Terug naar Andreasberg.....12 t/m 14 juni 2020

Via de Oost of via de Zuid?

  • Ik wil op vrijdag niet te veel kilometers maken en ga liever via de oost variant, 250 km

    Stemmen: 5 33,3%
  • Ik ben wel eens nieuwsgierig nieuwe stukjes Duitsland en wil die zuid variant, 350 km

    Stemmen: 10 66,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Ik ga ook weer graag mee. Zowel overnachten in de BB al de AB! Voor beide graag een 1-persoonskamer, indien mogelijk!
 
Wij hebben vanaf 12 juni vakantie tot begin juli.
Dus na deze trip naar huis.
Volgende dag aanhanger halen, motoren erop en richting........ik denk Vecors...


Vanuit Sauerland ben je al aardig onderweg: gewoon vanuit Andreasberg doorrijden naar de Vercors.
Heb nog wel een leuke route voor je.
 
.

i-MVtZGrh-XL.jpg

Die komen bekend voor.... :+:+:+

Bend over...
 
Dat familie gebeuren dat er al staat en “moeten we nog even afwachten”, is het zodanig in verhouding tot elkaar dat ik jullie boven aan de lijst onder het kopje “Onder Voorbehoud” kan notuleren? Of zodanig zeker dat het familie gebeuren voorrang krijgt dat het “even afwachten” betekent dat jullie mogelijk pas Last Minute door onvoorziene omstandigheden toch kunnen aanhaken bij de Andreasberg toer?
Er kunnen twee dingen gebeuren zodat het in de agenda past:
1. De 'organisator' van komend jaar besluit dat een ander weekend handiger is.
2. Noortje en ondergetekende besluiten dat het familiegevoel niet minder wordt als we een keer skippen.
de kans dat een van de twee werkelijkheid wordt lijkt me vooralsnog erg klein, dus een last minute lijkt voor dit moment het maximaal haalbare...
 
Er kunnen twee dingen gebeuren zodat het in de agenda past:
1. De 'organisator' van komend jaar besluit dat een ander weekend handiger is.
2. Noortje en ondergetekende besluiten dat het familiegevoel niet minder wordt als we een keer skippen.
de kans dat een van de twee werkelijkheid wordt lijkt me vooralsnog erg klein, dus een last minute lijkt voor dit moment het maximaal haalbare...

Zal ik jullie onder het “Onder Voorbehoud” kopje noteren?
 
Ik ga ook weer graag mee. 1 persoon en dat kan zowel op een gedeelde als enkele kamer. Ik kom vrijdagmorgen wel aanrijden. De motor is nog niet duidelijk, zet de R1100RS er maar op (dat zal dan wel de enige zijn :+).
 
En ook wij melden ons aan, nog even onder voorbehoud omdat de vrije tijd voor Janneke is aangevraagd maar nu nog niet is geaccordeerd. Wij rijden t.z.t. allebei op een R12X0RS.

In hoeverre we naar de startplaats komen valt nog even te bezien, want echt handig is dat natuurlijk niet. Niet alleen ligt het voor ons uit de richting maar je moet daarna ook nog dat Ruhrgebied doorkruizen. Wellicht dat er ook een lunchplek wordt gekozen, en dan zie we elkaar daar.
 
Broeders Rob en Partner in Crime Chris wezen mij ook al op de niet zo voor de hand liggende start plek. In kortste lijn van Utrecht naar Andreasberg zou een start punt rond het Oosten van ons land logischer zijn. Dat scheelt in kortste lijn zo’n kleine 50 km. Vanaf het oosten is de keuze dan ofwel stukje Ruhr gebied doorkruisen dan wel toefje noordwaarts er om heen. Vanaf de Brakkeberg is het plan zuidwaarts om het Ruhr gebied naar Andreasberg te navigeren. Dat scheelt dan een kilometertje of 80 maar brengt de burgerdan wel langs Duitsche heuvel slingerweggetjes waar de burger anders niet te vlot langs zou komen.

In overleg met moeders kan ik de haalbaarheid van mijn plan eens toetsen aan de praktijk alvorens het startpunt wordt vastgelegd.
 
Voor dit moment is de stand van zaken dat het aanrijden vanaf Brakke Berg er in BaseCamp dan zo ongeveer uit komt te zien:
BrakkeBergParkHotelVoorstelBaseCamp.jpg


Dat lijkt allemaal niet zo vrolijk door het groen, maar als je de route opent in Google Earth ziet het er al een stukje leuker uit:
BrakkeBergParkHotelGoogleEarth.jpg


Maar.... het is inderdaad wel een beste tippel. 376 km is niet bepaald van de kattepis.

Op Google Earth ziet het er dan wel weer een klapje interessanter (mooier zo u wilt) dan de variant waarbij vanuit het oosten van het land koers wordt gezet naar het Parkhotel.
 

Bijlagen

  • 2019-09-16.png
    2019-09-16.png
    635,7 KB · Weergaven: 4
Er kan eventueel een beste hap uitgeknipt worden waarbij nog steeds Aken en Bonn worden omzeild en we door het ons aller vertrouwde Eifel gebeuren heen fietsen:
BrakkeBParkH345km.jpg


Dan is de rit 345 km en ziet er qua kronkelen best wel aardig uit. Komt neer op een kleine 6 uur motor rijden, 3 uur voor en 3 uur na de lunch.....
 
Laatst bewerkt:
Dirk denkt aan zijn Vespa (is ie al opgevoerd??) en zei:
Binnendoor met een gemiddelde snelheid van 50km/u.........op tyd vertrekken zou ik zeggen....:)

Ik denk dat een gemiddelde van 60 km/u, exclusief lunch, in de blauwe variant van de route, best haalbaar is omdat er wat langere stukken over wegen gaan waar 100 gereden mag worden en er relatief weinig bebouwing is. Mocht niemand echt warm lopen voor de "Zuid Variant", dan duik ik vol op een "Oost Variant", mocht men echter wel wat zien in dat heuvel getoer, dan ga ik de strijd hier thuis wel aan om de blauwe route eens te gaan verkennen en de haalbaarheid en aantrekkelijkheid van die route beoordelen. En tevens op jacht naar een lunch plek.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij wel eens via deze weg. Vanaf Zevenaar nog zo'n 30 km snelweg en daarna binnendoor nog 223 km. Relaxed.
Sauerland2020.jpg
 
Een variant via de oost zou bijvoorbeeld kunnen starten bij Herberg De Gouden Leeuw, iets noord west van Doetinchem.
Die ziet er zo uit in Google Earth:
DeGoudenLeeuw_Parkhotel.jpg


En zo in BaseCamp:
DeGoudenLeeuw_ParkhotelBC.jpg


Voordeel is dat het aanrijden naar Bronckhorst voor de meesten wel mooi te maken is: komende vanuit het noorden bijvoorbeeld via de Holterberg, vanuit het westen via De Posbank en een stukje IJsseldijk bijvoorbeeld. Nadeel is dat de rit van De Gouden Leeuw naar Parkhotel Andreasberg wat lastiger interessant te maken is bij gebrek aan fatsoenlijke heuvels met dito kronkel weggetjes. Althans, zo ingezoomd ff snel gescand in BaseCamp.

Zonder verdere tierelantijnen en zo veel mogelijk de grotere plaatsen omzeilend is de oost variant slechts 248 km lang, deze is wel wat uit te breiden door hier en daar wat meer de kronkelweggetjes in te plannen.
 
Erik denkt met ons mee en zei:
Ik rij wel eens via deze weg. Vanaf Zevenaar nog zo'n 30 km snelweg en daarna binnendoor nog 223 km. Relaxed.
(...voor kaartje, zie twee stukjes hierboven)

We deden aan simultaan posten. Lijkt ongeveer op hetzelfde neer te komen als de variant die ik gelijktijdig ongeveer met jouw Zevenaar-Parkhotel variant aan het knutselen was, ik kan die van mij iets verleggen zodat het laatste stuk precies hetzelfde is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan