat laatste is een soort van prima, maar de kwaliteit van Photobucket liet op een gegeven sterk te wensen over..., vandaar op een gegeven moment de overstap naar SmugMug..., en dat kost ook geld, maar al jaren ben ik mijn sooRT van nopjes met de doorlink-foto-kwaliteit... :Y


...en dan zonder die vreselijk irritante Photobucket dinges er doorheen... :Y


i-QbLJvBS-S.jpg




Ronnies tip : doe deze 'weg' er maar niet weer in..., mij persoonlijk scheelde het nix..., maar sommige vonden het maar eng, enzo..., want iets met onder de wielen wegknappende steentjes... :+


i-KSFsjn8-L.jpg
 
2015


i-d6GhXVD-XL.jpg


i-VRWdpj8-XL.jpg


i-SNJcC6v-XL.jpg


i-2QJbV7r-XL.jpg


i-kWrsXp9-XL.jpg




...en de MF-parkeer-begeleiders aan het werk... :+
(Jeroen wijst Jan & motor hardgrondig op z'n plek..., Jan druipt vooraf, met het hoofd tussen de schouders, begrijpelijkerwijs direct af... :+ :+ )

i-WrgQnX7-XL.jpg




...en dit was ook een leuke..., want het navi-maak-een-route-programma gaf toch ECHT aan dat HIER een doorlopende route was..., es war aber NICHT WAR !!..., dus ALLEMAAL een half rondje draaien...

i-VDZJtpn-XL.jpg
 
Laatst bewerkt:
Noteer ons maar, maar wel onder voorbehoud ivm trip naar Schotland.
Moeten nog ff data afstemmen.
Kamer met balkon kunnen de schoentjes lekker luchten.

Op mijn vraag: “Zit er nog verschil in de kamers?” Kwam het antwoord “Niet echt, de een ietsje groter dan de ander”. Dus ik vrees geen balkon scènes bij gebrek aan balkons. Ik noteer jullie OVB!
 
Ik zou graag mee willen, maar 12-14 juni 2020 is veuls te ver weg om nu al vast te leggen, daarbij is mevrouw de 11e jarig, en dat zou zo maar eens dat weekend gevierd kunnen gaan worden (ik hoor jullie denken “dat komt goed uit”: dan heb ik slecht nieuws, dat wordt geen motor verjaardag).
 
Wij hebben vanaf 12 juni vakantie tot begin juli.
Dus na deze trip naar huis.
Volgende dag aanhanger halen, motoren erop en richting........ik denk Vecors...
 
Leuk Jeroen en Chris!
Noortje en ik hebben dat weekend al een familie gebeuren staan dus of we mee kunnen moeten we nog even afwachten.

Dat familie gebeuren dat er al staat en “moeten we nog even afwachten”, is het zodanig in verhouding tot elkaar dat ik jullie boven aan de lijst onder het kopje “Onder Voorbehoud” kan notuleren? Of zodanig zeker dat het familie gebeuren voorrang krijgt dat het “even afwachten” betekent dat jullie mogelijk pas Last Minute door onvoorziene omstandigheden toch kunnen aanhaken bij de Andreasberg toer?
 
Om dat nu met 50% uit te breiden. Hoewel, zoveel kilometers worden er met deze groep niet gemaakt. :+

Ik werd fijntjes gewezen op het feit dat de kilometertjes van Berg en Terblijt naar Andreasberg net ff ietsiepietsie meer zijn dan van Berg en Terblijt naar Heimbach. Aangezien men hier niet vies is van een rondje meer (die menig editie van Heimbach immers om Haus Diefenbach werd gedraaid alvorens de Weizen werd ontdaan van kroondop) is het wellicht aardig om Sauerland vanuit het Zuiden van NL ipv het Oosten van Nederland aan te rijden, zien we weer eens een ander stukkie fraai Oosterburenland.

En maakt Erik tenminste fatsoenlijke kilometeRS.:+
 
Zal ik dan de eerste onder voorbehoud doen?

Ben wel weer eens toe aan een mooie toer.
Of het 1 of 2 personen wordt, en wie de tweede dan zal zijn, nog geen idee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan