Terug naar Andreasberg.....12 t/m 14 juni 2020

Via de Oost of via de Zuid?

  • Ik wil op vrijdag niet te veel kilometers maken en ga liever via de oost variant, 250 km

    Stemmen: 5 33,3%
  • Ik ben wel eens nieuwsgierig nieuwe stukjes Duitsland en wil die zuid variant, 350 km

    Stemmen: 10 66,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Nope, je emailadres heb ik niet, stuur maar via een pm. Ik stuur nog wel wat meer routes mee.

En waarom een polletje? We rijden toch niet in 1 groep dus waarom moeilijk doen. En als je van huis vertrekt zoals wij, dan komen er ook nog 100 km bij dus dan is dat weer gelijk.
 
Erik vraagt zich af waarom er een polletje nodig is en zei:
En waarom een polletje? We rijden toch niet in 1 groep dus waarom moeilijk doen. En als je van huis vertrekt zoals wij, dan komen er ook nog 100 km bij dus dan is dat weer gelijk.

Nou, ik denk niet dat er op donderdag in 1 groep gereden wordt, wel vanaf het startpunt. En dat startpunt is punt van discussie zeg maar. Broeder Henk heeft mij gewezen op de prachtige online route fabrikage app "kurviger.de" en die maakt vrij inzichtelijk wat het lekkere aan de variant via de Zuid is, vooral in de rechter onderhoek.
BrakkeBerg_Parkhotel_Kurviger347km.jpg

Juist omdat we op vrijdag als 1 groep willen rijden is het start punt wel weer van belang, vandaar dat ik benieuwd ben naar hoe erg men tegen deze langere variant op zit te kijken. Wellicht zit niet iedereen te wachten om op dag 1 al vrijwel direct door de heuvels te gaan en ook nog eens een dikke 6 uur. Prachtige app trouwens, route is te exporteren naar BaseCamp.
 
Ter vergelijking de route vanuit het Oosten:
GoudenLeeuw_ParkHotelKurviger.jpg


80 km korter dan de zuidelijke variant, beduidend minder "Stijgen/Dalen", uurtje minder rijden.
 
Maar we kunnen inderdaad ook gewoon splitsen op vrijdag: aanrijders via het oosten en aanrijders via het zuiden. Eigenlijk prima plan, iedereen happy!
 
Mijn vijf cent, ik heb dit jaar twee keer een heen en terugroute gereden naar Kirchhundem van 296 km vanuit Zevenaar ( ongeveer wat Erik hierboven laat zien) en dat beviel uitstekend. Een enkeling heeft in de buurt van het startpunt overnacht, de meeste konden rechtstreeks van huis komen. Ik had de starttijd Zevenaar bepaald op 10.00. Het kan ook zijn dat de Brakke Berg een bonus avontuur is, dan heb ik niets gezegd. Voor de terugweg zou ik ook een variant maken met een flink stuk snelweg volgend op een stukje Sauerland....In de vliegwereld noemen we dat 'homitis' .
 
Zo jammer dat je simpel gezegd dat verrekte Ruhrgebied, alleen maar boven langs of onder langs kan passeren...Er doorheen is geen optie....

Als ik zo naar beide routes kijk is het eigenlijk niet te doen om een lunchplek te kiezen waar beide routes bij elkaar komen....
Dart was ook een optie van Erik Ten C die mij wel aansprak...
 
Henk en ik duiken er woensdag avond op. Gister ben ik wat aan het pielen geweest met Kurviger en Google Earth en het zou kunnen dat er een doorsteekje mogelijk is.
 
Wij laten het afweten deze keer bij gebrek aan tijd: voor 2020 hebben we al 2 weekenden gepland, een ruime week Schotland en trip noord Duitsland langs de kust richting Polen.
Tussendoor moeten we ook nog werken.:?
We willen voor de gezelligheid tzt graag wel meerijden met de pre meet*O*

Paul en Francis
 
Wij laten het afweten deze keer bij gebrek aan tijd: voor 2020 hebben we al 2 weekenden gepland, een ruime week Schotland en trip noord Duitsland langs de kust richting Polen.
Tussendoor moeten we ook nog werken.:?
We willen voor de gezelligheid tzt graag wel meerijden met de pre meet*O*

Paul en Francis
Tsss! Werk kost zoveel vrije tijd.
 
Wij laten het afweten deze keer bij gebrek aan tijd: voor 2020 hebben we al 2 weekenden gepland, een ruime week Schotland en trip noord Duitsland langs de kust richting Polen.
Tussendoor moeten we ook nog werken.:?
We willen voor de gezelligheid tzt graag wel meerijden met de pre meet*O*

Paul en Francis
Jullie werken toch niet in het weekend???
 
Gister met Henk zitten knutselen. De variant zuid om is nu ietsje korter dan de variant vanaf het Oosten maar biedt dus net ff iets meer hoogtemetertjes. Daarom kan je bij de zuid variant een drie kwartier later starten om op dezelfde tijd in Andreasberg te komen als bij een start vanuit het Oosten. Alleen betekent het voor de meesten van ons voor aanvang van de rit weer meer kilometers.

53CF9D3F-E6E8-4C93-8480-A5905CD530B4.jpeg

Variant Oost 282 km, lunch Lakeside Inn

ACD277CB-C5EF-4B61-8E0E-BB25963FA712.jpeg

Variant Zuid via een pannenkoeken hut, 276 km, kortere rijtijd (mehr 100 km/std strecken).

Henk en ik zullen in april ongeveer de heen en terugreis voor rijden, 1 nachtje Parkhotel dus niet de ritvarianten van die zaterdag gaan voorrijden. Eventueel zouden we de zuid variant kunnen verbouwen met een grens oversteek meer in de omgeving van Nijmegen/Kleve.
 
Wat wellicht een idee is: oost variant heen met Lakeside Biker Treff Hamburger (voor de liefhebbers van After Burner de Jalapenjohhh) en zuid variant terug, lunchen bij de pannekoeken hut, kan men na de lunch kiezen: vlot de A3 op en per snelweg huiswaarts, of de binnendoor variant pakken en een warme prak bij de Brakke Berg (de sateh bijvoorbeeld) als afsluiter....
 
Broeders Rob en Partner in Crime Chris wezen mij ook al op de niet zo voor de hand liggende start plek. In kortste lijn van Utrecht naar Andreasberg zou een start punt rond het Oosten van ons land logischer zijn. Dat scheelt in kortste lijn zo’n kleine 50 km. Vanaf het oosten is de keuze dan ofwel stukje Ruhr gebied doorkruisen dan wel toefje noordwaarts er om heen. Vanaf de Brakkeberg is het plan zuidwaarts om het Ruhr gebied naar Andreasberg te navigeren. Dat scheelt dan een kilometertje of 80 maar brengt de burgerdan wel langs Duitsche heuvel slingerweggetjes waar de burger anders niet te vlot langs zou komen.

In overleg met moeders kan ik de haalbaarheid van mijn plan eens toetsen aan de praktijk alvorens het startpunt wordt vastgelegd.
...daarom had ik destijds die plek vlakbij Doetinchem als startlocatie... ;)
 
Een beetje merkwaardige aktie om ons op een "reservelijst" te zien staan terwijl we ons hebben opgegeven "onder voorbehoud". Zo'n reservelijst dient volgens mij voor de wachtenden op afvallers. Het enige voorbehoud is dat de vakantie aanvraag weliswaar is gedaan maar nog niet is geaccordeerd. Dat gebeurt pas rond eind oktober/begin november en hebben wij niet in de hand, vandaar het voorbehoud.
 
Terug
Bovenaan Onderaan