Terug naar Andreasberg.....12 t/m 14 juni 2020

Via de Oost of via de Zuid?

  • Ik wil op vrijdag niet te veel kilometers maken en ga liever via de oost variant, 250 km

    Stemmen: 5 33,3%
  • Ik ben wel eens nieuwsgierig nieuwe stukjes Duitsland en wil die zuid variant, 350 km

    Stemmen: 10 66,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Zal ik dan de eerste onder voorbehoud doen?

Ben wel weer eens toe aan een mooie toer.
Of het 1 of 2 personen wordt, en wie de tweede dan zal zijn, nog geen idee.

En? Al enig idee wanneer de kogel door de kerk kan qua wel/niet aanhaken?? Zou heel gezellig zijn als je mee gaat!
 
zzzz afgemeld.JPG
 
Ja ja, ik zal eerdaags De Voorpagina updaten. Mocht het feest doorgang vinden, dan zullen Paul en Francis met liefde jullie kamer over nemen.
 
Als Corona geen stevig portie roet in het eten gaat gooien. Persoonlijk heb ik goede hoop dat vanaf ongeveer medio mei bij de Zuiderburen de maatregelen geleidelijk aan wat afgeschaald gaan worden en dat ofwel 1 juni (herstel: 1 junO) een redelijke datum bleek dan wel dat de overheid in NL het aandurft om bepaalde activiteiten, zoals daar bijvoorbeeld zijn in groepsverband gezellig bij de Oosterburen een rondje door de heuvels tuffen, toe te gaan staan.
 
Als Corona geen stevig portie roet in het eten gaat gooien. Persoonlijk heb ik goede hoop dat vanaf ongeveer medio mei bij de Zuiderburen de maatregelen geleidelijk aan wat afgeschaald gaan worden en dat ofwel 1 juni (herstel: 1 junO) een redelijke datum bleek dan wel dat de overheid in NL het aandurft om bepaalde activiteiten, zoals daar bijvoorbeeld zijn in groepsverband gezellig bij de Oosterburen een rondje door de heuvels tuffen, toe te gaan staan.
Ik hoop met je mee.

Mijn huidige opdrachtgever, Spaarne Gasthuis, houdt echter rekening met een zwaardere belasting van de IC i.v.m. Corona t/m mei 2020. Houd er rekening mee dat we tot ver in mei 2020 "last" houden van de huidige door de regering afgekondigde maatregelen. Dit is een positief scenario.

Bijgaand een interview van het programma Tegengif, waar een arts, Oncologisch chirurg, van het Spaarne Gasthuis aan het woord is.

 
Als Corona geen stevig portie roet in het eten gaat gooien. Persoonlijk heb ik goede hoop dat vanaf ongeveer medio mei bij de Zuiderburen de maatregelen geleidelijk aan wat afgeschaald gaan worden en dat ofwel 1 juni (herstel: 1 junO) een redelijke datum bleek dan wel dat de overheid in NL het aandurft om bepaalde activiteiten, zoals daar bijvoorbeeld zijn in groepsverband gezellig bij de Oosterburen een rondje door de heuvels tuffen, toe te gaan staan.

Leuk als onze premier en zijn kornuiten het toestaan, maar we moeten dan ook in Duitsland welkom zijn. Voorlopig is het gewoon afwachten of koffiedik kijken.
 
“Goede hoop hebben” is een vorm van koffiedik kijken. Wel in een gewenste richting, dat dan weer wel. Duitsland lijkt het virus wat beter onder controle te krijgen. Uit de oproep van Rutte aan de Duitsers om dit mooie zonnige weekend vooral niet naar de Nederlandse stranden te komen, durf ik voorzichtig af te leiden dat toeristisch verkeer vanuit Duitsland naar Nederland vwb de Duitsers klaarblijkelijk is toegestaan (anders hoefde Rutte die oproep immers niet te doen?) Daaruit trek ik, voorzichtig, de conclusie dat toeristisch verkeer de andere kant op niet persé verboden is... 12 juni is nog een end weg, bijna 6 weken. 6 weken terug gaven we in dit land elkander nog gewoon een hand en hadden we het over de geel gestreepte zand salamander die last had van de Formule 1 medewerkers die tussen de zeehonden door laverende van hotel naar het circuit mochten over het strand....

Er is best veel veranderd in 6 weken tijd...
 
En vandaag is er weer wat veranderd, niet noodzakelijk verkeer van en naar Duitsland is voorlopig verboden. Ze hebben nog twee maanden om de grens weer open te gooien en de bedden in het hotel op te maken. We wachten af........
 
En vandaag is er weer wat veranderd, niet noodzakelijk verkeer van en naar Duitsland is voorlopig verboden. Ze hebben nog twee maanden om de grens weer open te gooien en de bedden in het hotel op te maken. We wachten af........

NRW wil de grens ophouden.

Tav rit 25 april of 2 mei: voor mij is de rit mn nieuwe gezichten leren kennen en bij praten met iedereen.
Das nou net denk het probleem: over afstand staan gillen...
 
Laatst bewerkt:
Zolang er nog beperkende maatregelen van kracht zijn ga ik niet met een grote groep op pad, hoe jammer het ook is. Voor het moment hoop ik alleen maar dat het weekend door gaat, de pre-meet heb ik al een beetje afgeschreven. Maarrrrrr je weet nooit hoe een koe een haas neukt, dus we wachten geduldig af.
 
De stand van zaken qua aanhakers tot nu toe (fraai Excel overzichtje met dank aan ...Ron... voor het originele ontwerp en BoxerTall voor het doorsturen van maar liefst 4 gevulde exemplaren van de edities Heimbach):
Bekijk bijlage 1470418


Chris (Africa Twin) en Anita (F700GS)
Jeroen (R1250RT) en Karin (achterop de R1250RT of zelf op de F700GS)
Rob (R1200GSA DOHC) en Petra (F700GS)
Dirk (Vespa (bluf!) of 1 van zijn andere fietsen) en Shirley (Triumph Tiger of toch de R1250RS)
Ron en Jeannet (R1200RT DOHC)
Jan en Marian (R1200RT LC)
Dennis en Nancy (Yamaha FZ1 en FZ6)
Maxim (F800R) en Ruben (R1200GS)
Erik en Janneke, hangende vakantie toewijzing (2 x R12x0RS) (afgemeld)
Eddy en Anja (introducees van Dirk en Shirley, 2x Suzuki Hayabusa)
Paul (R1150R)
Erik (R1200GS)
Henk (R1250GS)
Peter (R1100RS) (afgemeld)
Johannes (Benelli TRK 502 X) (afgemeld)


Onder Voorbehoud (zo lang de voorraad strekt)

MotorMarz (R1200RT) (met onder voorbehoud nog iemand mee)

...psssst..., ons hier nog altijd op de lijst met meetoerders..., maar..., ons al lang geleden afgemeld... ;)
 
...psssst..., ons hier nog altijd op de lijst met meetoerders..., maar..., ons al lang geleden afgemeld... ;)

Als de grenzen dicht blijven, hoef enkel de titel nog maar aan te passen naar: lijst van voormalige deelnemers..

Eerdaags zal ik u en Jeanette afvoeren van de lijst meetoerders.

Ondertussen is er alles behalve duidelijkheid dan wel zekerheid noch over het definitief door kunnen gaan, noch over het definitief afgelast zijn van ons gezellig weekendje toeren..
 
Nou ik ben iemand die manisch positief is, dus ik ga ervan uit dat het doorgaat..
Ontbijt en diner hoeft ook geen probleem te zijn. Gewoon in 2 groepen als de ruimte te klein is....

En de route hoeft niet perse te worden voor gereden toch..? Improviseren waar nodig... !
 
Ik wilde net zeggen...... Het ergste dat er kan gebeuren is dat je onderweg even creatief moet worden met de Zumo. Ieder jaar tref ik wel wegopbrekingen in Duitsland die ik niet voorzien had. Ik keer er nooit voor om, mits er geen slagschip als een RS of RT in mijn groep zit. :+
 
Nou ik ben iemand die manisch positief is, dus ik ga ervan uit dat het doorgaat..
Ontbijt en diner hoeft ook geen probleem te zijn. Gewoon in 2 groepen als de ruimte te klein is....

En de route hoeft niet perse te worden voor gereden toch..? Improviseren waar nodig... !

Het ging er vooral om hoe de Zuid Aanrij Variant nou in de praktijk uitpakt.

Wat lichtelijk problematisch lijkt te gaan worden: met buurland Oostenrijk is wederzijds toeristisch verkeer vanaf 15 juni overeengekomen. Da’s voor ons geplande tripje net een toefje te laat. Ook ik ben manisch positief, maar verwacht niet dat Mutti Merkel de Käse Kopfen eerder in heur land gaat toestaan te recreëren...
 
Ik wilde net zeggen...... Het ergste dat er kan gebeuren is dat je onderweg even creatief moet worden met de Zumo. Ieder jaar tref ik wel wegopbrekingen in Duitsland die ik niet voorzien had. Ik keer er nooit voor om, mits er geen slagschip als een RS of RT in mijn groep zit. :+
Dat heeft je het verleden niet tegengehouden toch een stukje onverhard te pakken met de AT. Overigens, de RS en de RT volgde braaf...
 
Dat heeft je het verleden niet tegengehouden toch een stukje onverhard te pakken met de AT.
Overigens, de RS en de RT volgde braaf...


...en dat staat dan ook op beeld... :+

i-7Fqt9LH-XL.jpg


i-n39d5cm-XL.jpg


i-SSKG2Wg-XL.jpg


i-Hdszv3v-XL.jpg


i-h4bC7T7-XL.jpg




...'k vond de toenmalige automobiel er op dat moment echter minder geschikt voor... :/



i-KZtMVvr-XL.jpg




Op 't verharde ging het echter nog wel... :Y



i-jZ5HFpx-XL.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan